Pirmoreiz pēc divu gadu pauzes sanāk padome «Rail Baltica» ieviešanai Rīgā

Pirmo reizi pēc divu gadu pārtraukuma pirmdien, 27. janvārī, uz sēdi sanākusi „Rail Baltica” koordinācijas padome, kas tika izveidota ar mērķi sekmēt apjomīgā dzelzceļa projekta integrāciju Rīgā un ar to saistītās pārmaiņas pilsētvidē. Padomi kopīgi vada satiksmes ministrs un Rīgas mērs, bet neviena no pusēm to ilgstoši nesasauca, kā iemeslus minot politisku neskaidrību un gatavošanās trūkumu.

Pašlaik noslēgumam tuvojas Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas pārbūves projektēšana, kas nesīs fundamentālas pārmaiņas Rīgas centra satiksmes organizācijā. Tādēļ padomē diskutēja par to, kā izmantos brīvtelpu zem jaunajām dzelzceļa estakādēm, kad tiks norakts uzbērums, un vienojās šim jautājumam veidot atsevišķu ekspertu grupu.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (Jaunā konservatīvā partija) pastāstīja, ka „šodienas sēde tiešām ir vēsturiska, jo ir pagājuši divi gadi kopš iepriekšējās sēdes”.

“Ir ļoti patīkami, ka tagad Rīgas domes vadībai ir vēlme, interese un ekspertu līmenī – jau sagatavots redzējums attiecībā uz Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas apkārtni. Vienojāmies arī kopā meklēt finansējumu šī redzējuma īstenošanai. Vienojāmies arī par konkrētām lietām attiecībā uz stacijas pieejamo ārtelpu, kas saistās uz Rīgas autoostas tālāko darbību. Es redzu ļoti labu turpinājumu mūsu ekspertu darbam,” pauda ministrs.  

Rīgas dome aprēķinājusi trīs finansējuma variantus Rīgas centra sakārtošanai ap rekonstruēto Centrālo staciju. Minimālā programma paredz ieguldīt 31 miljonu eiro, optimālā – 110 miljonus, bet maksimālā – 180 miljonus. Tos plānots rast nākamā perioda Eiropas fondos. Padome pirmdien atbalstīja Rīgas pilsētas piedāvāto „optimālo” programmu.

Rīgas mērs Oļegs Burovs (“Gods kalpot Rīgai”) atzina, ka uz maksimālo programmu nav iets, jo „vajadzētu būt reālistiem”. 

Es domāju, ka arī programma ar 110 miljoniem eiro ir ļoti liels izaicinājums visiem. To var īstenot tikai valsts un pašvaldības sadarbībā, visiem kopā. Jāskatās radoši uz investīciju piesaisti – varbūt kaut kur tās ir degradētās teritorijas, varbūt vēl kāda iespēja dabūt naudu. Bet man personīgi šis projekts ir viens no galvenajiem, un es izdarīšu visu, lai tas paliktu kā viens no galvenajiem projektiem Rīgas pašvaldības dienaskārtībā arī turpmāk.”

KONTEKSTS:

"Rail Baltica" projekts ir vērienīgākais infrastruktūras projekts Baltijas valstu neatkarības vēsturē. 870 kilometru garā dzelzceļa līnija no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai pēc šī brīža aplēsēm izmaksās 5,79 miljardus eiro. "Rail Baltica" projektu apmēram 85% apmērā līdzfinansē Eiropas Savienība no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta līdzekļiem. Saskaņā ar finansēšanas līgumiem "Rail Baltica" projekta atbalsta saņēmēji ir dalībvalstu ministrijas, kas atbild par projekta īstenošanu, un visu trīs valstu kopuzņēmums"RB Rail".

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti