«PNB banka» lēmumu par darbības apturēšanu sauc par ļoti pēkšņu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Lēmums par “PNB bankas” darbības apturēšanu un noguldījumu nepieejamību bija ļoti pēkšņs un nepatīkams, paziņojumā medijiem norāda bankas valdes locekle Anna Verbicka.

Verbicka informēja, ka kopā ar jaunajiem “PNB bankas” akcionāru pārstāvjiem esot strādāts pie būtiskām izmaiņām bankas darbības stratēģijā, kas ietvertu plašāku produktu un pakalpojumu klāstu klientiem un mūsdienīgus banku tehnoloģiskos risinājumus. Tāpat “PNB bankas” jaunais attīstības plāns esot paredzējis kapitāla palielināšanu, ko nodrošinātu jaunie akcionāri.

“Viss iesāktais darbs, kura mērķis bija vēl drošāka, stabilāka un ērtāka “PNB bankas” klientu finanšu ikdiena, tiek apstādināts,” norādīts bankas paziņojumā.

Bankas darbības apturēšanas sekas izjutīšot tās 100 000 klientu, kuriem uz laiku nebūs iespējas piekļūt saviem naudas līdzekļiem bankā, kā arī vairāk nekā 500 “PNB bankas” darbinieku, kuri ikdienā nodrošināja finanšu pakalpojumus 42 filiālēs Latvijā.

“PNB banka” nepiekrīt finanšu uzraugu lēmumam, jo banka esot darbojusies atbilstoši regulējošām prasībām, lai varētu veikt savu ikdienas darbu un nodrošināt klientus ar finanšu pakalpojumiem.

Bankas vadība sola darīt visu, lai vistuvākajā laikā klienti saņemtu garantēto atlīdzību.

Tiek gan norādīts, ka “PNB bankas” licence nav anulēta, bet tai ir liegts sniegt finanšu pakalpojumus. Bankas valde un visi darbinieki turpina savu darbu.

KONTEKSTS:

15. augustā lemts apturēt "PNB bankas" (iepriekš "Norvik banka") darbību. Bankai bija pilnībā jāpārtrauc finanšu pakalpojumu sniegšana, ieskaitot klientu maksājumu izpildi. Tādējādi no 15. augusta vakara "PNB bankas" karšu, internetbankas maksājumu un bankomātu darbība ir apturēta.

Tas saistīts ar ECB lēmumu "PNB banku" atzīt par finanšu iestādi, kas ir nonākusi vai nonāks finanšu grūtībās. Bankas kapitāla pietiekamības rādītājs 2018. gada beigās bija 12,48%, bet regulatora minimālā prasība ir 14%. Bankā kopš 2017. gada beigām konstatēti kapitāla prasību pārkāpumi.

Klientiem kopumā būs jāizmaksā 297 miljoni eiro. No Noguldījumu garantiju fonda garantētās atlīdzībās varēs saņemt līdz 100 000 eiro, un  tas attiecas uz 99,2% "PNB bankas" klientu.

Šogad jūlija beigās bankas pārstāvji informēja, ka "PNB bankai" ir teju 500 darbinieku un apmēram 100 tūkstoši klientu, no kuriem aptuveni divas trešdaļas ir seniori.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti