Dienas ziņas

Ceļu Dobele–Bauska sola saglābt

Dienas ziņas

Dienas ziņas

Autobusu vadītāji piketā prasa lielākas algas

Pēc piketa «Liepājas autobusa parka» šoferu algu jautājums joprojām neskaidrs

Pikets, kurā pieprasīja “Liepājas autobusu parka” šoferiem lielākās algas, ir noslēdzies, bet arodbiedrības un autobusa parka vadības starpā vienprātība šajā jautājumā nav rasta.

ĪSUMĀ:

  • Šoferi prasa algu palielinājumu.
  • Uzņēmuma vadība sola algas pārskatīt nākamgad.
  • Uzņēmums: Šoferi jau tagad spēj nopelnīt 1100 eiro uz papīra.
  • Arodbiedrība: 1000 eiro var nopelnīt tikai ar daudzām virsstundām.

Autobusu parka vadītājs Leonīds Krongorns norādīja, ka darbinieku algas tiks pārskatītas nākamā gada sākumā atbilstoši noslēgtajam koplīgumam.

Viņš arī sacīja, ka jau tagad autobusa parka šoferi spējuši nopelnīt pat 1100 eiro uz papīra.

Tomēr Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu un Transporta darbinieku arodbiedrības (LAKRS) valdes priekšsēdētājs Juris Kalniņš pauda, ka tādu summu var nopelnīt, tikai strādājot daudz virsstundu, un viņam nav ticības, ka algas ar jauno gadu tiks celtas.  

“Tas neko nepasaka, jo to tūkstoti jau nav nopelnījuši normāla darba laika ietvaros, tas ir ar visām virsstundām. Un šodien daudzi cilvēki piketā izkliedza, cik viņi strādā virsstundas, ka bieži vien sastāda vēl papildus normālam darba laikam trešdaļu klāt. Un tad jau tas tūkstotis vidēji nav normāla alga, jo cilvēki to algu ir nopelnījuši, strādājot savā brīvajā laikā un atņemot laiku ģimenei,” stāstīja Kalniņš.

“Saprotiet, ko nozīmē vidējā darba samaksa. Ja man pateiktu, ka tā samaksa ir normāla darba laika ietvaros, bet autobusa vadītājam bieži vien ir pāri 200 stundām mēnesī. Katru gadu [atalgojums] pārskatīts tiek, bet palielināts netiek... Tās ir manā skatījumā vārdu spēlītes,” sacīja Kalniņš.

Turklāt darbinieku pienākums ir ne tikai droši pārvadāt pasažierus, bet būt atbildīgam par autobusa tehnisko un vizuālo stāvokli, kas prasa ilgu darbgatavības laiku, ko šobrīd praktiski neapmaksā. Piketā sanākušie šoferi un viņu ģimenes locekļi asās diskusijās ar vadību izteica savu neapmierinātību.

Arodbiedrības pārstāvis minēja, ka problēmas jau no 2016 gada cenšas risināt ar vadību mierīgā ceļā, tomēr bez panākumiem.

Ar piketu cerēja pievērst ne tikai administrācijas, bet arī sabiedrības uzmanību uz šoferu smagajiem darba apstākļiem.

Nereti tiek saņemtas sūdzības no pasažieriem par šoferu pārkāpumiem, uz ko darbinieku pārstāvis norādīja, ka tas esot pārguruma dēļ. Problēma esot tajā, ka autobusu parka vadība šīs sūdzības neizvērtē pietiekamā apmērā, bet nekavējoties soda autobusa vadītāju.  

“Liepājas autobusa parka” administrācija savukārt minēja, ka šī gada sākumā notika  izmaiņas darba līgumos, panāktas vienošanās un par 6% paaugstinātas darba algas. Noslēgtais koplīgums ir saistošs visām pusēm, un tā darbības laikā ir jāatturas no agresīvām darbībām; koplīgums šobrīd pēc vadības domām tiek pārkāpts.

“Nav nekāda pamata mums reaģēt uz demagoģiju, kā jūs redzat - šīs prasības izskanēja septiņi eiro stundā, kas ir nesamērīga prasība un cilvēkus muļķo, tā pat provokatīvi paziņojumi par 2,5 eiro stundā, šie cilvēki nesaņem 2,5 eiro stundā,” apgalvoja Krongorns.

Autobusu vadītāji un arodbiedrība norādīja - ja netiks izpildītas viņu prasības un situācija neuzlabosies, pastāv iespēja, ka tiks rīkoti streiki.

KONTEKSTS:

"Liepājas autobusu parka" šoferi 16.augustā pulcējās piketā, pieprasot nodrošināt autobusu vadītājiem pienācīgu darba algu. Šoferi vēlas saņemt 7 eiro stundā, kas attiecīgi būtu 1000 eiro mēnesī uz papīra. Šoferi piketā arī pieprasīja noteikt apmaksu par laiku, kas tiek pavadīts, gatavojoties reisiem, nodrošināt taisnīgus, drošus un veselībai nekaitīgus darba apstākļus.

Uzņēmumi norāda, ka nespēj darbiniekiem nodrošināt lielāku atalgojumu, jo nav pietiekamu dotāciju no valsts, benzīns paliek dārgāks un tamlīdzīgi, un šo piketu sauca par arodbiedrības pašreklāmu.     

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti