Pašvaldības: Piedāvātais valsts autoceļu pārņemšanas modelis nav ilgtspējīgs

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Vietējo autoceļu pārņemšana pašvaldību bezatlīdzības lietošanā nav ilgtspējīga politika, ņemot vērā, ka tiek piedāvāts centralizēts finansēšanas modelis un decentralizēts izpildījums, uzskata Latvijas Pašvaldību savienība (LPS).

Satiksmes ministrija piedāvā pašvaldībām pārņemt vietējos ceļus un ielas bezatlīdzības lietošanā, par to saņemot ikgadējo dotāciju – aptuveni 1600 eiro par vienu kilometru.

Pašvaldību savienībā uzskata, ka ministrijas piedāvātais autoceļu pārņemšanas modelis nav ilgtspējīgs.

Latvijas Pašvaldību savienības padomnieks Aino Salmiņš
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

LPS padomnieks Aino Salmiņš norādīja: "Pilnīgi skaidrs, ka divas trešdaļas no valsts vietējiem ceļiem tā īsti vajadzīgas valstij nav. Šī pārņemšana ir piedāvāta brīvprātīgi. Tiek piedāvāts finansējums 1560 eiro uz pieciem gadiem. Uz pieciem gadiem! Valsts vietējo ceļu sakārtošanai vajag 60 miljonus eiro gadā. Tas ir vairāk nekā pašvaldībām mērķdotācijas. Ja mēs neredzam, ka pēc pieciem gadiem šis finansējums kaut kādā veidā pieaug, bet pašlaik nav tādas prognozes, – līdz ar to pašvaldības par pārņemšanu ir stipri domīgas."

KONTEKSTS:

Tuvāko gadu laikā pēc brīvprātības principa plānots pašvaldību īpašumā nodot vairāk nekā 8000 kilometru valsts vietējo ceļu, līdztekus tam piedāvājot arī mērķdotācijas. Tas esot nepieciešams, jo valstij trūkstot finansējuma visu šo ceļu uzturēšanai, tāpat arguments esot, ka vietvaras labāk zinot, kā veiksmīgāk rīkoties savā saimniecībā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti