4. studija

Cik vērtīgs uzturā ir sadīdzis kartupelis?

4. studija

Kā neļauties tikt apmānītam autoservisā!

Kāpēc Balticovo olas Lietuvā lētākas kā Latvijā?

Olu cenu atšķirību Lietuvā un Latvijā «Balticovo» skaidro ar veikalu noteikumiem

Latvijā ražotās “Baticovo” olas uz Lieldienām Lietuvā varēja iegādāties krietni lētāk nekā Latvijā. Tas raisīja sašutumu sociālajos tīklos. Savukārt ražotājs skaidro – cenas nosaka tirgotāji.

“Balticovo” olu paka Lietuvā maksāja 69 centus, bet tādas pašas Latvijas veikalos bija pat divas reizes dārgākas. „Balticovo” pārstāvis Toms Auškāps skaidro, ka produkta cenu veikalos nosaka paši tirgotāji: “Ne jau ražotājs nosaka šo olu vai jebkura produkta cenu veikalos. Tie ir paši tirgotāji, tie ir paši veikalu tīkli, kuri nosaka gala cenu veikalu plauktos. (..) Patiesībā mēs jau arī neesam ieinteresēti raustīt tirgu, pat ja tas ir Lietuvas, Igaunijas, Latvijas robežās. Mēs esam atšķirīgi tirgi, bet mēs esam savā ziņa vienots tirgus.”

Uzņēmums gan atsakās atklāt, vai Lietuvā pārdotas olas par krietni zemāku cenu nekā veikalu ķēdēm Latvijā, jo tas ir komercnoslēpums. “Es nevaru jums tādas detaļas sniegt, bet es mēģināju starp rindām pateikt, ka tādā veidā mēs sevi paši apdraudētu, ja mēs tā darītu. Mums dot atšķirīgas cenas būtu pašiem neizdevīgi, un turklāt tirgus ir tas, kas nosaka cenu.

Mēs esam diezgan bezspēcīgi, ja ir runa par cenām veikalu plauktos,” saka ražotāja pārstāvis.

Līdz ar to jautājums tirgotājiem Latvijā, kāpēc šeit lielveikali salīdzinājumā ar kaimiņiem tirgo olas par tik augstu cenu.

“Katra valsts ir pilnībā atšķirīgs tirgus, līdz ar to visi tirgus spēlētāji savu cenu politiku veido atšķirīgi. Un gala cenu un produkta gala cenu ietekmē ļoti daudz faktoru: sākot ar svarīgāko, kas ir konkurence, un beidzot arī ar iepirkuma cenām, loģistikas izmaksām, pasūtījuma apjomu, vai cik daudz tas produkts tiek iepirkts,” skaidro SIA „Maxima Latvija” pārstāvis Jānis Beseris.

Tikmēr SIA „Rimi Latvia” pārstāve Dace Preisa atklāj tirgotāju cenu politikas aizkulises: “Jebkurš tirgotājs izvēlas kādu ekskluzīvu produktu, kuram viņš tajā brīdī ievērojami samazina cenu. Iespējams, pēc tam viņš šo cenu kompensē kaut kādā citā veidā. Taču šajā brīdī Lieldienas un olas ir diezgan loģisks mārketinga veids, kā pievilināt pircēju.”

Latvijas lielveikalu ķēdes gan neatklāj, cik liels ir veikalu uzcenojums konkrēti šīm olām un par kādu cenu tās ražotājs pārdod. Tāpat no ražotāja nav skaidras atbildes, vai olas Lietuvas “Lidl” veikalu tīklam pārdotas par izdevīgāku cenu nekā Latvijas veikalu tīkliem.

Saistītie raksti
6 komentāri
Anonīms lietotājs 22902
Sen zināms, ka Latvijā ir rijīgākie tirgotāji............
Aleksandrs Jeršovs
Laikam daudzi Latvijas iedzīvotāji nezina kam pieder uzņēmums Balticovo. Īpašnieki ir lietuvieši, kuri savā uzņēmumā saimnieko pēc saviem noteikumiem, kā arī pilnīgi ignorē valsts valodas likumu, un neviens viņiem neko nevar padarīt, vai arī vēl vienkāršāk NEGRIB.
Anonīms lietotājs 17913
Un kāpēc Rimi nepateica, ka tās akcijas ražotājam ir jādod obligāti ? Strādāju pārtikas jomā un zinu visas šīs tīklu spēlītes . Naivi jūs domājat, ka ražotājs daudz ko var noteikt. Ja vien produkts nav ļoti ekskluzīvs un neaizvietojams, tad noteikumus nosaka tīkls. Negribi - nedod preci . Būs kas dod citi. Bet Balticovo pārstāvis ir vienkārši intervijai nesagatavojies neprofesionālis, kurš pinas pats savos tekstos.
Anonīms lietotājs 22892
Šis olu ražotāja pārstāvis Toms nekaunīgi melo sabiedrībai. Ja viņš apgalvo, ka uzņēmums saviem sadarbības partneriem (ieskaitot neķēžu veikalus Latvijā un Lietuvā) olas piegādā par cenām, kuras neatšķiras, tad tas nozīmē, ka veikalnieki Latvijā olas tirgo ar 200% uzcenojumu. Un, ja tas tā arī būtu, tad piegādātājs (ražotājs) sadarbības līgumos akceptē šādu praksi. Katra normāla un sevi cienoša ražotāja (piegādātāja) līgumā tiek norādīta ieteicamā mazumtirdzniecības (veikala plauktā) cena. Un katram normālam - sevi cienošam piegādātājam (ražotājam - sadarbības partnerim) ir uzraudzības mehānisms, kurš neļauj veikalam tik klaji izrīkoties (cenu starpību palielinot par 200%). Skumji, ja šis minētais Latvijas olu ražotājs nav sevi cienošu uzņēmumu lokā.
Dace Pelīte
Skumji, ka Balticovo pārstāvis saka tādas nepatiesas lietas. Mazajiem veikaliņiem Balticovo olas par tādu cenu nemaz vairumā nav iespējams iepirkt Latvijā, kur nu vēl pārdot.
Anonīms lietotājs 17913
Ko mazais veikaliņš uzskata par vairumu ? Nepazīstu nevienu mazo veikaliņu, kurš spētu kaut ko iztirgot vairumā.
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālo mediju profiliem
Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti