Labrīt

Izrakumos Mazjumpravas muižā Rumbulā atrasti Rīgas brīvpilsētas šiliņi

Labrīt

Dizainerus aicina piedalīties pasaules dizaineru kopdarbības kustībā

VID pārstāve: Dīkstāves pabalstu iesnieguma forma būs pieejama EDS

Pieteikumu forma dīkstāves pabalstiem būs pieejama EDS; ievieš VID atbalsta tālruni

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Trešdiena, 25. martā, Valsts ieņēmuma dienesta (VID) Elektroniskās deklarēšanās sistēmā (EDS) kļūs pieejama iesniegumu forma uzņēmumiem, lai pieteiktos dīkstāves pabalstiem darbiniekiem. Tāpat VID ievieš atbalsta tālruni Covid-19 krīzes skartajiem uzņēmumiem.

Atbalsts - konkrētām nozarēm

Trešdien plānots publiskot valdības šonedēļ apstiprināto sarakstu ar nozarēm, kurās strādājošie uzņēmumi var pieteikt savus darbiniekus dīkstāves pabalstiem.

Dīkstāves pabalstus varētu sākt izmaksāt nākamnedēļ. Sākotnēji tas ir 40 nozaru uzņēmumiem, bet premjers Krišjānis Kariņš (“Jaunā Vienotība”) solīja paplašināt šo sarakstu vai izstrādāt kritērijus.

“Kopš pagājušās nedēļas kopā ar uzņēmēju pārstāvjiem strādājam pie kritērijiem, bet sapratām – tas būs drusku lēnāk. Sākām ar konkrētām nozarēm, pieliksim klāt kritērijus un skatīsim, vai varēsim paplašināt nozares, vai pietiks ar kritērijiem vien. Sākam ar kaut ko konkrētu, tad izvērsīsim plašumā,” sacīja Kariņš.

Kritēriji un pieteikumi EDS

Dīkstāves pabalsti jāpiesaka uzņēmumiem, nevis pašiem darbiniekiem, intervijā LTV raidījumā “Rīta Panorāma” uzsvēra VID ģenerāldirektore Ieva Jaunzeme. Viņa aicināja uzņēmējus sagaidīt EDS iesnieguma formu, lai pieteiktos atbalstam.

Termiņš dīkstāves pabalstu pieteikumam ir katra mēneša 25. datums.

Līdz 25. aprīlim VID gaida iesniegumus par martu un aprīli.

“Atbalsts paredzēts tiem nodokļu maksātājiem, kas līdz šim godprātīgi pildījuši savas saistības, kuriem nav parādu un kuriem nav bijuši auditu uzrēķini pēdējā laikā, arī padziļinātās sadarbības programmas dalībniekiem,” pastāstīja Jaunzeme.

Pašlaik saskaņā ar kritērijiem atbalsts paredzēts uzņēmumiem, kuri strādājuši vismaz gadu.

VID Nodokļu kontroles pārvaldes direktore Santa Garanča intervijā Latvijas Radio skaidroja, kādiem kritērijiem jāatbilst uzņēmumiem, kas var pieteikties šim atbalstam:

  • uzņēmums strādā nozarē, kurām atbalstu noteikusi valdība,
  • apgrozījuma kritums salīdzinājumā ar 2019. gada martu ir vismaz 50%,
  • nedrīkst būt nodokļu parāds uz 7. martu vai ir spēkā vienošanās ar VID par samaksas grafiku,
  • iesniegtas nepieciešamās deklarācijas,
  • nav būtisku pārkāpumu, par ko būtu audita uzrēķins vai sodīts valdes loceklis nodokļu nomaksas, muitas vai darba tiesisko attiecību jomā.

“Ja šīs visas lietas izpildās, uzņēmums var gatavot iesniegumu. Aicinām pagaidīt šodienas vakaru, kad mēs ceram – būs iesnieguma forma pieejama EDS, lai var iesnieguma formu precīzi aizpildīt. Šajā iesniegumā būs jānorāda pietekami daudz informācijas, tajā skaitā par darbiniekiem,” sacīja Garanča.

Uz dīkstāves pabalstu nevar pretendēt uz uzņēmumu valdes un padomes locekļi.

Savukārt ir pieejas pretendēt mikrouzņēmuma maksātājiem, arī pašnodarbinātajiem, kas nodarbina cilvēkus. Pašlaik valdība vēl vērtē atbalsta iespējas saimnieciskās darbības veicējiem, kas nenodarbina darbiniekus.

Nodokļu kontroles pārvaldes direktore Santa Garanča atzina, ka uzņēmumiem, kuriem viss ir apstājies, nebūs lielas grūtības novērtēt apgrozījuma kritumu.

“Skaidrs, ka iesniegumu būs ļoti daudz. Mēs vēlamies tos operatīvi apstrādāt. Arī Ministru kabineta noteikumi dod mums tikai piecas darba dienas iesniegumu izskatīšanai, tā kā ļoti ātri mēs to darīsim. Patiešām būtu priecīgi, ja jau piektdien varētu veikt pirmās izmaksas,” atzina Garanča.

VID atbalsta tālrunis

Tāpat no 25. marta

sāk darboties VID atbalsta tālrunis Covid-19 krīzes skartajiem uzņēmumiem - 67120020.

Šis tālrunis darbosies darba dienās no pirmdienas līdz ceturtdienai plkst. 8.15 - 17, bet piektdienās plkst. 8.15 - 15.45.

Zvanot uz to, ikviens uzņēmējs un saimnieciskās darbības veicējs varēs saņemt VID konsultantu atbildes uz jautājumiem par to, kādas atbalsta iespējas nodokļu jomā ir pieejamas un kā tās saņemt gadījumā, ja uzņēmējdarbību ir skārusi Covid-19 izraisītā krīze.

Vienlaikus jautājumus var uzdot arī rakstiski VID Elektroniskajā deklarēšanas sistēmā (EDS) sadaļā “Sarakste ar VID”, paziņojumā medijiem informēja VID.

KONTEKSTS:

Pasaulē izplatoties jaunajam Covid-19 vīrusam, Pasaules Veselības organizācija atzina, ka saslimstība sasniegusi globālās pandēmijas līmeni. Daudzās pasaules valstīs atcelti masu pasākumi, slēgtas skolas un citas iestādes, arī ieviesti ierobežojumi uz robežām.

Latvijā pirmoreiz Covid-19 vīruss konstatēts 2020. gada 2. martā. Ar mērķi ierobežot infekcijas izplatīšanos Latvijā 12. martā nolemts izsludināt ārkārtējo situāciju, kas būs spēkā līdz 14. aprīlim un kuras laikā noteikta virkne ierobežojumu, tostarp mācībām skolās jānotiek attālināti un arī atcelti starptautiskie pasažieru pārvadājumi un lidojumi.

Pandēmijas ekonomisko seku pārvarēšanai Latvijā paredzēti īpaši valsts atbalsta mehānismi Covid-19 skartajiem uzņēmumiem, to darbiniekiem, Covid-19 pacientiem un arī visiem uzņēmumiem. Tāpat valsts mobilizējusi līdzekļus nedaudz vairāk nekā 2 miljardu eiro apmērā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti