Pievienotā vērtība

Tiešā piegāde: ko iegūst tirgotājs, ko - pircējs un kādi ir mīnusi

Pievienotā vērtība

Strauji mainīgā situācija investīciju tirgos: pērn pieaugums, šogad - kritums

Digitalizācijas ēnas puses – drošības riski

«Pievienotā vērtība»: Cik pievilcīgs investoriem ir kravas velosipēdu ražotājs «Hagen Bikes»

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem un 7 mēnešiem.

Kravas velosipēdu ražotājs "Hagen Bikes" ir Baltijas biržas jaunpienācējs, kura akciju cena kopš debijas turpinājusi doties strauji lejup, bet varbūt tieši tāpēc ir vērts tajā ieguldīt? 

Igaunijā bāzētā velosipēdu ražotāja "Hagen Bikes" akcijas tiek kotētas biržas alternatīvajā tirgū ("Nasdaq First North"). Ieguldījumu eksperts, "INVL pensiju fondu" valdes priekšsēdētājs Andrejs Martinovs teica, ka pret šajā sarakstā iekļautajiem uzņēmumiem prasības ir liberālākas.

"Bet tās pamata lietas arī nodrošina. Norēķini notiks par nopirktām, pārdotām akcijām. Emitenti sniegs nedaudz plānāku, bet tomēr informāciju par savu darbību. Kā arī, ja notiks kaut kas ārkārtējs, nelabvēlīgs tirdzniecībai, tad tā tiks apturēta vai pārregulēta. Tas ir tāds atvieglotais variants. Var salīdzināt ar gadatirgu kādā vietējā pašvaldībā," stāstīja Martinovs.

Un šajā biržas organizētajā gadatirgū igauņu uzņēmums "Hagen Bikes" pirmos soļus spēris pavisam nesen, pagājušā gada izskaņā. 

"Ja mēs runājam par "Hagen Bikes", tas ir ļoti piemērots alternatīvajam tirgum. Tas ir mazs uzņēmums. Tā bilance ir virs 100 tūkstošiem eiro. Uzņēmums nodarbojas ar velosipēdu ražošanu, un galvenais produkts, kas izrādījies savā ziņā veiksmes stāsts, ir kravas velosipēdu ražošana," stāstīja Martinovs.

"Hagen Bikes" kravas velosipēda prototipu pabeidza 2018. gadā un pēc diviem gadiem sāka to ražot. Līdz šim uzņēmumam izdevies savu produktu pārdot 12 valstīs visā Eiropā. "Hagen Bikes " ražo nišas produktu. Kravas velosipēdu dizains ir smalki uzstrādāts.

"Principā tie investori, kuri piedalījās akciju sākotnējā piedāvājumā vai šobrīd tirgojas un vēlas kļūt par akcionāriem, liek uz to, ka bizness kļūs mērogojamāks un izaugsmes temps tuvākajos gados turpināsies. (..)  Šobrīd, ja mēs paskatāmies uz potenciālo atdevi, kas būs no apgrozījuma un no potenciālās peļņas, tad tās akcijas patlaban ir ļoti dārgas. Pavisam dārgas, es teikšu tā. No ieguldīšanas vai investīciju viedokļa šobrīd pēc esošajiem finanšu datiem pirkt šī uzņēmuma akcijas nav racionāli, bet, ja mēs skatāmies uz izaugsmes tempu un ja tas tiks saglabāts vairākus gadus, tad noteikti tā cena ir adekvāta," vērtēja eksperts.

Martinovs atklāja, ka gadījumā, ja viņš investētu šajā uzņēmumā, tad to darītu nelielā apmērā, jo kopumā uzņēmums ir mazs pat biržas alternatīvajā sarakstā. Tomēr pozitīvs faktors, ka "Hagen Bikes" mērķis ir iekarot aizvien jaunus eksporta tirgus.

“Ja mēs paskatāmies tā tirgus potenciālu, tad viņiem iespēja izaugt reiz desmit, reiz divdesmit, pat reiz simt – teorētiski pastāv," uzskata ieguldījumu eksperts.

Velosportists, velosipēdu un dzīvesstila veikala “Brūklene” īpašnieks Toms Alsbergs teica, ka konkurence velosipēdu ražošanā pasaulē ir spēcīga un nišas produktu ražotājiem ielauzties jau piepildītā tirgū ir grūti, bet ne neiespējami. Lielie pasaules velo zīmoli lauvas tiesu savu produktu ražo Āzijā, kas spēj piedāvāt konkurētspējīgu ražošanas cenu. 

"Ja tu gribi būt konkurētspējīgs, tad šobrīd cita opcija kā Āzija nav, un no tā arī mūsdienās sen vairs nav jābaidās, jo uzņēmums pats nosaka kvalitāti, cik dārgu vai lētu gala produktu vēlies. Ja gribi ražot Latvijā, Baltijā, tad produktam ir jābūt ļoti specifiskam, īpašam, visbiežāk tas ir dizains, ar ko varam vinnēt, jo ir neiespējami tikt līdzi Āzijas cenām un visiem saskrūvētajiem dzelžiem, kas nāk no Āzijas," stāstīja Alsbergs.

"Hagen Bikes" trumpis ir kravas velosipēdi. Alsbergs teica, ka pasaulē šis produkts jau sen ir pieprasīts. Baltijā tie straujāk sāk parādīties pilsētu ielās pēdējos divos gados.

"Arvien nozīmīgāku lomu kravas velosipēdi ieņem arī mūsu ikdienā. Var pamanīt, ka ne tikai velo kurjeri, bet arī māmiņas ved savus bērnus.

Dānijā, Vācijā, Beļģijā tas ir pilnīgi normāli, ka mammas brauc ar kargo riteņiem. Tos nav problēmas arī aprīkot ar elektromotoriem," norādīja Alsbergs.

Viņš teica, ka pārsvarā kravas velosipēdu zīmoli savu produktu ražo Eiropā, nevis Āzijā, līdz ar to arī igauņu "Hagen Bikes" ir visas iespējas konkurēt gan dizaina, gan cenas ziņā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti