Daudzus gadus Kandavas centrā darbojās mājražotāju veikals, tomēr kovida laiks un tam sekojošā energocenu krīze lika plašās telpas atstāt un cieši saspiesties nelielajā Tūrisma informācijas centrā. Tuvojoties Ziemassvētkiem, kādreizējā veikala telpas atkal ir ļaužu pilnas. Divas ģimenes, kas atgriezušās no Rīgas, apvienojot spēkus, nodibinājušas jaunu uzņēmumu "Kandavas vīna nams".
Uzņēmuma līdzdibinātāja Līga Vaivade-Kalnmeiere sacīja: "Tā doma, sēžot pie vīna glāzes, bija, ko mēs varam dot pilsētai? Kā mēs varam izmantot to, kas mums ir?"
Pagaidām šeit ir tikai pašu ražots vīns, jo Līgas ģimene pirms vairākiem gadiem mantojumā saņēmusi nelielu vīnogulāju lauku. Tas, ka Kandavas pusē gan vīndaru, gan citu mājražotāju ir daudz, viņu nebiedējot, jo spēks esot sadarbībā.
Sieviete pauda: "Ja mēs sadarbotos, vietējie ražotāji, kas ražo ēdienu un kas ražo vīnu, mēs kopā varam radīt fantastiskas garšu buķetes, tāpēc es viņus nesaucu par konkurentiem, bet gan par sadarbības partneriem."
Līgas ģimenes spēkiem tapis arī pašreizējais vīna nama iekārtojums, bet draugu ģimenes pienesums būšot biznesa attīstība tūrisma jomā. Kāds tas būs, uzņēmuma līdzīpašniece Kristīne Vilcāne vēl neatklāja, jo iesniegtie projekti vēl esot izvērtēšanā, tomēr krīzes viņu nebaidot.
"Mums liekas, ka mums ir grūti, bet, ja mēs paskatāmies atpakaļ vēstures lappusēs, cilvēkiem ir bijuši daudz grūtāki un smagāki laiki. Man vienmēr liekas, ka ir jāiet un jādara. Nevajag sūdzēties un stāvēt pie valdības mājas, bet katram ir jādara sava lieta un jādod savs ieguldījums, lai mums būtu labāk," sacīja Vilcāne.
To, ka galvenais ir nepadoties, jo jebkura krīze dod arī iespējas, apliecināja arī lauku sētas "Indāni" saimniece Signe Ezeriņa: "Krīzes laikā cilvēki saprata, ka mums Latvijā arī ir skaistas vietas, un mammas ar ģimenēm brauca pa mūsu skaistajām lauku sētām, un tiešām viss notiek."
Kurzemes Tūrisma asociācijā atzina – šis gads bijis pilns izaicinājumiem. Vairāki uzņēmumi savu darbību esot apturējuši, tomēr tiem, kuri bijuši radoši un elastīgāki, veicies pat ļoti labi.
Kurzemes Tūrisma asociācijas izpilddirektore Jana Bergmane norādīja: "Šobrīd cilvēki meklē kaut ko jaunu un neikdienišķu. Mainās tūristu vēlmes, ko viņi vēlas redzēt un apskatīt. Līdz ar to, sekojot līdzi tendencēm, pilnīgi noteikti, ka arī jauni objekti ir spējīgi iekarot savu vietu tirgū."
Līdz ar energocenu krīzi, kas Latvijā būtiski palielinājusi cenas arī tūrisma jomā, gan esot jārēķinās ne vien ar konkurenci vietējā tirgū, bet arī ar Baltijas un Eiropas valstu tūrisma piedāvājumiem.