Viņš ārkārtējās situācijas laikā izveidojis bezkontakta tirdzniecības vietu, lai arī šogad Lieldienu laikā spētu sasniegt pēc iespējas vairāk patērētāju.
"Izveidojām divus bezkontakta veikaliņus, viens pie mūsu saimniecības.
Tie ir tādi stilizēti rati, kur mēs novietojam paipalu oliņas, un cilvēki var piestāt, iegādāties olas un nolikt samaksu, nesatiekot mūs. Tur ir tāda naudas lādīte, kur cilvēks var nolikt naudu, un tur ir arī maiņas nauda, ja gadījumā pircējam nav precīzas naudas.
Tas ir uz uzticēšanās principiem. Cilvēkiem ļoti patīk tāda attieksme, mums patīk arī mūsu klientu attieksme, jo neviens nav vēl aizgājis ar visu naudu vai nesamaksājis par olām. Ja pieprasījums augs un būs nepieciešams ratos novietot vairāk produktus, tad domāsim, kā to paplašināt mazliet. Bet tas ir tāds mobils veikals, ko varam sliktos laika apstākļos ievilkt zem jumta un pēc tam atkal novietot ceļmalā. Kopumā man šķiet, uzņēmēji ļoti ātri reaģē uz apstākļiem un būs daudz jaunas pieredzes," stāsta "Rīta putnu" saimnieks.
Cīrulis norāda, ka privātie pasūtījumi patlaban ir aktīvāki. Cilvēki vairāk vēlas tiešu piegādi mājās arī no saimniecībām, kas, putnkopja ieskatā, ir pozitīva tendence.
Arī olu lielražotāja "Balticovo" valdes loceklis Toms Auškāps apstiprina, ka svētku laiks vienmēr ir izaicinājums, un veikalu tīklu pieprasījums pēc olām divkāršojas.
"Čaumalu olu patēriņā ir nedaudz uzrāviens mazumtirdzniecībā, jo cilvēki šobrīd vairāk gatavo mājās, un tas vairo čaumalu olu apgrozījumu.
Taču gan Latvijā, gan īpaši eksportā mēs jūtam, ka ir samazinājies pieprasījums no sabiedriskās ēdināšanas sektora – viesnīcu un kuģu apgādes tieši ar šķidro olu produktiem, kā kulteņi, olu masas.
Šobrīd arī mēs transformējamies uz to, kā un ko realizēt šajā jomā – vai šos šķidros olu produktus mazāk ražot, pārvērst šos produktus olu pulverī vai saldēt šos produktus, tas viss mūs šobrīd ļoti nodarbina," atzīst Auškāps.
Latvijas Putnkopības asociācijas vadītāja Zane Rostokina gan vērtē, ka saistībā ar ārkārtējo situāciju valstī pieprasījums kopumā pēc mājas olām publiskajās tirdzniecības vietās ir krities par aptuveni 50%. Tiesa gan, jau iepriekšējos gados attīstījusies tendence, ka lielākoties piemājas mazās saimniecības strādā tiešā piegādē, kurai pieaugot kritums varētu izlīdzināties.
"Līdz Lieldienām pieprasījums ir liels un pārsniedz mājas vistu olu piedāvājumu. Taču jārēķinās, ka noteikti būs kritums, kas ir katru gadu, turklāt es domāju, nāks klāt ārkārtas situācijas sekas, jo cilvēki sāks izvērtēt savas iespējas, vai pirkt šādu preci, kas ir dārgāka. Parasti ik gadu pieprasījuma kritums ir jūlijā, un piemājas saimniecībās ir šis olu pārpalikums, jo daudzi cilvēki dodas brīvdienas pavadīt ārpus Latvijas, bet tagad ir grūti prognozēt, kas notiks. Varbūt tas kritums šoreiz nebūs tik izteikts, jo tas atvaļinājums vīrusa dēļ būs jāpavada šeit mājās," sprieda Rostokina.
Asociācijā arī novērota tendence, ka šopavasar izteiktāk augusi cilvēku interese par pāris putnu iegādi, lai olas varētu saražot pašpatēriņam savās lauku sētās. Savukārt, runājot par olu iepirkuma cenām, gan lielie, gan mazie ražotāji norāda, ka svārstības nav novērotas, taču asociācijā prognozē, ka vasarā cena varētu kristies.