Aviolaineri, ar kuriem savulaik notika revolūcija tūrismā, ar saviem četriem dzinējiem un lielo degvielas patēriņu vairs nespēj sacensties ar mūsdienu lidmašīnām, kas ir daudz ekonomiskākas.
Tā kā "Boeing 747" ekonomiskajā klasē var uzņemt pat 600 cilvēku, šīs lidmašīnas demokratizēja gaisa ceļojumus, padarot tos pasažieriem lētākus. Lidojumi uz ārzemju kūrortiem ar čarterreisiem kļuva daudz pieejamāki.
Kad uzņēmums savu pēdējo "747" modeli nogādāja kravas pārvadātājam "Atlas Air", grandiozā atvadu ceremonijā piedalījās esošie un bijušie "Boeing" darbinieki.
Reiz tik ļoti revolucionārā lidmašīna, kura tiek dēvēta arī par debesu karalieni, ir uzņēmuma "Boeing" populārākais gaisa kuģis, un tā pielietojums ir bijis ļoti dažāds – no pasažieru un kravu pārvadājumiem līdz pat ASV Kosmosa aģentūras atspoļkuģu transportēšanai pāri Amerikas Savienotajām Valstīm.
"Boeing" savus plānus par lidmašīnas modeļa būvniecības pārtraukšanu paziņoja jau 2020. gadā – gadu pēc konkurentu "Airbus" paziņojuma par A380 modeļa ražošanas pārtraukšanu.
Covid-19 pandēmija, kas vienlaikus izraisīja krīzi aviācijas nozarē, piespieda aviokompānijas ātrāk atteikties no 747. sērijas lidmašīnām un nomainīt tās pret degvielas ziņā efektīvākiem gaisa kuģiem.
Pirmās 747. sērijas lidmašīnas klientiem tika piegādāta 1969. gada decembrī, un starp saņēmējiem bija arī tolaik spēcīgā "PanAm airlines", kas bija viens no lielākajiem ''Boeing 747'' klientiem. Gadu gaitā tieši šī modeļa gaisa kuģis kļuvis par pirmo masveidā ražoto platā korpusa civilās aviācijas lidmašīnu.