Labrīt

Latvija pasaules mediju uzmanību iegūst ar lieliem satricinājumiem. Vērtē Rita Ruduša

Labrīt

Covid 19 pieredze kā nozīmīgs dokumentārais mantojums. Aicina fiksēt notiekošo

Patērētāju tiesību aizsardzības centrā pieaudzis sūdzību skaits par parādu piedzinējiem

PTAC: Pieaudzis sūdzību skaits par parādu piedzinējiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Covid-19 krīzes laikā pieaudzis sūdzību skaits par parādu piedzinējiem, ceturtdien intervijā Latvija Radio pastāstīja Patērētāju tiesību aizsardzības centra vadītāja Baiba Vītoliņa.

Laikā, kad daudz cilvēku pazaudējuši darbu, ir īpaši grūti, ja ir jau kavēti maksājumi. Cilvēki bieži nesaprotot, ka jāmaksā ir ne tikai maksājums, bet arī parādu piedzinējam par pakalpojumu, ja atmaksa nonākusi jau tik tālu.

Cilvēki uzskata, ka ir neētiski krīzes laikā piedzīt parādus, kā arī prasīt vēl maksu papildus tam.

PTAC vadītāja pastāstīja, ka cilvēkiem, kuri nespēj pašlaik atmaksāt parādus, ir jāvēršas pie parādu piedzinējiem, kuri aicināti būt saprotoši. Pēc Vītoliņas teiktā, cilvēki parasti slēpjas no komersantiem, tāpēc parāds tikai pieaug, bet vajadzētu vienoties par noteiktu atmaksas grafiku. 

Iespēju robežās komersanti piedāvās cilvēkiem atmaksāt parādu ilgākā laikā. Ir pagarināts parādu piedziņas periods no 21 līdz 60 dienām. Vismaz šis laika posms parādniekam būs dots. Būtiski pazemināta arī summa, ko var prasīt pa virsu nokavētiem maksājumiem.

Šie atvieglojumi nenozīmē, ka parādus var nemaksāt, norādīja Vītoliņa. Viņa pastāstīja, ka centrā pienāk arī sūdzības par kredītbrīvdienām. Redzams, ka daļa cilvēku nesaprot, kas ir kredītbrīvdienas - ka kredīti būs jāatmaksā. Tāpat arī ne visur kredītbrīvdienas tiek nodrošinātas, tāpēc cilvēki ir dusmīgi.

Vienlaikus PTAC nav pamanījis vairāk ātro kredītu reklāmu. Cilvēki gan sūdzējušies par mērķētām reklāmām e-pastos, kas maldina, ka kredīts jau ir izsniegts. Cilvēki sūdzībās uzsvēruši, ka tas ir neētiski. Vītoliņa gan norādīja, ka attiecīgais likums par ierobežojumiem ir uzrakstīts tik slikti, ka saprast, kura ir reklāma, ir neiespējami. Piemēram, ierobežojumus kredītu piedāvātāji apiet ar attēliem vai stāstiem, kur it kā reklāmas nav, bet var izsecināt, ka tas ir kredīta piedāvājums.

Vītoliņa norādīja, ka sūdzību skaits par kredītiem nav pieaudzis.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti