Latvijas asociācijas “Latvijas auto” vadītājs Valdis Trēziņš Rus.lsm.lv pastāstīja, ka pagaidām asociācija nav saņēmusi nekādu oficiālo informāciju, tāpēc viņš nevarēja komentēt, vai asociācija varētu pieņemt daļējās kompensācijas piedāvājumu.
KONTEKSTS
Saskaņā ar 1975.gada starptautisko TIR konvenciju TIR karnetes (starptautisks galvojumu apliecinošs dokuments tranzīta procedūras izpildei) cenā iekļauta arī apdrošināšana, kas nepieciešama kā kravas piegādes garantija. Pārvadātāji pērk TIR karnetes pie nozares asociācijām savās valstīs, savukārt asociācijas saņem tās no IRU.
Padrošināšanas cena esot bijusi paaugstināta, un daļu naudas IRU saņēma atpakaļ. Nu jau bijušais IRU departamenta vadītājs Mareks Reteļskis 20916.gadā vērsās Šveices prokuratūrā ar sūdzību par viņa vadītāju pieļautajiem pārkāpumiem. Pēc tam sekoja audits un prezidija lēmums izmaksāt kompensācijas autopārvadātājiem.
Trēziņš gan pauda, ka par kompensācijas summām skaidrības nav, un šobrīd arī no neoficiālās informācijas nav skaidrības, kāds pamatojums ir izvirzīt nosacījumus tām kompānijām, kuras piekristīs kompensācijām no IRU, un pieprasīt tām atteikties no pretenzijām un neizpaust informāciju.
“Delfi.lt”, atsaucoties uz Lietuvas Autopārvadātāju asociāciju, vēstīja, ka pēc audita IRU nolēma piedāvāt visiem 138 organizācijas dalībniekiem izlīgumu. Lietuvā vēstule ar šādu aicinājumu saņemta vēl 7.martā, pastāstīja asociācijas vadītājs Erlands Mikens. Priekšlikumu pagaidām izvērtē juristi, un par savu nostāju lietuviešu pārvadātāji lems kongresa 26.aprīlī. Latvijas asociācijas kongress plānots aprīļa vidū.
“Delfi.lt” vēstīja, ka vēstulē visiem IRU biedriem piedāvāts izmaksāt kompensācijās kopumā 28 miljonus eiro, vēl 28 miljonus eiro plānots novirzīt inovāciju un paplašināšanās fondā.
Pēc Trēziņa teiktā, šāda dokumenta Latvijas pārvadātāju rīcībā pagaidām nav. IRU biedru sanāksme Ženēvā plānota maija vidū, un viņš pieļauj, ka līdz laikam būs arī lielākā skaidrība šajā jautājumā.
Pēc Trēziņa teiktā, kompensācijas izmaksās no IRU iekšējām rezervēm, un nacionālajām asociācijām nevajadzēs papildus kaut ko maksāt.