Par iepirkšanos internetā šogad PTAC pēc palīdzības vērsušies divreiz vairāk patērētāju

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Pieaugot distances tirdzniecībai, šā gada martā patērētāji par veiktajiem pirkumiem interneta veikalos ir vērsušiem pēc palīdzības Patērētāju tiesību aizaardzības centrā (PTAC) divreiz vairāk nekā pagājušā gada attiecīgajā periodā. Visvairāk patērētāji ir interesējušies par atteikuma tiesībām, nepiegādātām precēm, lūguši normatīvo aktu skaidrojumus, kā arī ziņojuši par iespējamiem komercprakses pārkāpumiem, informēja PTAC.

Ņemot vērā pasūtījumu apjomu interneta veikalos, dažkārt komersanti nespēj preci piegādāt tik ātri kā iepriekš. Šādos gadījumos PTAC aicina patērētājus būt saprotošiem, jo dažkārt preci nepiegādā, jo piegādes uzņēmumi ir pārslogoti, piemēram, pakomāti ir pilni un tajos nav iespējams ievietot pasūtījumu. Šādos gadījumos vispirms PTAC aicina sazināties ar komersantu, lai risinātu radušos situāciju.

PTAC atzīmēja, ka vienlaikus interneta veikaliem ir svarīgi pievērst īpašu uzmanību patērētājiem apsolītajiem preču piegāžu un pakalpojumu sniegšanas termiņiem, to nosacījumiem un citai būtiskai preču pieejamības informācijai. 

Ja minētais netiek ievērots, rodas patērētāju maldinājuma riski un negodīgas komercprakses pazīmes,

Papildus interneta veikaliem šobrīd aktīva tirdzniecība norit arī sociālajos tīklos "Facebook" un "Instagram", kur tāpat kā interneta veikalos ir jābūt sniegtai informācijai par pārdevēja nosaukumu, reģistrācijas numuru un juridisko adresi, ja pārdevējs ir komersants, vai arī pārdevēja vārdu, uzvārdu un adresi, ja pārdevējs ir fiziska persona, kā arī atteikuma tiesībām un citiem distances līguma noteikumiem.

Tāpat patērētāji tiek aicināti pirms pasūtījuma veikšanas painteresēties par citu patērētāju pieredzi un atsauksmēm saistībā ar attiecīgo produktu iegādi vai sadarbību ar konkrēto pārdevēju.

Īpaši uzmanīgi PTAC aicina patērētājus attiekties pret precēm, kuras tiek reklamētas aizsardzībai pret koronavīrusu Covid-19, piemēram, sejas maksas, roku dezinfekcijas līdzekļi un citi. 

PTAC ir konstatējis, ka sociālajos medijos tiek piedāvāti arī dažādi brīnumlīdzekļi, kas it kā ārstē Covid-19, lai gan pret šo vīrusu zāles pašlaik nav.

Gadījumā, ja ir aizdomas par pārdevēja negodprātīgu rīcību, PTAC aicina sniegt informāciju centram.

Lai arī interneta veikali būtiski atvieglo ikdienu, PTAC aicina patērētājus būt uzmanīgiem un emociju iespaidā neveikt neapdomātus pirkumus.

PTAC atgādina, ka konkrētā situācija valstī un visā pasaulē ir liels izaicinājums ne tikai patērētājiem, bet arī uzņēmējiem. Patērētāju tiesību sargi aicina būt saprotošiem, bet tajā pašā laikā uzmanīgiem un zināt savas patērētāju tiesības.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti