«Pasažieru vilciena» elektrovilcienu iepirkums tomēr ietekmēs valsts budžetu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

AS "Pasažieru vilciens" (PV) jauno elektrovilcienu iepirkums tomēr ietekmēs valsts budžetu, liecina Satiksmes ministrijas (SM) ziņojums. To valdībā bija plānots vērtēt otrdien, 6.jūnijā, taču jautājuma skatīšana atlikta par nedēļu.

Iepriekš PV sagatavoja vairākus iespējamos scenārijus, lai atrastu to, kurš, veicot iepirkumu, neatstātu ietekmi uz valdības budžetu. Piedāvātie varianti bija braukšanas maksu paaugstināšana, finansējuma avota maiņa, papildus ieņēmumu piesaiste no degvielas tirdzniecības, kā arī līzinga iespējas, teikts SM sagatavotajā informatīvajā ziņojumā. 

Pēc veiktajiem aprēķiniem un šo scenāriju analīzes izrādījās, ka tie nav īstenojami un iepirkuma ietekme uz valsts budžetu tāpat saglabātos. Līdz ar to 2020.gadā gandrīz uz pusi samazinātos jaunām politikas iniciatīvām pieejamais finansējums.

PV plānotā iepirkuma negatīvā ietekme valsts budžetu 2019.gadā indikatīvi ir 5,7 miljoni eiro, 2020.gadā - 25,6 miljoni eiro, 2021.gadā - 44,7 miljoni eiro, 2022.gadā - 50,4 miljoni eiro un 2023.gadā - 38,8 miljoni eiro.

PV valde 2015.gada 3.septembrī pieņēma lēmumu uzsākt iepirkuma procedūru jaunu elektrovilcienu iegādei. Iepirkums izsludināts 2015.gada 14.septembrī. Noteiktajā termiņā iesniegti pieci piedāvājumi un visi pretendenti kvalificējās otrajai konkursa kārtai.

Šobrīd ir beigusies sarunu procedūras pirmā kārta un uzsākta nākamā kārta. Viss process gan pašreiz ir apturēts, dzelzceļa elektrifikācijas procesa dēļ, Latvijas Radio raidījumā "Pēcpusdiena" norādīja PV valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns. 

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.
 

Projekta realizācijai papildus budžeta līdzekļi gan nav nepieciešami. Visas aptaujātās bankas ir apliecinājušas vēlmi finansēt šo projektu, tāpēc no valsts nauda netiks prasīta, informēja Lubāns. Ietekme uz budžeta deficītu parādītos turpmākajos gados.

"Uz priekšu ir jāvirzās, lai pasažieru pārvadājumi notiktu, jo jebkurā gadījumā valstij būs izmaksas, arī tad, ja pārvadājumi tiktu veikti ar autobusiem," norādīja satiksmes ministrs Uldis Augulis (Zaļo un zemnieku savienība).

6. jūnija valdes sēdē visi ministri gan ar piedāvājumu nebija paspējuši iepazīties, tāpēc jautājuma izskatīšana atlikta par nedēļu.

Jau ziņots, ka pirmais pasažieru vilcienu iepirkuma konkurss tika izsludināts jau 2009.gadā, bet pēdējais neveiksmīgais iepirkums noslēdzās 2013.gadā, kad bija paredzēts jaunos vilcienus iepirkt no Spānijas uzņēmuma "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A."(CAF), kas uzvarēja pirmajā jauno vilcienu iepirkuma konkursā. "Pasažieru vilciens" līgumu par jauno vilcienu ražošanu ar CAF neparakstīja, jo puses nespēja vienoties par tāda iegādes līguma parakstīšanu, kas atbilstu konkursa nolikumam un ļautu saņemt Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējumu.

Rezultātā projektam pieejamais Eiropas Savienības fondu finansējums tika novirzīts citiem projektiem un "Pasažieru vilciens" sludināja jaunu iepirkuma konkursu, kur apstiprināti pieci pretendenti.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti