Par 10 miljoniem eiro Daugavpilī plāno iegādāties jaunus autobusus

Saistībā ar to, ka Daugavpils var pretendēt uz Eiropas Savienības līdzfinansējumu autobusu iegādei, Daugavpils pilsētas dome ir iesniegusi Satiksmes ministrijai projektu par 35 jaunu autobusu iegādi pašvaldības AS “Daugavpils satiksme”. Ministru kabinets atbalstījis lēmumu par desmit miljonu eiro piešķiršanu Daugavpilij 35 jaunu pilsētas autobusu iegādei. Tagad ir gaidāma šī projekta saskaņošana ar Eiropas Komisiju. Uzņēmumā spriež par to, kādus autobusus varētu iegādāties.

Par 10 miljoniem eiro Daugavpilī plāno iegādāties jaunus autobususIvars Soikāns

    Daugavpilī ir viens no vecākajiem autobusu parkiem Latvijā. Ilgu laiku nav bijis iespējas to pienācīgi atjaunot. Beidzot šāda iespēja ir radusies, norāda Daugavpils pilsētas domes priekšsēdētājs Andrejs Elksniņš.

    "Patlaban, ņemot vērā Satiksmes ministrijas atbalstu, ir radusies iespēja saņemt finansējumu un realizēt jaunu autobusu iegādes projektu Daugavpilī, par pamatu ņemot Eiropas Savienības līdzekļus," norāda Elksniņš.

    Ņemot vērā, ka Latvijai ir svarīgi izpildīt virkni normatīvu sakarā ar izmešu daudzumu, tika sasaukta domes Saimniecības komiteja, kurā tika izskatīts jautājums par sabiedriskā transporta attīstību Daugavpilī.

    "Patlaban ir skaidrs, ka sākotnēji Daugavpilī ir iespējams atjaunot autobusu parku ar 35 jauniem autobusiem. Ja viss izdosies, tad pilsēta no tā tikai un vienīgi iegūs," pauž Elksniņš.

    Jauno autobusu iegāde ļaus pašvaldības uzņēmumam, kas nodrošina pilsētā sabiedriskā transporta pakalpojumus, būtiski ekonomēt.

    "Tas dos gan ekonomiju uz autobusu remontu, gan arī uz degvielas izcenojumiem, ērtāku sabiedrisko transportu daugavpiliešiem un pilsētas viesiem, kā arī jaunus drošības standartus pasažieru pārvadājumos sakarā ar jaunas tehnikas iegādi," norāda Elksniņš.

    AS “Daugavpils satiksme” valdes loceklis Sergejs Blagoveščenskis uzskata, ka šis projekts pilsētai ir nepieciešams, jo autobusi ir veci un to stāvoklis ir bēdīgs.

    "Vecākais autobuss ir 1989. gada izlaiduma, bet jaunākais - 2006. gada izlaiduma. Tā kā naudu piešķir Eiropas Savienības fondi videi draudzīga transporta programmas ietvaros, jaunajiem autobusiem ir jābūt ekoloģiski draudzīgiem un ar zemāku CO izmešu līmeni nekā pašreizējiem uzņēmuma autobusiem," apgalvo Blagoveščenskis.

    Tā kā pilsētā nav nedz ūdeņraža uzpildes stacijas, nedz arī skaidrības, kur ūdeņradi ņemt, pašvaldībā izvērtēta autobusu iegāde, kas darbināmi ar elektrību un saspiesto dabas gāzi jeb CNG.

    “Elektriskajiem autobusiem pluss ir tāds, ka tiem nav praktiski nekādu izmešu. Taču ir arī mīnusi – ir nepieciešams izbūvēt jaudīgu transformatoru staciju, lai visi autobusi naktī vienlaicīgi varētu uzlādēties, jo būs liels elektroenerģijas patēriņš, kas nebūt nav lēts prieks. Otra lieta – viena uzlāde autobusiem var nodrošināt tikai nelielu nobraukumu. Līdz ar to nāksies pārskatīt un mainīt visu loģistiku – maršrutus un kustības grafikus, kas arī ir sarežģīts process," norāda Blagoveščenskis.

    Kā vēl vienu mīnusu elektroautobusu iegādei uzņēmuma vadītājs minēja salīdzinoši jaunās un līdz galam neatstrādātās tehnoloģijas.

    “Nav zināms, kas notiks ar autobusu akumulatoriem pēc pieciem gadiem. Varbūt tos nāksies mainīt, bet akumulatoru vērtība ir puse no autobusa vērtības. Savukārt saspiestās dabas gāzes tehnoloģijas darbojas jau vairākus gadu desmitus, ir daudz ražotāju, kas izgatavo darbībai ar dabasgāzi pielāgotus dzinējus. Latvijā ir arī vairāki uzņēmumi, kam ir pieredze ar saspiesto dabas gāzi darbināmu autobusu ekspluatāciju," saka Blagoveščenskis.

    Taču, ja pilsētai tiks iegādāti autobusi, kas darbināmi ar saspiesto dabas gāzi, pilsētā būs jābūvē CNG uzpildes stacija. Lai arī šāda objekta būvniecība nav lēts prieks, tas, pēc pašvaldības uzņēmuma vadītāja vārdiem, tomēr ir lētāk, nekā būvēt transformatoru staciju.

    AS "Daugavpils satiksme" ir viens no lielākajiem pilsētas pašvaldības uzņēmumiem. Tas nodrošina sabiedriskā transporta pakalpojumus Daugavpilī trīs tramvaju un 33 autobusu maršrutos ar 54 autobusiem un 36 tramvaju vagoniem. Pašlaik uzņēmumā strādā vairāk nekā 500 darbinieku.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Ekonomika
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti