Pēc «Volkswagen» skandāla Eiropā rosina pārbaudes arī citos autobūves uzņēmumos

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

“Volkswagen” automašīnu maldinošās programatūras skandāls iedragās kompānijas reputāciju visā pasaulē, prognozē  eksperti. Tikmēr Eiropā tiek rosināts veikt pārbaudes arī citos autobūves uzņēmumos.

Pēc uzņēmuma izpilddirektora Martina Vinterkorna paziņojuma par atkāpšanos tiek uzsvērti viņa milzīgie panākumi “Volkswagen” grupas vadībā. Kā norāda vācu “Deutsche Welle”, tieši Martina Vinterkorna vadībā “Volkswagen” kļuva par pasaulē lielāko autobūves koncernu, apsteidzot japāņu “Toyota”. Pagājušajā gadā vien kompānijas tirdzniecības apjomi sasniedza 202 miljardus eiro, bet tīrā peļņa – 11 miljardus.

Šādus panākumus gan nebija izdevies panākt Amerikas Savienotajās Valstīs. Ne visai veiksmīgi izvēlētās stratēģijas dēļ “Volkswagen” jau gadiem nav izdevies nostiprināties ASV tirgū, un kompānijas pārdošanas apjomi pagājušajā gadā nokritās par 10 procentiem. Vienīgais sektors, kur Savienotajās Valstīs dominēja tieši “Volkswagen” un “Audi”, bija automašīnas ar dīzeļdzinējiem, lai arī ar šādām automašīnām brauc vien aptuveni 3 procenti amerikāņu. Tagad jaunais skandāls, visticamāk iedragās pozīcijas arī šajā nišā.

Analītiķi prognozē, ka “Volskwagen” gaida nopietnas problēmas arī citur pasaulē – visvairāk Eiropā, mazāk Āzijas tirgū, kur par kaitīgo izmešu apjomiem pircēji tik daudz nesatraucas.

Tā, piemēram, Francijas finanšu ministrs Mišels Sapins ir aicinājis veikt pārbaudes visos Eiropas Savienības autobūves uzņēmumos, lai noskaidrotu, vai šāda krāpšanās prakse netiek piekopta arī citur. Pēc Sapina vārdiem, tikai šādā veidā būs iespējams atjaunot patērētāju uzticību.

Vēstīts, ka pagājušajā nedēļā ASV Vides aizsardzības aģentūra nāca klajā ar skaļu paziņojumu par to, ka vācu autobūves uzņēmums "Volkswagen" atsevišķām dīzeļdzinēju automašīnām valstī ir uzstādījis programmatūru, kas ļauj krāpties ar kaitīgo izmešu pārbaudēm. Proti, pilnīga kaitīgo izmešu kontrole tiek veikta vien brīdī, kad notiek oficiālās emisijas pārbaudes. Taču pēc tam, kad automašīnas jau sāk reāli braukt, kaitīgo izmešu apjoms var palielināties līdz pat 40 reizēm.

Otrdien "Volkswagen" paziņoja, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem automašīnu aprīkoti ar konkrētu dīzeļdzinēju tipu, kas var falsificēt kaitīgo izmešu datus. Runa ir par “Volkswagen” un “Audi” markas automašīnām, kuras aprīkotas ar divu litru turbodīzeļa dzinējiem, kas ražoti laika posmā no 2009. līdz 2015.gadam. Vislielākās problēmas varētu skart “Volkswagen Jetta”, “Golf”, “Passat” un “Beetle” modeļus, kā arī “Audi A3”.

Savienotajās Valstīs šādu automašīnu varētu būt aptuveni pusmiljons. Ja apsūdzības izrādīsies pamatotas, "Volkswagen" Savienotajās Valstīs varētu tikt piemērots naudassods līdz pat 18 miljardu eiro apmērā.

"Volkswagen" vadība jau paziņojusi, ka šī skandāla atrisināšanai paredzēts atvēlēt vismaz 6,5 miljardus dolāru. Pircējiem tiks vai nu izmaksāta kompensācija, vai arī tiks veikts automašīnu remonts.

Vēlāk uzņēmuma izpilddirektors Martins Vinterkorns paziņoja, ka šī skandāla dēļ atkāpjas no amata. Viņš amatu atstājot kompānijas interesēs, norādot, ka uzņēmumam ir vajadzīgs svaigs starts, tostarp arī personāliju jomā. Vienlaicīgi Vinterkorns atzinis, ka par šādu krāpšanos nav zinājis, kā arī paudis izbrīnu par to, ka šādi procesi “Volkswagen grupas iekšienē bijuši iespējami. Atsevišķi komentētāji gan šādus apgalvojumus apšauba, jo ir maz ticams, ka kompānijas vadītājs ar inženiera izglītību šādas lietas varētu neievērot.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti