«Pasažieru vilciens» izbeidz iepirkumu par jaunu dīzeļvilcienu iegādi; meklēs «zaļāku» risinājumu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

"Pasažieru vilciens" izbeidzis iepirkumu par astoņu jaunu dīzeļvilcienu iegādi un meklēs videi draudzīgu risinājumu tā vietā, informēja uzņēmumā.

Iepirkums izbeigts, jo Eiropas Komisijas (EK) institūcijas neatbalstīja finansējuma pārdali projektam "Pasažieru dīzeļvilcienu ritošā sastāva modernizācija", kā arī jaunu dīzeļvilcienu iegādei netika piešķirts finansējums no valsts budžeta.

Uzņēmumā arī norādīja, ka globālie vides aizsardzības mērķi prasa samazināt emisijas transporta nozarē, tādēļ "Pasažieru vilciens" sadarbībā ar Satiksmes ministriju strādā pie risinājumiem, kas ļautu aizstāt uzņēmuma rīcībā esošos dīzeļvilcienus ar citiem, videi draudzīgākiem vilcienu veidiem. 

"Neelektrificēto dzelzceļa līniju attīstība un dīzeļvilcienu aizstāšana ar videi draudzīgākiem vilcienu veidiem tiks plānota, ņemot vērā kopējo valsts dzelzceļa transporta attīstības politiku tai skaitā, ievērojot dzelzceļa infrastruktūras attīstības plānus. Kā viens no risinājumiem varētu būt bimodālu vilcienu vai cita videi draudzīga vilces veida vilcienu iegāde, un šādu vilcienu iegādes priekšrocība būtu arī iespēja piesaistīt Eiropas Savienības līdzfinansējumu," paziņojumā presei norādīja "Pasažieru vilciens".

 "Pasažieru vilciena" pārstāve Agnese Līcīte
00:00 / 00:57
Lejuplādēt

Izbeidzot iepirkumu, vilcienu nomaiņa uz videi draudzīgāku transportu, varētu aizkavēties, pastāstīja uzņēmuma pārstāve Agnese Līcīte. Viņa norādīja, ka tālāk neelektrificēto dzelzceļa līniju attīstība un dīzeļvilcienu aizstāšana ar videi draudzīgākiem vilcienu veidiem tiks plānota, ņemot vērā kopējo valsts dzelzceļa transporta attīstības politiku.

KONTEKSTS:

Iepirkums par astoņu jaunu dīzeļvilcienu piegādi 2020. gadā tika uzsākts, lai pēc iespējas drīzāk aizstātu šobrīd "Pasažieru vilciena" rīcībā esošos DR1A modeļa vilcienus ar PAO "Zvezda" dzinējiem. Iepriekš "Pasažieru vilciena" izstrādātais neelektrificēto līniju biznesa modelis paredzēja pakāpenisku visu dīzeļvilcienu parka nomaiņu laika posmā no 2022. līdz 2034. gadam, sākotnēji iegādājoties 8 jaunus dīzeļvilcienus, lai pēc iespējas ātrāk varētu aizstāt DR1A modeļa vilcienus, kam sekotu jaunu akumulatora vilcienu un bimodālu vilcienu iegāde. 

Jau ziņots par nedienām ar dīzeļvilcieniem, kuru rezerves daļas iegādāties liedz ASV noteiktās sankcijas vilcienu dzinēju ražotājam. Bija paredzēts, ka jauni dīzeļvilcieni uz sliedēm nokļūtu 2023. gadā.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (Jaunā konservatīvā partija) jau iepriekš izteicies, ka auto ievešanas nodokļa noraidīšana apdraud dīzeļvilcienu plānoto iepirkumu. Satiksmes ministrija ar lietotu auto ievešanas nodevu plānoja iekasēt apmēram 15 miljonus eiro gadā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti