Panorāma

Panorāma

Panorāma

Panorāma

Kas cietīs Deglava tilta slēgšanas dēļ?

Pa Deglava tiltu sabiedriskajam transportam – 1,7 miljoni braucienu mēnesī

Pēc Būvniecības valsts kontroles biroja ekspertu (BVKB) secinājuma par Augusta Deglava ielas pārvada Rīgā bīstamo stāvokli iekšlietu ministrs Sandis Ģirģens ("KPV LV") liks Valsts policijai no ceturtdienas, 25. aprīļa, rīta slēgt satiksmi pa Deglava tiltu.  Deglava tilts ir svarīgs satiksmes mezgls Dārzciema, Purvciema un Pļavnieku iedzīvotājiem, un nav arī īpaši daudz citu alternatīvu, ko izmantot, tiltu apbraucot. 

Viena iespēja ir brauciens pa Čaka ielu, Ieriķu ielu un Zemitāna pārvadu. 

Otra alternatīva ir Slāvu pārvads un Dienvidu tilts.

Plānotā Deglava pārvada slēgšana būs problēma arī sabiedriskajam transportam. Pāri tiltam Pļavnieku virzienā kursē septiņi sabiedriskā transporta maršruti, kuros kopā veikti gandrīz 1,7 miljoni braucienu.

Populārākais ir 3. autobuss, kas savieno Pļavniekus un Daugavgrīvu – tajā martā bijis 691 000 braucienu.

22. trolejbusā uz Pļavniekiem martā bijuši 327 000 braucienu.  Vēl pāri Deglava pārvadam kursē arī 3., 6., 47., 51., 52. autobuss un 11. trolejbuss.

Sabiedriskā transporta galamērķi ir Pļavnieki, Dreiliņi, Getliņi un Ulbroka. 

Kamēr atbildīgie dienesti izstrādā plānu, kā organizēt satiksmi pēc Deglava tilta slēgšanas, uzņēmums “Rīgas satiksme” jau paziņojis, ka trolejbusa maršrutu varētu slēgt, bet pārējos novadīt pa apvedceļiem. Tāpēc noteikti ir jārēķinās, ka ceļā pavadītais laiks pieaugs.

Augusta Deglava tilts tika atklāts 1966. gadā un tas savieno Rīgas centru un Purvciemu. Tilts ir 646 m garš. Pirms atklāšanas tā nestspēja tika pārbaudīta, slogojot tiltu ar smagajām automašīnām, kuru kravas pildītas ar smilti un granti.

KONTEKSTS:

Rīgas dome sākusi Deglava tilta remontu. Pārvada pārbūvi par 4,27 miljoniem eiro veic lietuviešu uzņēmums AS "Kauno tiltai" pēc SIA "Inženierbūve" izstrādātā būvprojekta.  Balstu remontdarbos tika atklāti defekti, kuru novēršana nebija paredzēta pārvada pārbūves būvprojektā, tāpēc būvdarbi tika apturēti līdz jaunu risinājumu izstrādei.

Aprīļa vidū Būvniecības kontroles birojs konstatēja Deglava tilta nesošo konstrukciju bojājumus, bet birojam nav pilnvaru to slēgt. To var izdarīt pašvaldība, taču Rīgas dome paziņoja, ka tilts ir drošs un to neslēgs.

Tad iekšlietu ministrs Ģirģens uzdeva policijai apturēt satiksmi uz pārvada. Policija centīsies transporta plūsmas novirzīt citur.  Rīgas domes pārstāvji nepiekrīt ministra lēmumam un sauc to par politisko šovu.

5 komentāri
John Wright
6 autobuss parbrauc 82x darba dienās. Tad tas būtu 2460x mēnesī, ar pārejiem transportiem līdzigi, kopējais skaitlis būtu varbūt 30,000 vai 45,000 reizes, ne 1,700,000
Anonīms lietotājs 23145
aptuveni pusi 3.autobusa pasažieru braucienu pilnīgi noteikti nenotiek pāri Deglava ielas pārvadam.
Kremilek Rukis
Nekompetents žurnālists vienkārši lieto līku terminoloģiju, ar "braucienu" domājot pārvadāto pasažieru skaitu. Bet arī tad cipari sanāk aizdomīgi. Ja pieņemam, ka puslīdz intensīva sabiedriskā transporta kustība notiek ne vairāk kā apmēram 16 stundas diennaktī, tie tik un tā sanāk ap 3500 pasažieru stundā. Nezinu, ko uzskatīt par "vidēju" transporta līdzekli, bet pie vidēji 40 pasažieriem transporta līdzeklī, tas tik un tā sanāk 88 reisi stundā, vai 1,3 (diezgan labi aizpildīti) reisi minūtē. Ka tik te nav tas pats, kas ar pārvadāto pusmiljonu invalīdu - tiek kāsta nauda par fiktīvu pārvadājumu apjomu..?
Intars Mellums
Sanāk, ka 3. autobuss dienā veic ap 23000 pārbraucienu pār tiltu. Ja ņem vērā, ka nakts stundās tas nekursē, tad autobusam vajadzētu kursēt ar dažu sekunžu intervālu. Cipari tiešām "nedaudz pārspīlēti"... :)
Jānis Ozols
Tie cipari man šķiet "nedaudz" pārspīlēti
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālo mediju profiliem
Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti