Ārpus Rīgas

LLKC eksperts: Vairums stādu lielveikalos nav piemēroti Latvijas klimatam

Ārpus Rīgas

Smiltenes tehnikumā mācīs ienest mūsdienās senatnes garšu

Pārslu ražotājs «MILZU!» iekaro pašmāju tirgu un grasās izvērst eksportu

Pārslu ražotājs «MILZU!» iekaro pašmāju tirgu un grasās izvērst eksportu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Latvijas brokastu pārslu ražotājs „MILZU!” gada laikā iekarojis 10% no pašmāju tirgus, tagad nākamais solis attīstīt eksportu. Pašlaik „MILZU!” pārslas, kuras palīdzējuši radīt Latvijas zinātnieki, tiek eksportētas uz Igauniju. Pirmais eksporta sūtījums tiek gatavots Lietuvas tirgum. „MILZU!” ir ģimenes uzņēmums, kas savu mājvietu radis Kuldīgas novadā.

Ģimenes uzņēmumā „MILZU!” saimnieki brokastu pārslu ražotnē Latvijas Radio korespondenti uzņem saulainā pavasara dienā. Tikpat rosīgs noskaņojums arī abiem saimniekiem. Pašiem sava uzņēmuma radīšana nav nejaušs solis, jo iepriekš iegūta pieredze, strādājot banku un pārtikas nozarē. Saimnieks Enno Ence pētījis, kas notiek brokastu pārslu nozarē pasaulē un izdarījis secinājums:

„Konstatēju, ka pietrūkst tādu pārslu, kas ražotas no rudziem un auzām. Mēs vēlējāmies radīt veselīgu alternatīvu. Pašlaik mums ir 12 produktu vienības, kas atšķiras ar savu garšu un formu. Bērnu segmentā vispieprasītākais ir ''Prāts'' un ''Veiklums'', bet pieaugušajiem tās ir rudzu pārslas ar dzērvenēm un smiltsērkšķiem.”

Neraugoties uz dažu produktu augsto cenu, „MILZU!” pārslu ražotnei viena gada laikā izdevies iekarot 10 % no pašmāju tirgus. Saimnieks Enno Ence uzskata, ka tas nav mazs sasniegums, turklāt uzņēmējus iedvesmo pašmāju atbalstītāju un draugu idejas, kas palīdz veidot „MILZU!” iepakojumu un mārketingu.

„Pusgada laikā patērētāji mums ir devuši savas idejas. Piemēram, par ģimenes paku. Patērētāji rakstīja, ka mums ir lielas ģimenes un 200 gramu iepakojums ir par mazu,''

Vairākus „MILZU!” produktus rotā arī zaļi karodziņi, kas apliecina produkta bioloģisko vērtību, turklāt pārslas un citi gardumi top ar Latvijas Lauksaimniecības universitātes zinātnieku līdzdalību. Šie pētījumi jau ieguvuši atzinību. Ražotājiem padomā arī citu produktu ražošana. Bio sertifikātu ieguvuši četri.

„Likt zaļo karodziņu un saukt to par bioloģisku produktu var tikai tad, ja visi ķēdē iesaistītie uzņēmumi ir bioloģiski sertificēti. Process nav viegls un ir atbildīgs. Tas garantē bioloģiski sertificēto produktu kvalitāti, ja gribi iegādāties produktus bez pesticīdiem un tā tālāk,” skaidro Ence.

Prioritāte ir Latvijas tirgus, norāda „MILZU!” saimnieks, taču paralēli notiek intensīvs darbs eksporta virzienā. Pašlaik pārslas tiek eksportētas uz Igauniju, kur eksporta apjomi palielinās. Pašlaik ražošana ir vairāk nekā 600 kvadrātmetros izvietota automatizēta ražotnē, kurā vajadzīgs vien dažu cilvēku darbs, taču uzņēmuma saimnieki jau tagad paredz, ka tuvākā vai tālākā nākotnē būs ražošana jāpaplašina:

„Pagājušā nedēļā saņēmām pirmo pasūtījumu uz Lietuvu. Tagad tiks saražoti produkti un piegādāti. Vedam pārrunas, lai vestu produkciju uz Baltkrieviju, Izraēlu.”

Vēl notiek sarunas ar Poliju un Angliju, atklāj Enno Ence. Uzņēmums iecerējis darboties arī Skandināvijas tirgū. Izejvielas pamatā iepērk no vietējiem vai Baltijas reģiona ražotājiem, taču, piemēram, kakao Latvijā nevar iegūt, skaidro saimnieks. Savukārt medus, kas tiek pievienots „MILZU!” pārslām, nāk no Gaujas Nacionālā parka. Jautājot par ražošanas apjomiem, Enno Ence atbild: „Latvijā katru minūti mēs pārdodam vismaz vienu „MILZU!” iepakojumu.”


 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti