Lielākā ietekme uz vidējo patēriņa cenu līmeni 2014.gada martā, salīdzinot ar gadu iepriekš, bija cenu kāpumam viesnīcu un restorānu pakalpojumiem, atpūtai un kultūrai, personīgās aprūpes precēm un pakalpojumiem, kā arī cenu kritumam ar transportu saistītām precēm un pakalpojumiem, sakaru pakalpojumiem.
Pārtikas produktu cenas 12 mēnešu laikā samazinājās par 0,3%. Visvairāk cenas samazinājās tējai un kafijai, olām, dārzeņiem, augļiem, maizei un graudaugu izstrādājumiem, kā arī cukuram. Savukārt lielākais cenu kāpums bija vērojams pienam un piena produktiem, sieram, kartupeļiem, svaigai gaļai, kā arī zivīm un zivju izstrādājumiem.
Transporta grupā cenas samazinājās degvielai (-3,4%), kā arī rezerves daļām un piederumiem (-2,7%), toties dārgāka kļuva transportlīdzekļu apkope un remonts (+2,7%).
Sakaru pakalpojumi gada laikā kļuva par 2,8% lētāki, ko ietekmēja mobilo telekomunikāciju un interneta pakalpojumu cenu samazinājums.
Atpūtas un kultūras grupā cenas pieauga vidēji par 1,8%, ko ietekmēja cenu pieaugums kultūras pakalpojumiem, laikrakstiem un periodiskajiem izdevumiem, kā arī kompleksajiem atpūtas pakalpojumiem.
Viesnīcu un restorānu pakalpojumu cenas 12 mēnešu laikā pieauga par 3,6% – kafejnīcās un restorānos cenām palielinoties par 5,1%, ēdnīcās – par 2,1%, kā arī izmitināšanas pakalpojumu cenām pieaugot par 0,4%. Frizētavu pakalpojumu cenas palielinājās vidēji par 7,4%, toties cenas samazinājās personīgās aprūpes precēm (-1,1%).
Pārējās patēriņa grupās nozīmīgākais sadārdzinājums bija mājokļa apsaimniekošanas pakalpojumiem, cietajam kurināmajam, tabakas izstrādājumiem un apģērbiem.
Savukārt cenas samazinājās siltumenerģijai un farmaceitiskajiem produktiem.