Panorāma

Atklāj Rīgas praidu

Panorāma

Panorāma

Pasažieru pārvadātāji izvērtē cenu paaugstināšanu

Pasažieru pārvadātāji izvērtē biļešu cenu paaugstināšanu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Pasažieru pārvadājumi pilsētās bez pašvaldību dotācijām nebūtu iespējami, norāda lielāko pilsētu pasažieru pārvadātāji. Biļešu cenas nereti sedz tikai pusi no brauciena cenas, bet straujais degvielas cenu kāpums vairs neļauj paļauties uz dotācijām, izmaksas ir pārāk augstas un uzņēmumi sāk optimizēt savu darbu.

Visaugstākā viena brauciena cena sabiedriskajā transportā ir Jelgavā. Pērkot biļeti pie vadītāja un maksājot ar skaidru naudu, iekāpjot jāatstāj 1,5 eiro. Tas ir trīs reizes vairāk nekā Jēkabpilī, Jūrmalā un Rēzeknē.

Visi Latvijas Televīzijas uzrunātie pārvadātāji norādīja, ka braucieni iespējami, tikai pateicoties pašvaldību dotācijām. Tā norādīja arī Rīgā, un esot laiks domāt par brauciena cenas paaugstināšanu.

"Nevaru noliegt, ka par to ir jādomā (..) pasažieri, kas šobrīd maksā par vienu braucienu, viņš pat nenosedz pilnu sava brauciena izmaksu. Pamatā par katru pasažieri pašvaldība piemaksā vismaz pusi," teica Rīgas pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" valdes priekšsēdētāja Džineta Innusa.

Rēzeknē uzsvēra, ka brauciena cenas paaugstināšana ir pēdējais veids, kā kompensēt degvielas dārdzību.

Pārvadātājs norādījis, ka kopš straujā cenu kāpuma Rēzeknē sabiedrisko transportu izmanto arvien vairāk, vismaz pieprasījums audzis.

"Ņemot vērā, ka sabiedriskais transports pilda arī sociālo funkciju, mēs sākumā skatām optimizāciju uzņēmuma iekšienē. Kad tāds scenārijs nebūs vairs iespējams, tad runāsim ar mūsu pasūtītāju. Primāri mēs šobrīd skatām uzņēmuma iekšienes darba procesa optimizāciju, izmaksu samazinājumu visās iespējamās pozīcijās," teica "Rēzeknes satiksmes" valdes loceklis Viktors Borcovs.

Tomēr uzrunājot pārvadātājus 10 pilsētās, piecās ir vai tiek domāts par biļešu cenu celšanu vai kādu citu veidu, kā kompensēt pašizmaksas celšanos.

Pagaidām tikai Daugavpilī brauciena cena pacelta no 50 līdz 70 centiem. Rīgā, visticamāk, cenas netiktu celtas, bet tiktu palielinātas dotācijas.

"Ja mēs gribam saglabāt pakalpojumu tādā pašā apjomā, ja izmaksas pieaug, tad, protams, Rīgas dome no savas puses skatīsies, cik var dotēt šo uzņēmumu, lai šo pakalpojumu nodrošinātu," skaidroja Rīgas pilsētas izpilddirektors Jānis Lange.

Pārvadātājiem ar pasūtītājiem ir noslēgti līgumi, cenu celšanu pārvadātājs pats pieņemt nevar. Bet, piemēram, pārvadātājs "Jūrmalas autobusu satiksme" informējis domi par vispārēju cenu kāpumu un cer, ka tiks rasts risinājums vai nu cenu celšanā, vai dotāciju palielināšanā. Uzņēmumā "Rēzeknes satiksme" uzskata, ka atbalsts būtu jāsniedz valstij.

"Līdzīga situācija kā bija ar elektroenerģijas kāpumu iepriekšējā gada beigās. Ļoti ceru, ka mūsu valdība skatīs scenārijus, kādā veidā atbalstīt pasažieru pārvadātājus," piebilda Borcovs.

Bet interesants veids, kā samazināt atsevišķu maršrutu zaudējumus, atrasts Ventspilī. Tur atkarībā no transporta veida un maršruta noteiktas dažādas biļetes cenas no 60 līdz 90 centiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti