Dienas ziņas

Maskavas dārzam Rīgā atdod Latgales nosaukumu

Dienas ziņas

Dienas ziņas

Prezentē Latvijas mazo un vidējo uzņēmēju DNS

Prezentē Latvijas mazo un vidējo uzņēmēju DNS

Lai kļūtu par uzņēmēju, jābūt konkrētām zināšanām un prasmēm. Tā uzskata teju 90% Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu vadītāju, liecina sakaru operatora ''Tele2'' un tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS veiktais pētījums "Latvijas mazā un vidējā uzņēmēja DNS". Tajā arī secināts, ka absolūtais vairākums mazo un vidējo uzņēmēju ir savu uzņēmumu dibinātāji un vadītāji no pirmsākumiem.

"Viņš ir darītājs, kuram ir svarīgs gan rezultāts, gan arī process. Tiešām baudīt un ķert kaifu no tā, ko viņš dara," tā Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu DNS raksturoja "Tele 2" komercdirektors Raivo Rosts.

Uzņēmēju aptaujā piedalījās 500 mazo un vidējo uzņēmumu vadītāji. Lielākā daļa – 62 % – ir cilvēki, kuri būtu gatavi uzņemties paaugstinātu risku, lai kaut ko sasniegtu un uzņēmums turpinātu augt. Tā ir atslēgas īpašība, kas atšķir uzņēmēju no pārējiem cilvēkiem, uzskata Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš. 

"Tā riska ņemšana nav jāsaprot tādās kategorijās, kā spēlēt azartspēlēs, bet vienalga risks ir milzīgs. Var nesanākt. Un iemainīt šo nezināmo pret tādu stabilitāti, – to ne katrs var.

Līdz ar to ļoti dabiski, ka par uzņēmējiem kļūst riska ņēmēji," sacīja Endziņš.

Citas svarīgas uzņēmēja īpašības ir psiholoģiskā noturība, spēja apvienot komandu un vīzija, secināts pētījumā. Vienlaikus, kad ir jāizvēlas starp divām galējībām – būt piesardzīgam vai pārdrošam, lielākā daļa mazo un vidējo uzņēmēju izvēlas piesardzību – 71% respondentu.

Vaicāti, kas ir svarīgi sekmīgam uzņēmuma vadītajam – iznākums vai process, zīmīgi, ka 40% izvēlējās procesu. Un tas nav nejauši.

"Viņiem ir svarīgāk, nevis augt un attīstīties un kļūt par nākamo globālo ķēdi, bet viņiem patīk darīt to, kas viņiem padodas un tādā mērogā, kā viņi to vēlas darīt, lai tas vadīšanas process nepārņemtu to baudīšanas procesu no tā, ko viņš dara," skaidroja Rosts.

63% aptaujāto uzņēmēju uzskata, ka uzņēmuma panākumi ir atkarīgi no vadītāja personiskajām īpašībām, piemēram, spējas uzņemties risku vai aizrautības. To, ka panākumu pamatā ir vadītāja profesionālās īpašības, domā 26% mazo un vidējo uzņēmēju. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt