Pētnieks: Pircējus var ietekmēt aicinājums izvēlēties vietējo ražotāju produktus

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Lai palīdzētu Latvijas uzņēmumiem mazināt Krievijas noteikto pārtikas preču importa aizliegumu, izskan aicinājumi iedzīvotājiem atbalstīt Latvijas uzņēmumus, izvēloties vietējo produkciju. Ja preču cenas un kvalitāte ir līdzīga, tad kampaņa ar aicinājumu izvēlēties vietējā ražotāja preci, var iedarboties uz pircēju, intervijā Latvijas Radio norāda Latvijas Universitātes asociētais profesors Jānis Priede.

Priede apgalvo, ka viennozīmīgi – patērētāji var ietekmēt situāciju: „Patērētājiem ir spēks ar to, ka mums ir līdzekļi, ko varam tērēt par noteiktām precēm un pakalpojumiem.”

Tomēr arī uzņēmumi var ietekmēt patērgātāju izvēli, piedāvājot akcijas, reklāmas kampaņas.

„Runājot par dažāda veida politikām, ko valsts var darīt, piemēram, ar kampaņām „Izvēlies Latvijā ražotus produktus”. Tās ir ļoti efektīvas tajā brīdī, kad visi nosacījumi ir līdzīgi, piemēram, Latvijā un ārvalstīs ražotu preču cenas ir līdzīgas. Tad kampaņu efektivitāte ir diezgan liela,” skaidro Priede.

Tomēr Priede norāda uz preces cenas nozīmi: „Jāatceras, ka liela daļa pircēju ir ļoti pragmatiski. Viņi vienalga vispirms izvērtēs produktu cenu, kvalitāti. Un, ja ārvalstīs un Latvijā ražotā produkta cena, kvalitāte ir līdzīga, tad var parādīties kritērijs „Izvēlies Latvijā ražotu preci”.”

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti