Salīdzinot ar 2021. gada oktobri, visbūtiskākais apgrozījuma kāpums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 47,8%), metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 40%) un kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 36,6%).
Šīs nozares 2021. gada oktobrī un novembrī visvairāk skāra stingrāki tirdzniecības ierobežojumi, kas tika noteikti Covid-19 infekcijas mazināšanai, skaidroja CSP.
Apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 14,1%), nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 10,7%) un mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 7,9%).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 24,3%.
Mēneša griezumā kritums par 0,8%
2022. gada oktobrī, salīdzinot ar septembri, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 0,8%. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 1,3%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, bijis nemainīgs, autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 1,6%.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 6,9%), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 4,7%) un farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 3,5%). Vislielākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 9%), nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 3,5%) un mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 2,6%).
2022. gada oktobrī, salīdzinot ar septembri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 0,2%.