Priede apgalvo, ka viennozīmīgi – patērētāji var ietekmēt situāciju: „Patērētājiem ir spēks ar to, ka mums ir līdzekļi, ko varam tērēt par noteiktām precēm un pakalpojumiem.”
Tomēr arī uzņēmumi var ietekmēt patērgātāju izvēli, piedāvājot akcijas, reklāmas kampaņas.
„Runājot par dažāda veida politikām, ko valsts var darīt, piemēram, ar kampaņām „Izvēlies Latvijā ražotus produktus”. Tās ir ļoti efektīvas tajā brīdī, kad visi nosacījumi ir līdzīgi, piemēram, Latvijā un ārvalstīs ražotu preču cenas ir līdzīgas. Tad kampaņu efektivitāte ir diezgan liela,” skaidro Priede.
Tomēr Priede norāda uz preces cenas nozīmi: „Jāatceras, ka liela daļa pircēju ir ļoti pragmatiski. Viņi vienalga vispirms izvērtēs produktu cenu, kvalitāti. Un, ja ārvalstīs un Latvijā ražotā produkta cena, kvalitāte ir līdzīga, tad var parādīties kritērijs „Izvēlies Latvijā ražotu preci”.”