Patērētāju tiesību sargi soda ss.lv par negodīgu komercpraksi

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) par negodīgu komercpraksi piemērojis portāla ss.lv uzņēmumiem SIA “SS” un “Internet” 15 000 eiro sodu katrai firmai. Šiem uzņēmumiem pieder portāls ss.lv, un PTAC secinājis, ka portālā patērētājiem netiek sniegta pilna un skaidra informācija par pakalpojumiem, konstatētas arī citas nepilnības.

PTAC arī uzlika uzņēmumiem par pienākumu nekavējoties izbeigt negodīgu komercpraksi attiecībā uz patērētājiem interneta vietnēs www.ss.lv, vēlāk www.ss.com.

2016.gada nogalē un 2017.gadā krasi pieauga patērētāju sūdzību skaits, pārsniedzot 100 sūdzības saistībā ar tīmekļvietni www.ss.lv. Uzņēmumi tika aicināti  pārkāpumus novērst labprātīgi, tomēr komersanti kopš 2017. gada aprīļa nereaģēja uz vairākkārtējiem PTAC aicinājumiem un pieprasījumiem, tāpēc pieņemti lēmumi par sodiem.  

PTAC ir secinājis, ka patērētājiem portālā ss.lv netiek sniegta patiesa informācija par sludinājumu publicēšanas pakalpojumu sniedzēju. PTAC konstatēja, ka vietnē ir norādīta kontaktinformācija par SIA „Internet”, tomēr patērētājam, iegādājoties sludinājumu publicēšanas pakalpojumu un veicot apmaksu par to, kā naudas līdzekļu saņēmējs ir norādīta SIA „SS”, līdz ar to patērētāji faktiski distances līgumu slēdz ar SIA „SS”. Tādējādi patērētājiem nav skaidrs, ar kuru no minētajiem komersantiem īsti tiek slēgts līgums.

PTAC ir konstatējis, ka SIA „Internet” un/vai SIA „SS” nenodrošina efektīvu un ātru komunikāciju ar patērētāju, kā to nosaka normatīvie akti, – tiek sniegtas novēlotas atbildes uz patērētāju nosūtītajām elektroniskā pasta vēstulēm, netiek sniegtas atbildes pēc būtības vai arī bieži netiek atbildēts vispār. Līdz ar to netiek ievērotas prasības pakalpojumu sniedzējam nodrošināt tādus saziņas līdzekļus, kuri izmantojami, lai patērētāji varētu ātri un efektīvi sazināties ar pakalpojumu sniedzēju, informēja PTAC.

Vietnē netiek skaidri un saprotami sniegta informācija par pakalpojuma galīgo cenu, ieskaitot visus nodokļus.

PTAC ir konstatējis, ka līdz brīdim, kad patērētājs vietnē izvēlas konkrētu sludinājuma ievietošanas sadaļu vai ievada vietnē savus personas datus, lai reģistrētos sludinājuma publicēšanai, netiek sniegta informācija par sludinājuma publicēšanas pakalpojuma cenu vai tās aprēķināšanas veidu.

Reģistrējoties ss.lv, kā arī izvietojamā sludinājuma sadaļā, patērētājam tiek norādīta tikai minētā pakalpojuma minimālā cena, bet ne gala cena vai cenas aprēķināšanas veids. Tāpat konstatēts, ka tiek noklusēta informācija par to, vai pakalpojuma cenā ir iekļauti nodokļi.

PTAC ir secinājis, ka vietnē nav atspoguļota skaidra kārtība un informācija par sludinājumu dzēšanu iespējamo vietnes lietošanas noteikumu neievērošanas dēļ, nav arī sniegta informācija par kārtību, kādā patērētāja profila slēgšanas gadījumā tiek atmaksāta tā personīgajā kontā atlikusī summa. Netiek paskaidrots, kādā veidā un uz cik ilgu laiku tiek ierobežotas patērētāja iespējas saņemt pakalpojumu, ja pakalpojuma sniedzējs liedz patērētājam turpmāku sludinājumu iesniegšanu.

Komersanti lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā viena mēneša laikā no dienas, kad lēmums stājies spēkā. Vienlaikus PTAC uzsver, ka lēmuma pārsūdzēšana daļā par tiesisko pienākumu neaptur tā darbību.

Jau ziņots, ka Valsts ieņēmumu dienests (VID) augusta sākumā paziņoja par lēmumu apturēt SIA “Internet” un ar to saistītās populārās sludinājumu vietnes “ss.lv” darbību. Šāds lēmums pieņemts, jo uzņēmums atteicies sniegt informāciju par nereģistrētiem auto tirgotājiem. VID esot pamats uzskatīt, ka šajā portālā sludinājumus ievieto arī nodokļu krāpnieki, īpaši auto tirdzniecības jomā. Drīz pēc tam "ss.lv" domēna vārds jau bija mainīts uz "ss.com".

  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti