Patērētāju tiesību sargi sola vairākus mēnešus uzraudzīt «Rīgas namu pārvaldnieku»

Lai gan Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) jau pirms vairākiem mēnešiem konstatēja, ka pašvaldības uzņēmums “Rīgas namu pārvaldnieks” īsteno negodīgu komercpraksi, jo parādniekiem kavējuma procentus liek maksāt dubultā, bijušais Rīgas domnieks Andris Bačkurs no “Attīstībai/Par!” tagad secinājis, ka domes kompānija nesteidzas laboties un nepārraksta nepareizos rēķinus. Rīgas domes pagaidu vadība sola uzņēmumam pievērst pastiprinātu uzmanību.

Patērētāju tiesību sargi sola vairākus mēnešus uzraudzīt «Rīgas namu pārvaldnieku»Edgars Kupčs

    Gada sākumā Patērētāju tiesību aizsardzības centrs pārbaudē konstatēja, ka uzņēmums “Rīgas namu pārvaldnieks” klientiem par kavētu rēķinu apmaksu vienlaikus piemēro gan līgumsodus, gan likumiskos nokavējuma procentus. Tas savukārt ir pretrunā ar Civillikumu un patērētāju tiesību aizsardzību regulējošo normatīvo aktu prasībām, jo nedrīkst likt maksāt dubultā.

    Līdz marta beigām “Rīgas namu pārvaldnieks” bija solījis laboties – izlabot rēķinus tiem, kam tie vēl nebija nosūtīti, kā arī atdot pārmaksāto klientiem, kas saistības jau seguši.

    “Tie, kuri jau bija samaksājuši, tiem ir jāvēršas “Rīgas namu pārvaldniekā” ar lūgumu pārrēķināt. Zināma, ka summas kopumā nav lielas, tie varētu būt pa pāris eiro rēķinam. Bet, protams, ņemot vērā, ka uzņēmumam ļoti daudz klientu, tas veido lielu summu kopumā,” norādīja PTAC pārstāve Sanita Gertmane.

    Pats “Rīgas namu pārvaldnieks” gan iepriekš skaidroja, ka Patērētāju tiesību aizsardzības centra konstatēto nepilnību rezultātā klientiem būs jāatmaksā tikai 943 eiro. Kā skaidroja uzņēmuma pārstāvis Krists Leiškalns, aprēķinu sistēmas nepilnība bija skārusi vien aptuveni pusprocentu no uzņēmuma klientiem jeb 982 komunālo maksājumu parādniekus. Jau pēc patērētāju sargu norādēm 19 klientiem atmaksāti 943 eiro, un mazākā atmaksātā summa vienam bijusi 2,63 eiro, bet lielākā – virs 158 eiro.

    Bijušais Rīgas domes deputāts Andris Bačkurs gan akcentēja, ka netaisnību pret iedzīvotājiem namu pārvaldnieks nav novērsis: “Ja šī problēma ir notikusi pašā “Rīgas namu pārvaldniekā”, tad tam automātiski būtu jāpārrēķina visi sodi un jāatmaksā Rīgas iedzīvotājam dubultie procenti. Tā ir pirmā lieta. Un otrā - manuprāt, nepareiza rīcība no “Rīgas namu pārvaldnieka”, piemēram, ja iedzīvotājiem ir uzkrājies parāds, iedzīvotājs labprātīgi vēršas “Rīgas namu pārvaldnieks” ar lūgumu šo parādu sadalīt vairākos maksājumos, tad man trīs iedzīvotāji ir teikuši, ka viņiem “Rīgas namu pārvaldnieks pateica”: nē, gaidiet tiesu spriedumu. Tas arī ir absurdi.”

    Bačkurs aicinājis Rīgas domes pagaidu vadību nekavējoties pieņemt lēmumu, lai “Rīgas namu pārvaldnieks” pārrēķinus veic visiem iedzīvotājiem, kuriem ir piemērots gan līgumsods, gan nokavējuma procenti. Patērētāju sargi gan tagad sūdzības nav saņēmuši.

    “Tātad pirmais signāls parasti ir patērētāju sūdzības, bet mēs paši kontrolēsim to vairāku mēnešu garumā. Pagaidām mums nav saņemti signāli, ka nebūtu veikts pārrēķins vai kaut kas tiktu atteikts. Bet ir svarīgi, ka cilvēki, kas ir pārmaksājuši, tie arī tie vēršas uzņēmumi,” sacīja PTAC pārstāve.

    Bijušais deputāts norādīja uz vēl kādu piemēru, kad “Rīgas namu pārvaldnieks” rīkojies ne klientu interesēs. Proti, kāda daudzdzīvokļu māja pēc iekļaušanas graustu sarakstā steigā izlēmusi ēku renovēt, jo paaugstinātais īpašuma nodoklis dzīvoklim radot papildu 500 eiro tēriņu gadā. Taču uzņēmums nesteidzoties ar mājas atjaunošanas lietu kārtošanu.

    Rīgas pagaidu vadība sola uzņēmumam pievērst pastiprinātu uzmanību.

    Jāatgādina, ka maija nogalē tika atbrīvota daļa kompānijas valdes, jo auditi kapitālsabiedrības darbā atklāja būtiskas problēmas.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Saistītie raksti
    Ekonomika
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti