Labrīt

Arsenāla ēku drīz slēgts rekonstrukcijai

Labrīt

Saeima komplektē NEPLP. Ar reformām un savējo algošanu tur nostiprinās Nacionālā apvienība

"Pasažieru vilciens" plāno konkursu vairāku dīzeļvilcienu iegādei

«Pasažieru vilciens» tuvākajos mēnešos plāno konkursu vairāku dīzeļvilcienu iegādei (precizēts)

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Valsts AS "Pasažieru vilciens" tuvākajos mēnešos plāno izsludināt konkursu trīs līdz septiņu dīzeļvilcienu iepirkumam. Tādējādi paredzēts risināt problēmas ar pagājušajā gadsimtā būvētajiem un nolietotajiem dīzeļvilcieniem, kas ražoti ASV sankciju sarakstā iekļautajā  kompānijā "Zvezda".

"Pasažieru vilciena" valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis norādīja, ka pašlaik atrasts scenārijs, ko darīt, ja rodas vilcienu bojājumi, bet nav iespējams iepirkt rezerves daļas ASV sankciju dēļ. Var gadīties, ka pasažieriem būs jāsamierinās ar mazāku sēdvietu skaitu dīzeļvilcienā. Vienlaikus notiek diskusijas ar citiem rezerves daļu ražotājiem.

Precizējums

"Pasažieru vilciens" precizē: aptuveni 10 miljonus eiro plānots novirzīt viena vilciena sastāva iegādei, nevis visam iepirkumam. 

Grigulis gan uzsvēra, ka ilgtermiņā jādomā par jauniem vilcienu sastāviem. Sākotnēji "Pasažieru vilciena" pārstāvji tiekas ar ražotājiem, lai uzzinātu par iespēju piegādāt trīs līdz septiņus dīzeļvilcienus. Lai dotos uz Ministru kabinetu, jāidentificē iepirkuma summa. Viens vilciena sastāvs varētu maksāt 10 miljonus eiro, lēsa uzņēmumā. 

 

"Pasažieru vilciens" cer, ka jauni dīzeļvilcieni Latvijai būs jau 2022., 2023. gadā. Grigulis norādīja, ka, iespējams, naudu varētu dabūt pat no Eiropas struktūrfondiem. Vienlaikus viņš cer, ka politiķi būs pragmatiski, saprotot, ka tās ir valsts rūpes par saviem iedzīvotājiem, lai nodrošinātu kvalitatīvu mobilitāti. Vilcienu ražotāji sankciju dēļ netiek meklēti Krievijā, bet gan Ukrainā un Eiropā.

Pašlaik Latvijai ir 22 dīzeļvilcieni, bet Grigulis redz vajadzību skaitu palielināt, jo paredzēts arī vilcienu satiksmi vairāk nodrošināt līnijās, kas ir reti izmantotas. Tā kā vēl nav skaidrības par dzelzceļa elektrifikāciju, dīzeļvilcieni būs vajadzīgi. Tomēr Grigulis norādīja, ka pēc sākotnējo dīzeļvilcienu iegādes nākamie 15 vilcienu sastāvi varētu būt hibrīdi - reizē ar dīzeļdegvielu un elektrību. Viņš runāja arī par dīzeļa motoru kā nākotnes modeli, kas ražo elektrību.

Vienlaikus Grigulis atzina, ka elektrība ir pats lētākais un dabai draudzīgākais enerģijas avots, bet diemžēl nav skaidrības par dzelzceļa elektrifikāciju.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti