Panorāma

Pamati "Rail Baltica" stacijai pie lidostas

Panorāma

Panorāma

Palielina gāzes jaudas caurlaidību no Lietuvas uz Latviju

Palielina gāzes jaudas caurlaidību no Lietuvas uz Latviju

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Lai stabilizētu dabasgāzes piegādes, nepieciešama ne tikai labi izbūvēta valstu iekšējā gāzes infrastruktūra, bet arī starpvalstu savienojumi. Šāda savienojuma stiprināšana veikta uz Latvijas–Lietuvas robežas.

Pierobežas pilsētā Kiemenai atrodas Latvijas un Lietuvas dabasgāzes starpsavienojums. Tas vieno abu valstu gāzes tirgus. Pielāgojoties jaunajiem apstākļiem, savienojuma jauda palielināta par apmēram trešdaļu. Un nu no Lietuvas Latvijā var ieplūst līdz pat 90 gigavatstundām gāzes dienā.

Jaudas palielināšana bija nepieciešama, ņemot vērā uz Baltijas valstīm samazinātās gāzes piegādes no Krievijas šajā gadā. Kamēr Somijā vēl nav sācis strādāt jaunais Inko sašķidrinātās dabasgāzes terminālis, gāzi Latvija faktiski saņem tikai caur Lietuvu, kurai jau šobrīd ir savs funkcionējošs sašķidrinātās gāzes terminālis Klaipēdā.

"Tas atver lielākas gāzes caurlaidības iespējas virzienā uz Latviju, Igauniju, Somiju. Tas palīdz labāk izmantot mūsu gāzes infrastruktūru – gāzes termināli. Un tāpat izmantot pazemes infrastruktūru Inčukalnā, lai tur būtu rezerves. Protams, tas kalpo kā milzīga energoapgādes drošības iekārta visam reģionam," sacīja "Amber Grid" izpilddirektors Nemuns Bikņus.

Viņš arī aicināja gāzes tirgotājus no Eiropas valstīm iesaistīties vairāk šajā reģionā un izmantot iespējas – noglabāt, transportēt un pārdot gāzi tam pielāgotajos reģionos un valstīs.

Lietuvas uzņēmuma „Amber Grid” izpilddirektors Nemuns Bikņus
00:00 / 00:49
Lejuplādēt

Līdzās kapacitātes palielināšanai Lietuvas pusē līdz nākamā gada beigām to stiprinās arī Latvijas pusē. Tas savukārt palīdzēs gāzes caurlaidību stiprināt virzienā no Latvijas uz Lietuvu.

Sākotnēji darbus abās valstīs bija plānots pabeigt vienlaikus – nākamā gada beigās, tomēr Lietuvas puse šoreiz spējusi rīkoties ātrāk.

"Uz doto brīdi palielinātais virziens ir Lietuva–Latvija, kas pamatā bija sastrēgušais virziens. Savukārt virzienā no Latvijas uz Lietuvu mēs palielināsim kapacitāti nākamā gada laikā. Šis virziens varbūt šajā konkrētajā brīdī nav būtisks. Protams, nākotnē un kopējai drošības apgādei arī tas ir nepieciešams," sacīja AS "Conexus Baltic Grid" valdes priekšsēdētājs Uldis Bariss.

Projekta kopējās izmaksas veido ap desmit miljoniem eiro. Latvijas investīcijas – apmēram pieci miljoni eiro.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti