Plāno palielināt autogāzes akcīzes nodokli

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 10 gadiem.

Ekonomikas un Finanšu ministrija iecerējusi palielināt autogāzes akcīzes nodokli. Šobrīd tas ir ievērojami zemāks nekā citai degvielai. Latvijas Degvielas tirgotāju asociācija ieceri uzskata par nepārdomātu un negodīgu. Lai transportlīdzeklis darbotos ar autogāzi, ir nepieciešami ieguldījumi. Palielinoties autogāzes cenai, autovadītāji, kas centās ietaupīt, būs zaudētāji.

Autogāze iepriekš tika uzskatīts par naftas blakusproduktu, ko izmatot kā kurināmo. Tādēļ tai ir piemērots divarpus reizes zemāks akcīzes nodoklis kā dīzeļdegvielai un gandrīz trīs reizes zemāks nekā benzīnam. Autogāze šobrīd ir ievērojami lētāka tieši akcīzes nodokļa dēļ. Ekonomikas un Finanšu ministrijas iecerējušas pakāpeniski palielināt akcīzes nodokli autogāzei - apliecina Ekonomikas ministrijas valsts sekretārs Juris Pūce.

„Pakāpeniski šīs likmes būtu jāizlīdzina, taču skaidrs, ka tas nevar notikt vienā gadā. Faktiskais priekšlikums ir palielināt autogāzes akcīzes likmi par 25% , bet gala cenā tas būs nedaudz mazāk par 1,5 santīmiem uz litru autogāzes. Tā kā ievērojami pārspīlēti ir degvielas tirgotāju apgalvojumi, ka ar minētā nodokļa izmaiņām tiks sagrauta nozare. Jebkurā gadījumā minētās degvielas cenas priekšrocība vēl kādu laiku saglabāsies, bet to nebūtu vērts saglabāt ilgtermiņā,” saka Pūce.

Paaugstinot autogāzes akcīzes nodokli par 25 procentiem, valsts budžets papildināsies ar gandrīz 3 miljoniem latu. Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Stirāns stāsta, ka sākotnējais akcīzes palielinājums būtiskas izmaiņas autogāzes cenā neradīs, taču, padarot akcīzes nodokli līdzvērtīgu benzīnam, cenu pieaugums būtu negodīgs.

„Ja šodien būtu benzīna akcīzes nodoklis arī autogāzei, tad autogāzes mazumtirdzniecības cena varētu būt 70 santīmi par litru pret 90 - 95 santīmiem, kas ir benzīnam un dīzeļdegvielai. Tieši pagājušajā gadā sāka pāriet uz autogāzes lietošanu, bet, kā zināms, lai varētu lietot autogāzi benzīna automašīnā, viņā ir jaiegulda simtos mērāmi kapitālieguldījumi, lai to mašīnu pārveidotu. Zināmā mērā tas būtu negodīgi pret tiem patērētājiem, kuri, balstoties uz spēkā esošo likumdošanu, ir mēģinājuši atrast veidu, kā ietaupīt uz transportlīdzekļu ekspluatācijas izmaksām,” norāda Stirāns.

Kā argumentu, kādēļ autogāzei jābūt lētākai, Stirāns min to, ka tā ir mazāk kaitīga videi. Taču Juris Pūce to apšauba, jo autogāze ir mazāk energoietilpīga, to nākas patērēt vairāk nekā, piemēram, benzīnu. Pūce atklāj, ka pilnībā autogāzes akcīzes nodokli varētu palielināt septiņu līdz astoņu gadu laikā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti