Opozīcija netic «Rīgas satiksmei», ka ūdeņraža trolejbusu projekts būs ilgtspējīgs

Rīgas domes ārkārtas Satiksmes un transporta lietu komitejas ārkārtas sēdē par ūdeņraža trolejbusu projekta ieviešanas gaitu trešdien, 27.jūnijā, opozīcija pauda bažas par projekta ilgtspēju.

Pagājušā gada nogalē solītā piecus miljonus eiro vērtā ūdeņraža uzpildes stacija nav pabeigta, un arī neviens no desmit ūdeņraža trolejbusiem Rīgas ielās nekursē. Katrs braucamais Rīgai ar Eiropas Savienības līdzfinansējumu izmaksājis vienu miljonu eiro. Tāpat "Rīgas satiksme" noslēgusi 21 miljona eiro līgumu par vēl 20 braucamo iegādi. Tomēr Rīgas domes opozīcija pretēji "Rīgas satiksmes" nostājai uzskata, ka tāds projekts Rīgai nav izdevīgs, turklāt pilsētai radīs ievērojamas izmaksas nākotnē.

Viesturs ZepsEdgars Kupčs

    Galvenais bažu paudējs partijas "Latvijas attīstībai" deputāts Viesturs Zeps, pēc kura rosinājuma šodien tika sasaukta komitejas ārkārtas sēde, stāstīja, ka, pirmkārt, projekts nebūs dabai draudzīgs.

    "Ūdeņraža degviela tiek ražota no gāzes, kas ir fosilais kurināmais. Tā nav alternatīvā enerģija, kā varētu visiem šķist," skaidroja Zeps.

    Otra lieta, kas viņu dara bažīgu, ir tas, ka projekts nav pārdomāts. "Ar vienu staciju, kas maksā piecus miljonus, 400 potenciālajiem autobusiem nepietiks. Vajag vismaz 10 šādas stacijas. Problēma ir tas, ka Rīgas dome šobrīd maksā pusi uz pusi kopā ar Eiropas Komisiju un visas tā saucamās zināšanas jeb intelekts, kas šādas infrastruktūras izveidošanai tiek radīts par Rīgas domes naudu lielā mērā, nepaliek šeit. Mēs nespējam paņemt svarīgāko vērtību no jebkura projekta, kurā mēs iesaistāmies," stāstīja Zeps.

    KONTEKSTS:

    Pagājušā gada novembrī, prezentējot Rīgas domes budžetā paredzēto, "Rīgas satiksmes" pārstāvis Viesturs Zaķis stāstīja, ka šī gada sākumā Vienības gatvē plānots atklāt ūdeņraža uzpildes staciju 10 trolejbusu darbināšanai. Stacija un braucamie izmaksās 16 miljonus eiro, no kā pusi segs Eiropas Savienība.

    "Pirmām kārtām – tie vispār ir pirmie pasaulē ūdeņraža trolejbusi. Pašlaik mums trolejbusiem aizmugurē ir dīzeļģeneratori, un brīžos, kad nav elektrības, jādodas pa apbraucamajiem ceļiem; vai satiksmi traucē avārijas, trolejbuss nolaiž "ragus" un brauc ar dīzeļģeneratoru. Bet desmit jaunajiem trolejbusiem tas būs aizvietots ar ūdeņraža šūnām, kas ražos elektrību. Tas būs pasaulē pirmais šāds ekoloģiskais transportlīdzeklis," skaidroja Zaķis.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Ekonomika
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti