Nozare: Latvijā vēl valda aizdomas par pasākumu biļešu apdrošināšanu, izpratne par to pieaug

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Kultūras un citu pasākumu biļešu apdrošināšana pasaulē nav jaunums, bet Latvijā apdrošināt pasākumu biļetes var tikai salīdzinoši nesen. Lai gan pagaidām iedzīvotājos valda aizdomas par biļešu apdrošināšanu, izpratne par to pieaug, tā norādījuši apdrošinātāji un pasākumu rīkotāji.

Nozare: Latvijā vēl valda aizdomas par pasākumu biļešu apdrošināšanu, izpratne par to pieaug
00:00 / 03:26
Lejuplādēt

Biļešu apdrošināšana ir rīks, kā cilvēkus iedrošināt iegādāties biļetes uz kultūras pasākumiem, nebaidoties, ka dažādu iemeslu dēļ tos varētu arī neapmeklēt. 

„Biļešu paradīzes” valdes priekšsēdētājs Jānis Ķuzulis uzsvēra, ka pasaulē šāds pakalpojums nebūt nav jaunums, bet Latvijā to piedāvā tikai kopš maija: „Šīs apdrošināšanas galvenais mērķis ir nodrošināties pret paša apmeklētāja nespēju apmeklēt pasākumu slimības vai kādas citas ķibeles dēļ. Ja pasākums ir pārcelts uz citu vietu vai laiku un cilvēkam nav ērti uz to ierasties, tad arī šis gadījums ir apdrošināts.”

Bet, ja pasākumu pārceļ tā rīkotāja vainas vai valstī izsludinātās ārkārtas situācijas dēļ, tad darbojas klasiskie patērētāja aizsardzības likumi. Biļetes apdrošināšana maksā 10% no biļešu cenas. 

Ķuzulis stāstīja, ka Latvijā izpratne par nepieciešamību iegādāties biļetei apdrošināšanu tikai pieaug: „Pēc mūsu informācijas dienesta datiem – gan e-pastā, gan pa telefonu – redzam, ka cilvēki par to interesējas. Pasaules praksē labs rādītājs tiek uzskatīts, ja tiek apdrošinātas 5% no biļetēm. Šādu rādītāju vēl neesam sasnieguši, bet esmu pārliecināts, ka esam ceļā uz to.”

Arī apdrošināšanas uzņēmuma “Balcia Insurance SE” valdes priekšsēdētājs Jānis Lucaus atklāja, ka biļešu apdrošināšana Latvijā ir jauns produkts un to pagaidām iegādājas zem 10% pret faktisko biļešu iegādes apjomu. Lucaus norādīja, ka, ņemot vērā cilvēku jautājumus, vismaz pagaidām šķiet, ka valda ļoti lielas aizdomas par biļešu apdrošināšanu. Jautājumi ir dažādi, piemēram, vai apdrošināšana segs, ja man saslims kaķis un man viņš būs jāved pie ārsta?

Lucaus skaidroja, kādus gadījumus apdrošinātājs sedz: „Vienalga, vai klients ir aizmirsis, jo skaidrs, ka uz skaistiem koncertiem, pasākumiem ir jāpērk ļoti savlaicīgi biļetes. Vai cilvēks ir sajaucis datumus, vai pulksteņus, vai ir aizgulējies un nepaspējis. Mēs neiedziļināmies apstākļos, bet pēc būtības, ja cilvēks nav bijis koncertā un redzam, ka biļete nav izmantota, tad apdrošināšana to sedz.”

Jaunā Rīgas teātra pārdošanas daļas vadītāja Dace Tillere stāstīja, ka teātra rīcībā nav datu par to, cik daudzi iegādājas apdrošināšanu, bet viņasprāt, šādi cilvēki iegādājas sirdsmieru: „Mums labums ir tāds, ka skatītāji ir apmierinātāki. Vairs nejūtas tā, ka pērk salīdzinoši dārgas biļetes, maksā vēl komisijas maksu par biļetes iegādi, un, ja kaut kas notiek, tad viņiem ir drošības sajūta un viņi saņem šo kompensāciju.”

Festivāla "Positivus" rīkotājs Ģirts Majors pauda, ka biļešu apdrošināšana pasaulē ir ierasts produkts un tas eksistēja jau krietni pirms pandēmijas. Latvijā tam ir nākotne.

„Bet es domāju, ka nākotnē mēs nonāksim, ka aizvien vairāk pasākumu rīkotāji to piedāvās, jo tirgus šajā virzienā iet. Bet apmeklētājiem jābūt uzmanīgiem un pašiem jālūkojas, ko katrs apdrošinātājs piedāvā apdrošināt,” atzīmēja Majors.

Turklāt apdrošinot biļetes pasākumiem, kas notiek citās valstīs, Majors iesaka rūpīgi izpētīt noteikumus, jo katrā valstī tie tomēr atšķiras.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti