Pētījums: «Rail Baltica» projektā jānodrošina efektīva dzelzceļa un aviosatiksmes integrācija

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Dzelzceļa projektam "Rail Baltica" jānodrošina efektīva dzelzceļa un avio satiksmes integrācija - tas secināts "Rail Baltica" kopuzņēmuma AS "RB Rail" pētījumā, kurā novērtētas prasības avio pasažieru un "Rail Baltica" ātrgaitas dzelzceļa pārvadājumu integrēšanai, informē "RB Rail". 

"Rail Baltica"

"Rail Baltica" ir dzelzceļa transporta projekts, kura mērķis ir integrēt Baltijas valstis Eiropas dzelzceļu tīklā, un tas šobrīd aptver četras Eiropas Savienības valstis – Poliju, Lietuvu, Latviju un Igauniju. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, vairāk nekā 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā. 

Projektā tika plānots līdz 2019. gadam pabeigt gatavošanos darbus, lai varētu sākt priekšdarbus dzelzceļa līnijas būvprojektēšani un zemju atsavināšanai, 2020. gadā – būvniecības procesu, bet 2026. gadā jau atklāt savienojumu Tallina-Rīga-Kauņa, bet 2030. gadā – savienojumu ar Varšavu.

"Rail Baltica" dzelzceļa līnijas apstiprinātā trase šķērsos Latvijas teritoriju 263 kilometru garumā un stiepsies cauri Latvijai, skarot Salacgrīvas, Limbažu, Sējas, Inčukalna, Ropažu, Garkalnes, Stopiņu, Salaspils, Ķekavas, Baldones, Iecavas, Olaines, Mārupes, Bauskas novadu un Rīgas pilsētas pašvaldības teritoriju.

Pētījumā izvērtēti iespējamie kombinētie pakalpojumi, veiktas pasažieru plūsmas prognozes un ieteikumi dzelzceļa staciju projektēšanai, kas ietver visas septiņas starptautiskās "Rail Baltica" pasažieru stacijas - Tallinu, Pērnavu, Rīgu, Rīgas lidostu, Panevēžu, Kauņu un Viļņu, kā arī četras Baltijas valstu lidostas - Tallinu, Rīgu, Viļņu un Kauņu.

 

"Pētījums demonstrē, kā integrēt aviācijas un dzelzceļa pakalpojumus tādā veidā, kas nodrošinātu intermodālus pasažieru un nelielu kravu pārvadājumu risinājumus saskaņā ar pasaules labāko praksi un nākotnes lietotāju prasībām," norāda "RB Rail".

Pētījumā ieteikts nākotnes "Rail Baltica" nodrošināt:

  • vienotu avio un dzelzceļa biļešu risinājumus, veicinot ciešu sadarbību starp dzelzceļa pārvadātājiem un aviosabiedrībām;
  • pilnībā integrētus bagāžas pakalpojumus, pieejamus visās septiņās starptautiskajās "Rail Baltica" stacijās;
  • Starptautiskās gaisa transporta asociācijas (IATA) kodu piešķiršanu starptautiskajām "Rail Baltica" stacijām;
  • nepieciešamos infrastruktūras risinājumus visās starptautiskajās "Rail Baltica" stacijās, lai garantētu vienotus pakalpojumu standartus un funkcionalitāti.

"Pētījumā piedāvātos risinājumus atbalsta vadošie Baltijas aviācijas nozares spēlētāji, tostarp komerciālie operatori. Šie risinājumi atbilst pasaules labākajai praksei, kas pētījuma ietvaros ir plaši izvērtēta.  Tāpēc ir nepieciešams izmantot "Rail Baltica" sniegto unikālo iespēju jau projektēšanas fāzē ietvert atbilstošus risinājumus, lai "Rail Baltica" darbības laikā varētu piedāvāt pasažieriem un operatoriem integrētus avio un dzelzceļa pakalpojumus -

reģistrēšanos, bagāžas nodošanu un uzglabāšanu kā arī bagāžas pārvadāšanas risinājumus starp dzelzceļa stacijām un lidostām," norāda "RB Rail" izpilddirektors Timo Rīhimeki.

Papildus tam pētījumā arī detalizēti aprakstītas citas būvprojektos ietveramas infrastruktūras prasības, piemēram, stacijas drošības elementi; pasažieru informācijas sistēmas, kas atspoguļo gan lidojumu, gan vilcienu kursēšanas informāciju lidostu dzelzceļa stacijās; kā arī īpašas prasības attiecībā uz nākotnes ātrgaitas dzelzceļa ritošā sastāva dizainu, lai nodrošinātu optimālu avio un dzelzceļa satiksmes integrāciju.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti