Plāno mainīt OCTA likumu – atlīdzībā ietvert inflācijas koeficientu

No nākamā gada transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas atlīdzības jeb OCTA apmērā plāno ietvert inflācijas koeficientu. Šis ir viens no vairākiem grozījumiem Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā, ko pirmdien, 6.augustā, izskatīja Ministru kabineta komitejā.

Ar likumprojektu tiek pārskatīti apdrošinātāja atbildības limiti atbilstoši Eiropas saskaņotajam patēriņa cenu indeksam.

Līga Kļaviņa: Par OCTA likumuElla Semjonova

    „Tā labākā lieta, kas iestrādāta likumprojektā, ka dalībvalstij ir pienākums reizi 5 gados indeksēt atlīdzības apmērus, proti, ņemt vērā inflācijas koeficientu,” par būtiskākajām izmaiņām pastāstīja Finanšu ministrijas valsts sekretāres vietniece Līga Kļaviņa.

     “Tad vēl ir virkne lietu, kas precizē, kam būtu jāmaksā apdrošināšana, ja transportlīdzeklis ir pārdošanā ilgāku laiku vai ar šo transportlīdzekli notiek izmēģinājumu braucieni. Tā daļa ir atrunāta skaidri likumā,” sacīja Kļaviņa.

    KONTEKSTS:

    Obligātās civiltiesiskās transportlīdzekļu apdrošināšanas jeb OCTA garantiju fonda uzkrājums sasniedzis vēsturiski zemāko atzīmi. Paredzams, ka augustā fondā iemaksāto līdzekļu apjoms noslīdēs zem 17 miljonu eiro robežas, kuru sasniedzot, pēc likuma jādubulto apdrošinātāju iemaksas garantijas fondā. Tomēr, visticamāk, netiks palielinātas OCTA polišu cenas.

    OCTA garantiju fondā uzkrātie līdzekļi tiek izmaksāti avārijā cietušajam, ja vainīgajam apdrošināšana nav bijusi vai arī polises pārdevējs bankrotējis. Fonda uzkrājumu veido apdrošinātāju iemaksas par katru pārdoto polisi. Ja uzkrājums pārsniedz 20 miljonus eiro, iemaksas nav jāveic, bet kopš 2016. gada tas ir zem šīs atzīmes, slīd arvien zemāk, un paredzams, ka augustā noslīdēs jau zem 17 miljoniem eiro. 

    0 komentāri
    Pievienot komentāru
    Komentēt vari ar kādu no saviem sociālo mediju profiliem
    Ekonomika
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti