«Omniva» un «Latvijas pasts» attīsta savus pakomātu tīklus

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Cilvēki aizvien biežāk iepērkas internetā un pasta sūtījumu apjoms īpaši palielinās gada nogalē, kad daudzi sūta viens otram dāvanas, atzīst piegādes loģistikas uzņēmumā "Omniva Latvija" un arī valsts AS "Latvijas  pasts". Abas kompānijas iepriekšējā gada laikā attīstījušas savu pakomātu tīklu, lai audzētu savas sūtījumu piegādes jaudas.

«Omniva» un «Latvijas pasts» attīsta savus pakomātu tīklus
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Pakomātu tīkla "Omniva Latvija" vadītāja Beāte Krauze-Čebotare stāstīja, ka sūtījumu skaita pieaugums sākas jau novembra beigās.

"Tā melnā piektdiena, kas bija novembrī, tas bija pats lielākais sākuma punkts, kad mēs tiešām sākām just ievērojamu sūtījumu skaita pieaugumu un līdz ar to mēs arī sākām strādāt Ziemassvētku režīmā faktiski jau no novembra vidus. Pret iepriekšējiem mēnešiem pieaugums ir aptuveni robežās no 20 līdz 30%, savukārt, pret iepriekšējā gada decembri pieaugums ir aptuveni 20%," stāstīja Krauze-Čebotare.

"Latvijas pasta" valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns stāstīja, ka muitas ierobežojumu dēļ pērn samazinājies sūtījumu skaits no trešās pasaules valstīm, bet kopumā pērnā gada nogalē sūtījumu skaits palielinājies par apmēram 50%.

"Izpārdošanas turpinās ne tikai janvārī, bet arī visu gadu, bet cilvēki tik daudz dāvanas vienlaicīgi nepērk kā decembrī. Lai gan janvāra pirmās divas nedēļas vēl ir tās, kad mēs saņemam pietiekami daudz arī starptautiskos sūtījumus, kuri tiek piegādāti Latvijā ar kavēšanos vai cilvēki tos izsūtījuši vēlāk. Tātad pirmās divas nedēļas tradicionāli ir lielāks apjoms un pēc tam uz janvāra vidu tas samazinās," klāstīja Vilcāns.

Lai piegādes nekavētos, sūtījumu piegādātāji paplašināt pakomātu tīklu. "Omniva Latvija" vadītāja stāstīja, ka pakomātu uzstādīšanu kavēja piegāžu traucējumi.

"Diemžēl arī mūs ietekmēja tādi pasaules notikumi kā pusvadītāju trūkums, kādēļ iekavējās pakomātu ražošana, un, protams, arī transporta un loģistikas problēmas, lai piegādātu pakomātus no Ķīnas, kur mēs tos pērkam.

Līdz ar to mēs tikai novembrī saņēmām jaunos pakomātus un jau paspējām 45 no 92 uzstādīt līdz decembra beigām, kas mums ļāva pārvirzīt daļu no sūtījumiem no noslogotākajiem pakomātiem uz mazāk noslogotiem.

Papildus tam arī mēs izvietojām pakomātus jaunās apdzīvotās vietās, kur iepriekš pakomāti nebija bijuši, kā, piemēram, Kolka, Rauna, Nīca. 2022. gadā mēs plānojam, ka papildus 92 pakomātiem, ko mēs jau tagad uzstādīsim līdz janvāra beigām, mēs gribētu uzstādīt vēl 50 līdz 60 jaunus pakomātus," stāstīja Krauze-Čebotare.

"Latvijas pasta" valdes priekšsēdētājs atzina, ka sūtījumus ātrāk apstrādāt ļauj jaunā sūtījumu šķirošanas līnija lidostā. Arī "Latvijas pastam" ir pakomātu tīkls ar 61 pakomātu, un to skaits pērn palielinājās.

"Mēs uzlikām pakomātus pagājušajā gadā 18 pasta nodaļās, kur ir liels daudzums sūtījumu, kas, protams, palīdzēja pie sūtījumu izsniegšanas. Tāpat uzlikām paku torni Pļavniekos, kur ir absolūti lielākais izsniegto sūtījumu skaits Latvijā.

Mēs arī organizējam papildu sūtījumu vešanu vai piegādi uz mājām, ko veic arī administrācijas darbinieki. Tā kā tas viss rada kaut kādu papildu ieguvumu un arī tās rindas ir mazākas," teica Vilcāns.

Bet ko katrs no mums var darīt, lai iepirkšanās internetā būtu droša? "Cert.lv" kiberdrošības eksperts Gints Mālkalnietis aicināja neuzķerties uz zemo cenu makšķeres, pārbaudīt atsauksmes par veikalu internetā un izvairīties no krāpšanas sociālajos tīklos.

"Jāņem vērā, ka sociālie tīkli, kuros parādās dažādas reklāmas, nav atbildīgi par to reklāmu saturu, ko jūs esat pamanījuši "Facebook" vai kādā citā vietnē. Es ieteiktu, pirmkārt, padomāt, vai jūs nevarat šo kāroto lietu nopirkt kādā Latvijas vietējā internetveikalā, kas strādā gadiem un ir atpazīstams un garantē kaut kādus konkrētus piegādes termiņus. Ir arī lielie internetveikali, kā "Amazon.com", kas arī garantē aizsardzību gan pret krāpšanu, gan pret maksāšanas dažādām krāpniecībām. Vēl ieteicam izmantot tā sauktās maksājumu aizsardzības sistēmas, piemēram, "Paypal", caur kuru maksājot, jums ir noteikta garantija, ka jūs to naudu nesaņemtas preces gadījumā varēsiet pieprasīt atpakaļ," stāstīja Mālkalnietis.

Bankas iesaka izvēlēties drošu interneta pieslēgumu, atjaunot interneta pārlūkprogrammas, kā arī atvērt papildus kontu un turēt tajā tikai tik daudz naudas, cik nepieciešams pirkumam. Un, ja rodas šaubas par aizdomīgiem darījumiem, sazināties ar banku.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti