Dienas ziņas

Līvānos slēgts sabiedriskais transports pēc pieprasījuma

Dienas ziņas

A. Gobzems nosauc savu valdības piedāvājumu

Apstrīd vilcienu iepirkumu

«Pasažieru vilciens» noraida «Škoda Vagonka» pārmetumus par vilciena iepirkumu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Lai gan divi pretendenti, kuri piedalījās iepirkumā par jaunu elektrovilcienu piegādi, apstrīdējuši iepirkuma rezultātu, “Pasažieru vilciens” noraida Čehijas vilcienu ražotāja "Škoda Vagonka" publiski paustos pārmetumus.

Uzņēmuma "Škoda Vagonka", kurš iepriekš paziņoja par sūdzības iesniegšanu, biznesa attīstības vadītājs Romans Sorkins pauda pārliecību, ka Čehijas vilcienu ražotāja piedāvājums starp iepirkuma konkursa dalībniekiem bijis visizdevīgākais. 

"Škoda Vagonka" biznesa attīstības vadītājs Romans Sorkins
00:00 / 00:37
Lejuplādēt

“Šī iepirkuma mērķis nebija iesniegt lētākos paša vilciena cenas piedāvājumus. Šī iepirkuma mērķis bija atrast pašu labāku, zemāko cenu par vienu vilciena sēdvietu un 35 gadu darbības periodam. Tas bija iepirkuma mērķis. To „Pasažieru vilciens” un mediji daudzas reizes bija ziņojuši pirms galējo piedāvājumu saņemšanas. Balstoties šajos kritērijos, mēs izveidojām savu piedāvājumu. „Škoda Vagonka” piedāvātā cena, kas ir iesniegta iepirkumā, šobrīd mums ir viszemākā,” sacīja Sorkins.

„Škoda Vagonka” ieskatā "Pasažieru vilciena" nosauktā uzvarētāja piedāvātas izmaksu apjoms neatbilst iepirkuma priekšmeta definīcijai un ir tikai daļa no vērtējamo parametru saraksta.

Uzņēmums pārmet "Pasažieru vilcienam" to, ka bez saskaņošanas ar pretendentu esot koriģēta cena par vienu pasažieru vietu. "„Škoda Vagonka” piedāvātā vidējā cena par vienu sēdvietu gadā 35 gadu periodam bija 893 eiro. Tas bija vienīgais kritērijs šajā iepirkumā. Tad tika veiktas korekcijas, ko lūdza „Pasažieru vilciens”. Tās tika izdiskutētas ar „Škoda Vagonka”, un tas cenu palielināja līdz 912 eiro par sēdvietu. Bet tad divas dienas pirms piedāvājumu iesniegšanas tika veiktas ar „Škoda Vagonka” neizdiskutētas korekcijas, kas radīja vēl vienu zīmīgu cenas pieaugumu par sēdvietu līdz 932 eiro," pauda Sorkins.

Uzņēmuma “Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis apstiprina, ka “Škodas” piedāvājums par kopējām izmaksām uz vienu sēdvietu gadā patiešām bijis nedaudz labāks nekā “Talgo”, bet tā esot bijusi tikai viena no konkursā vērtētajām pozīcijām. “Šī konkursa ietvaros mēs izvērtējām ne tikai vienas sēdvietas izmaksas, bet arī vairākas citas pozīcijas. Mums bija precīza formula, un izvēlējāmies saimnieciski izdevīgāko pretendentu," skaidroja Grigulis.

Spriežot pēc publiski pieejamās informācijas, “Škoda” nav spējusi piedāvāt tādus elektrovilcienu piegādes termiņus kā konkurenti. Čehi gan pauž bažas, ka konkursa uzvarētājs “Pasažieru vilcienam” sasolījis vairāk, nekā spēs izpildīt: “Dzelzceļa industrija ir salīdzinoši tuva. Tajā strādājošie labi zina, ko spēj piegādāt katrs vērā ņemams ražotājs. Šobrīd mēs nezinām nevienu pastāvošu piepilsētas elektrovilcienu, ko būtu ražojis “Talgo”.”

Tāpēc "Škoda" lūdz Iepirkumu uzraudzības birojam (IUB) uzlikt par pienākumu "Pasažieru vilcienam" atklāt visiem pretendentiem informāciju par piedāvātās cenas norādītajām komponentēm,

kā arī aicina visus iepirkuma dalībniekus atklāt vilcienus, ar kuriem tie kvalificējušies.

“Pasažieru vilciena” vadītājs skaidro, ka konkursam atlasīti nevis uzņēmumi ar jau gataviem vilcieniem, bet gan ražotāji ar tehnoloģijām, kas spēj saražot un piegādāt šādus vilcienus. Viņš noraida bažas par to, ka uzvarētājs nespēs piegādāt atbilstošas kvalitātes vilcienus solītajos termiņos: “Mums ir paredzētas stingras soda sankcijas ne tikai par šiem, bet par vairākām sadaļām, kuras mēs varam iedarbināt.” Pagaidām gan viņš neņemas paredzēt, kad pirkuma līgums ar visām minētajām soda sankcijām varētu tikt noslēgts.

 IUB vadītāja Dace Gaile Latvijas Radio apstiprināja, ka šajā iepirkumā birojs ir saņēmis divas sūdzības – 30. novembrī no Čehijas uzņēmuma "Škoda Vagonka" un 3. decembrī no Spānijas uzņēmuma „CAF”. Visu biroja pieprasīto informāciju uzņēmumi var nosūtīt līdz mēneša vidum. Gaile arī minēja, ka iesniegumi jāizskata mēneša laikā, tomēr nepieciešamības gadījumā Iepirkumu uzraudzības birojs var termiņu pagarināt, līdz ar to, iespējams, šī strīdus situācija vēl šogad atrisināta netiks.

Tomēr „Pasažieru vilciena” pārstāvis Egons Ālers pauda pārliecību, ka šībrīža situācija nekavēs iepirkuma procesu un Latvijā pirmos vilcienus saņems 2020.gada pašā noslēgumā.

KONTEKSTS:

"Pasažieru vilciens" par uzvarētāju elektrovilcienu iegādes iepirkumā atzina Spānijas uzņēmumu "Patentes Talgo S.L.", ("Talgo"), kura piedāvātā līgumcena ir 225 303 262 eiro. Līgumcenā ietilpst vilcienu, to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde, rezerves daļu fonda piegāde pirmajiem pieciem gadiem, kā arī personāla apmācība.

Par tiesībām piegādāt 32 jaunus elektrovilcienus sacentās četri pretendenti - "Talgo", Šveices kompānijas "Stadler" Polijas meitasuzņēmums, CAF un "Škoda Vagonka".

Šis ir Latvijas trešais mēģinājums nopirkt jaunus vilcienus. Pirmajā iepirkumā piedalījās CAF un "Stadler", par uzvarētāju tika pasludināts CAF, taču "Stadler" ierosinātās tiesvedības rezultātā konkursa rezultāts tika atcelts. Otrajā iepirkumā piedalījās "Hyundai Rotem" un "Stadler". Labākās cenas piedāvājumu iesniedza "Hyundai", taču tika izslēgts no konkursa tehnisku iemeslu dēļ, savukārt toreizējais satiksmes ministrs Anrijs Matīss paziņoja, ka vilcienu iegādei no "Stadler" nav finansējuma, un "Pasažieru vilciens" līgumu nenoslēdza.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti