Populārākais karstā laika gardums - saldējums

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Projektā „Visiem uz mēles” Latvijas Radio šomēnes dažādos stāstos pievērsies pienam un tā produkcijai. Viens no gardākajiem un šobrīd aktuālākajiem piena produktiem ir saldējums. Latvijā vidēji gadā saldējuma patēriņš ir 4,5 litri uz cilvēku. Veikalos nopērkami dažādi saldējumi arī pēc to sastāva, un iedzīvotāji arvien pieprasa saldējumu no īsta piena un krējuma. Arī lielākie ražotāji pamazām atteikušies no augu tauku izmantošanas un plāno krietni kāpināt saldējuma eksportu.

Pēdējo gadu laikā arvien augusi tendence, ka patērētāji pieprasa tā dēvēto īsto saldējumu no piena un krējuma taukiem, nevis rūpnieciski lētāk pagatavojamo saldējumu no augu taukiem. Šādu saldējumu iespējams pagatavot pat divreiz lētāk, norāda vietējā ražotāja „Food Union” saldējumu zīmola vadītāja Ilze Blauberga:

„Cilvēki patiešam pieprasa īsto saldējumu, kas ražots no piena un krējuma, līdz ar to, sekojot pieprasījumam, arī mēs jau pērn uz sezonu pārskatījām visu saldējumu receptūras un šobrīd „Pols”, „Exelence”, TIO nu „Nu Fruit” ir ražoti tikai no piena un saldā krējuma, bez nekādām mākslīgām piedevām. Pēc statistikas kopumā Latvijā, izvedot vienu kilogramu šeit ražotā saldējuma, pretī importā tiek atvesti divi kilogrami saldējuma. Tā kā mums vēl ir, kur augt ar savu piedāvājumu patērētājiem.”

Lielākais Latvijas saldējuma ražotājs šogad arvien paplašinās eksporta tirgus - uz Beļģiju, Nīderlandi, kā arī uz jauniem reģioniem Krievijā. Lai arī viens no pirktākajiem saldējumiem Latvijā ir klasiskais „Pols” uz kociņa, vietējie saldējuma ēdāji mīl arī dažādību, jo, ik gadu radot jaunus saldējuma veidus, tie sastāda nozīmīgu pārdošanas daļu. „Rūjienas saldējuma” vadītājs Igors Miezis atgādina, ka pirms pāris gadiem ražotāji centās arī valsts līmenī panākt saldējuma, kas nav ražots no piena, īpašu marķēšanu, līdzīgi kā ar piena produktu izstrādājumiem. Taču, lai arī tas neizdevās, viņaprāt, Latvijā cilvēki ir lojāli šeit ražotajam saldējumam.

„Prieks par to, ka arī daudzi lielie ražotāji Latvijā atgriezušies pie tā, ka mums nevajag konkurēt ar lieliem starptautiskiem saldējuma milžiem, jo mēs to nespējam šā vai tā. Uzņēmumi atgriežas pie dabīgām izejvielām, nevis lētākajām, un saprot, ka pašā produktā ir spēks. Tā tendence Latvijā nav nemaz tik slikta, mēs ēdam labu pārtiku,” saka Miezis.

Gadā Rūjienā saražo ap 700 tonnu saldējuma, piens un krējums to sastāvā dalās ap 35%. Šo saldējumu eksportē arī uz ASV, kur cilvēki arī sāk pieprasīt piena saldējuma garšu.

Arī saldējumam ir nišas produkti, par tādu varētu dēvēt Skrīveru mājas saldējumu, kas kļuvis arvien atpazīstamāks. Šo saldējumu gan nevar atrast lielveikalos un tirdzniecības tīklos, bet gan pārtikas amatnieku tirdziņos un restorānos. Uzņēmuma „Skrīveru mājas saldējums” valdes locekle Lelde Sotniece secina, ka arī nišas saldējumu tirgus attīstās un uzņēmums jūnijā vērs Rīgā jaunu saldējumnīcu. Šeit, lai pagatavotu īstu mājas saldējumu, nepieciešamas trīs dienas

„Arvien populārākas kļūst Latvijas garšas saldējumā, tāpēc šogad esam saņēmuši arī apbalvojumu par latvisko garšu ieviešanu saldējumā. Šeit pie mums izaug tik daudzi aromātiski augļi, garšīgas ogas, kuras varam izmantot, un tādas garšas nebūs nekur citur pasaulē, piemēram, biezpiena saldējums ar avenēm, tāds nekad nebūs atrodams Itālijā. Tomēr cilvēki arvien vairāk novērtē garšīgu un kvalitatīvu produktu, bet tos, kam nav pieejams vai nevar atļauties dabīgu saldējumu, mēs aicinām gatavot to pašiem mājās,” norāda Sotniece.

„Skrīveru mājas saldējuma” pārstāvji atzīst, ka mājražotāju ir arvien vairāk arī saldējuma jomā un konkurence pieaug, taču patērētāji no tā ir tikai ieguvēji, īpaši prognozētajā karstajā vasarā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti