Patērētāju sargi soda «Incredit Group» ar 16 000 eiro

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) uzlicis pienākumu "Incredit Group" izbeigt negodīgu komercpraksi, patērētāju auditorijai paredzētas reklāmas maskējot kā kreditēšanas reklāmas saimnieciskās darbības veicējiem, un piemērojis soda naudu 16 000 eiro apmērā, informēja PTAC.

PTAC izvērtēja "Incredit Group" īstenoto komercpraksi un ierosināja administratīvo lietu pret uzņēmumu par normatīvo aktu ievērošanas uzraudzību saistībā ar neatbilstošas kreditēšanas reklāmas izplatīšanu radio, "Youtube" un "Facebook", veidojot reklāmu tā, lai ar to mēģinātu apiet kreditēšanas reklāmu aizliegumu, un veicinot bezatbildīgu aizņemšanos.

Lietas izskatīšanas gaitā PTAC konstatēja, ka izplatītās kreditēšanas reklāmas neatbilst Patērētāju tiesību aizsardzības likuma prasībām, tādējādi pārkāpjot Reklāmas likumā un Negodīgas komercprakses aizlieguma likumā noteiktās prasības.

Lai gan "Incredit Group" reklāmās ir norādīts, ka tas ir piedāvājums saimnieciskās darbības veicējiem, reklāmās attēlotajās ainās, vizuālā, audiālā un tekstuālā informācijā bija skaidri uztverams patērētājiem adresētais vēstījums.

Proti, mājas remonts vai atpūtas ceļojumi ar dzīvesbiedru vai bērniem, kas nav uzskatāmi par pakalpojumiem saistībā ar juridiskas personas saimniecisko vai profesionālo darbību.

Ņemot vērā to, ka reklāmas patiesā mērķauditorija ir patērētāji, nevis saimnieciskās darbības veicēji, ir pārkāpti kreditēšanas reklāmas normatīvo aktu ierobežojumi. "Incredit Group", izplatot šādu kreditēšanas reklāmu, kas kopumā jebkuru patērētāju aicina saņemt kredītus savas mājas remontdarbiem vai ceļojumiem, būtiski var ietekmēt vidusmēra patērētāja rīcību, nepārdomāti pieņemot lēmumu un novedot pie neapzinātām kredītsaistībām.

Ar mērķi pasargāt vidusmēra patērētāju ar 2018. gada 4. oktobra likuma grozījumiem tika noteikta patērētāja un viņa ekonomisko interešu aizsardzība, paredzot vispārēju patērētāju kreditēšanas reklāmu aizliegumu, tomēr pieļaujot atsevišķus izņēmumus. 

Papildus PTAC vērsa uzmanību, ka "Incredit Group" reklāma tika izplatīta trīs dažādās platformās, kas vērsta uz plašu patērētāju loka sasniegšanu. Audio reklāma tika izplatīta piecās dažādās radio stacijās latviešu un krievu valodā, tādējādi aptverot dažādu vecumu un sociālo grupu patērētājus.

Ievērojot pārkāpuma ilgumu, apstākļus un raksturu, kā arī reklāmas izplatīšanas apjomu un to, ka reklāma veidota ar mērķi apiet patērētāju kreditēšanas reklāmas ierobežojumus, un faktu, ka "Incredit Group" neatzīst savu vainu profesionālai rūpībai neatbilstošas komercprakses īstenošanā, PTAC secināja, ka "Incredit Group" izdarītais pārkāpums ir vērtējams kā smags.

Tādējādi kopējais soda naudas apmērs "Incredit Group" noteikts 16 000 eiro.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti