Panorāma

SVF: Latvijai jādubulto reformu centieni

Panorāma

Korporācija "Gundega" atver bērnistabu

Taksometriem lidostā var noteikt cenu griestus

Par «takšiem» lidostā visbiežāk sūdzas cenas, kvalitātes un atteikumu dēļ

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Taksometriem lidostā Rīgā, ka arī galvaspilsētas pasažieru ostā un stacijā varētu uzlikt cenu griestus vai arī ieviest fiksēto maksu. Tāds ir viens no piedāvājumiem, kā atrisināt situāciju ar taksometru pārvadājumiem šajās vietās, jo pēc tarifu griestu atcelšanas klienti pauž neapmierinātību ar cenu, pakalpojumu kvalitāti un arī atteikumiem braukt uz tuvākiem rajoniem.   

LTV novēroja, ka parastajā rindā taksometru vadītāji ar cerību vest ārzemju viesus atsaka braucienus uz tuvākiem galvaspilsētas rajoniem. Piemēram, braukt uz Zolitūdi atsakās daudzi. Sūta uz citu rindu – pie “BalticTAXI” un “Red Cab” – tie neatteikšot.

“Tagad jau nav cenu griesti. Tos jau atcēla. Tagad jau viņi var braukt kaut tepat aiz stūra par 100 eiro,” stāstīja “BalticTAXI” vadītājs Edijs, piebilstot, ka, piemēram, tikko “atteica diviem gabaliem”.

“BalticTAXI” un “Red Cab” taksometri kādreiz bija vienīgie, kas apkalpoja lidostas pasažierus. Administratīva tiesa 2017.gada septembrī šo ierobežojumu atcēla. Un tā saucamais lidostas “zelta kilometrs” kļuva pieejams ikvienam reģistrētam uzņēmējam ar licenci. Un tas radīja problēmas.

Tagad lidosta saņem aptuveni 10 oficiālās sūdzības mēnesī, neskaitot publicētās sociālajos tīklos.

“Sūdzības var iedalīt trīs lielās grupās. Pirmā – cenas. Kad cilvēki jau pie tirdzniecības centra  “Spice” saprot, ka ir jau pāri pa 30 eiro. Tad rodas neizpratne par to, kas notiek. Otrā sūdzība ir par kvalitāti – proti, nav bērnu krēsliņu, līdz ar to viņi nevar vest ģimenes ar bērniem, mašīnas ir vecas, šoferi nepārzina svešvalodas,” stāstīja lidostas “Rīga” pārstāve Laura Karnīte.

Trešā sūdzību grupa ir saistīta ar taksometru šoferu atteikumiem vest pasažierus uz tuvākiem rajoniem. Neapmierinātie klienti steidz izsaukt taksometru pa telefonu.

 “30 eiro uz Ķengaragu vai 15. Ir taču starpība. Labāk ir izsaukt taksometru un pagaidīt, jo mēs nesteidzamies. Labāk pagaidīt, nekā maksāt tādu naudu!” LTV atzina pasažiere Elvīra.

15 eiro par nolīgšanu un sešdesmit centi par kilometru. 5 eiro par nolīgšanu un 3 eiro par kilometru. Tādi taksometru tarifi ir reģistrēti Rīgas plānošanas reģionā. Licences ir izsniegtas 270 uzņēmējiem. Informācijai par braukšanas maksu jābūt uz mašīnas durvīm, bet ne visi klienti to pamana.

“Mani personīgi visā šajā situācijā kā taksometru vadītāju aizskar fakts, ka mūs visi sauc par krāpniekiem. Es nesaprotu, no kurienes tas viss rodas? Ir oficiāli apstiprināti tarifi. Cilvēkam ir iespēja izvēlēties - braukt ar mani vai nebraukt ar mani!” sašutumu pauda “VEX-AUTO” vadītājs Vents.

Lidostā norādīja – viņi situāciju nevar ietekmēt.

 

Taču lidosta ir izvietojusi informāciju trijās valodās par taksometriem lidostā pie izejas no termināļiem.  

“Tas šobrīd vairs nav lidostas jautājums, bet visas nozares jautājums. Un, ja tiks sakārtota situācija nozarē, tad pati par sevi sakārtosies situācija lidostā,” norādīja lidostas pārstāve Laura Karnīte.

Ko darīt, lai pasažieri nebūtu situācijas ķīlnieki, otrdien apsprieda koalīcijas padomes sēdē un nolēma uzticēt risinājumu meklēšanu darba grupai no Satiksmes, Ekonomikas, Iekšlietu un Tieslietu ministrijas ekspertiem. 

Viens no variantiem, kas jau ir izskanējis – ieviest cenu griestus vai fiksēto maksu par braucienu.

“Kā zināms, ir precedentu pietiekoši daudz - ja ir vēlēšanās un ja ir nepieciešamība, likumu var izmainīt vienā dienā. Man šķiet, ka te būtu svarīgi nevis likumu izmainīt – tas tehniski varētu būt viens pants, bet vajadzētu uzreiz nākt ar konkrētiem noteikumiem,” pauda Ministru prezidents Māris Kučinskis (Zaļo un Zemnieku savienība).

KONTEKSTS:

Lai sakārtotu pašreiz valdošo "bardaku" taksometru pakalpojumu sniegšanas biznesā starptautiskajā lidostā "Rīga",  Rīgas starptautiskajā autoostā, dzelzceļa stacijā un Rīgas pasažieru ostā, šīs jomas uzraugs Satiksmes ministrija (SM) plāno šajā jomā noteikt stingrāku regulējumu, kā arī pastiprināt "takšu" kontroli.  Īpaši noteikumi par taksometra cenām varētu attiekties uz lidostu “Rīga”, galvaspilsētas pasažieru ostu un staciju. Priekšlikumu izstrādei darba grupai dotas divas nedēļas.  

Konkurences padome (KP) gan norādīja, ka problēmas ar taksometru tarifiem ir jārisina nozares līmenī, ne tikai atsevišķu teritoriju kontekstā, kā to pieļāva politiķi, plānojot noteikt maksimālos taksometru tarifus ostā, lidostā, autoostā un dzelzceļa stacijās.

Taksometru pakalpojumu sniegšanas kārtības maiņa lidostā notika pēc Augstākās tiesas pērn pieņemtā sprieduma, kas atcēla lidostā noteiktos ierobežojumus sniegt pakalpojumus.  

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti