Pērn sarucis PTAC saņemto sūdzību skaits par finanšu nozari, visvairāk sūdzas par apdrošināšanu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) pērn saņēmis 220 sūdzības par finanšu pakalpojumiem jeb par 30% mazāk nekā gadu iepriekš, un vienīgā joma, kur sūdzību skaits nedaudz palielinājies, ir apdrošināšana. PTAC iesniegtas 23 patērētāju sūdzības, galvenokārt par apdrošināšanas atlīdzības lielumu un izņēmuma gadījumiem, kurus apdrošināšanas polise nesedz. Pēdējos gados visstraujāk augošā apdrošināšanas joma ir veselības apdrošināšana.  

ĪSUMĀ:

  • Pērn PTAC saņēmis 220 sūdzības par finanšu pakalpojumiem – par 30% mazāk nekā 2021. gadā.
  • Visvairāk sūdzību – 23 – par apdrošināšanas pakalpojumiem.
  • PTAC atzīst: apdrošināšanas līgumi ir sarežģīti, iedzīvotāji slinko ar līgumu lasīšanu.
  • Visvairāk sūdzību ir saņemts par veselības apdrošināšanu.
  • Apdrošinātāju ombuds pērn saņēma 35 sūdzības, no tiem 16 – par KASKO.
  • Pērn ombuds 21 sūdzību noraidīja, piecas apmierināja daļēji vai pilnībā.
  • Apdrošinātāju asociācija: situācija uzlabojas – apdrošinātājiem jāpiedāvā arī īsi līgumu varianti.

Pērn sarucis PTAC saņemto sūdzību skaits par finanšu nozari, visvairāk sūdzas par apdrošināšanu
00:00 / 03:29
Lejuplādēt

PTAC pārstāve Sanita Gertmane vērtēja, ka apdrošināšanas līgumi ir sarežģīti, tajos iekļauti gan vairāki izņēmuma gadījumi, gan patērētāja pašriski,

arī iedzīvotāji slinko ar līgumu lasīšanu, un tie ir galvenie iemesli, kāpēc rodas domstarpības ar apdrošināšanas kompānijām.

"Visvairāk sūdzību ir saņemts par veselības apdrošināšanu, kurus pakalpojumus apmaksā, kurus ne, un īpašuma apdrošināšanu, par KASKO apdrošināšanu, nedaudz par ceļojumus apdrošināšanu un vēl dažiem citiem veidiem," stāstīja Gertmane.

"Kopumā, protams, jāatzīst, ka apdrošināšanas pakalpojumi un arī līgumi ir ļoti sarežģīti un mēs nevaram lemt par šī apmēra lielumu vai atteikumu, bet mēs esam snieguši tomēr savu atzinumu par konkrētiem līguma noteikumiem. Un pēc tam jau patērētājs šo mūsu ekspertīzi var iesniegt, ja tālāk tiek strīds risināts tiesā vai arī apdrošināšanas ombudam," norādīja PTAC pārstāve.

Latvijas Apdrošinātāju asociācijas ombuds Kristīna Pētersone stāstīja, ka patērētāju un apdrošinātāju sūdzības tiek izskatītas 90 dienu laikā. Pērn saņemtas 35 sūdzības, visvairāk – 16 – ir par KASKO apdrošināšanu, uz pusi mazāk par īpašuma un ceļojumu apdrošināšanu.  Pērn 21 patērētāju sūdzība noraidīta, piecas apmierinātas daļēji vai pilnībā.

Visbiežāk ombuds lemj par diviem gadījumiem – ja apdrošinātājs atsakās izmaksāt atlīdzību vai klientu neapmierina atlīdzības lielums.

"Klients bieži vien saka, ka par apdrošinātāju sastādīto tāmi nevarēs saremontēt [auto], ka tā tāme ir par zemu. Tur arī rodas tās domstarpības, ka tad, kad notiek gadījums, tad klients pēkšņi vai nu sāk noteikumus lasīt, vai viņš saņem atteikumu no apdrošinātāja un tad uzzina, ka, izrādās, tas ir izņēmuma gadījums, kas ir noticis, un tāpēc viņam atlīdzība nepienākas.

Ja konkrētais līguma noteikums nav skaidrs un saprotams, tad tas ir tulkojams par labu klientam," skaidroja Pētersone.

Latvijas Apdrošinātāju asociācijas prezidents Jānis Abāšins stāstīja, ka pēdējos gados situācija ar apdrošināšanas līgumiem Eiropā uzlabojas, jo apdrošinātājiem jāpiedāvā patērētājiem arī īsi līgumu varianti.

"Blakus tam līgumam, kurš ir pārāk sarežģīts un pārāk garš, uz 5 vai pat 10 A4 lapām, bija jāizveido katram apdrošināšanas produktam tāda informācija lapa, kas nedrīkst būt garāka par pāris A4 lapām. Par katru apdrošināšanas produktu apdrošinātājs šādu informatīvo materiālu ir izveidojis, un tas materiāls ir pieejams mājaslapās un visur citur. Tā ka situācija mazliet ir uzlabojusies pēdējo pāris gadu laikā šinī ziņā, bet apdrošinātājiem un citiem finanšu nozarē vēl būtu, ko piestrādāt, lai attiecīgi, ja ne trīs, tad piecās minūtēs galveno informāciju cilvēkam smuki pasniegtu," atzina Abāšins.

Sūdzības, kas saistītas ar OCTA apdrošināšanu, izskata Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs, bet pretenzijas par citiem apdrošināšanas veidiem var iesniegt arī elektroniski Latvijas Apdrošinātāju asociācijas mājaslapas sadaļā ''Ombuds''.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti