"Ne vulkāna [Eijafjadlajegidla] izvirdums, ne SARS, ne 2008. gada krīze nav blakus stāvējusi. Ķīnā 80% no aviosatiksmes ir apturēti. Tas ir milzīgs cipars. "Lufthansa", "Finnair" ir apturējušas lidojumus uz skartajiem reģioniem. Tie ir lieli zaudējumi un lieli riski. Eiropā aviokompānijām būs sarežģīts gads. Eiropā tirgus ir ļoti sarežģīts - no reģistrētām 200 aviokompānijām tikai 10 ir spējušas nopelnīt. [Slikti klāsies] ne tikai pasažieru aviokompānijām, bet arī kravas lidsabiedrībām, ja viņām nav tauciņš uzaudzēts," sacīja Kokars.
Vienlaikus viņš uzsvēra, ka Rīgas lidostā strādā "labas un veselīgas" aviokompānijas, kurām vīrusa radītos pārbaudījumus vajadzētu izturēt. Arī Latvijas lidsabiedrībai "airBaltic" šobrīd iet ļoti labi, sacīja Kokars. "Sazinājos ar kolēģiem Ķīnā - viņi cer, ka satiksme pietiekoši drīzā laikā atjaunosies - ka Ķīnas tirgus ātri atjaunosies," pauda Kokars.
KONTEKSTS:
Jaunais koronavīruss sāka izplatīties 2019. gadā Ķīnas centrālās daļas pilsētā Uhaņā, kurā dzīvo 11 miljoni cilvēku. Lai nepieļautu vīrusa izplatību, Ķīna paziņojusi par valsts mēroga ierobežojumiem. Pasaules Veselības organizācija (PVO) saistībā ar Ķīnas koronavīrusu un slimību ''Covid-19'' izsludinājusi augstāko starptautisko ārkārtas stāvokli veselības aizsardzības jomā.
Vīruss izplatījies arī ārpus Ķīnas, tostarp vairākās Eiropas valstīs - Francijā, Itālijā, Austrijā, Horvātijā, Šveicē un Grieķijā. "Covid-19" konstatēts arī Latvijā un kaimiņvalstīs - sākotnēji Krievijā, tad 27. februārī Igaunijā, bet 28. februārī arī Lietuvā un Baltkrievijā. Turklāt Igaunijā konstatētais gadījums ir pacientam, kurš no Irānas, lidojot caur Turciju, ieradās Rīgas lidostā, no kuras ar mikroautobusu devās uz Rīgas centru un tālāk ar autobusu uz Tallinu.