Pusdiena

Pusdiena 26.07.2018

Pusdiena

VDK izpētes komisija aicina politiķus «Atklātības likumu» pieņemt pirms vēlēšanām

Nozare iebilst pret valsts vēlmi diktēt taksometru cenas lidostā

Nozare iebilst pret valsts vēlmi diktēt taksometru cenas lidostā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Taksometru pakalpojumu nozare iebilst pret valsts vēlmi atsevišķās vietās noteikt taksometru cenas.

"Kurš būs tas ģēnijs, kurš aprēķinās, kāda cena var būt?" retoriski vaicāja Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas izpilddirektors Ivo Ošenieks. Viņam nav skaidrs, kā valdība var noteikt cenu griestus pakalpojumam brīvā tirgus apstākļos.

Kopš plašsaziņas līdzekļos tika sacelta brēka par šķietami neadekvātajām taksometru pakalpojumu cenām, kas no lidostas līdz centram bija divdesmit un vairāk eiro, pasažieri par taksistu apetīti sūdzas arvien mazāk. Tā ceturtdien Latvijas Radio programmā "Labrīt" atzina lidostas "Rīga" pārstāve Laura Karnīte. Lidostā arī izlikti aicinājumi lidotājiem pievērst īpašu uzmanību taksometru tarifiem. Tomēr virkne problēmu saglabājas, atzina Karnīte.

Viņa uzsvēra, ka sniegto pakalpojumu kvalitāte nav apmierinoša. Piemēram, taksometros neesot bērnu sēdeklīšu un ģimenēm ar bērniem var gadīties ilgi gaidīt, līdz atbrauc kāds taksometrs, kam ir nepieciešamais aprīkojums. Tāpat lidostas pasažieri sūdzas, ka taksometri ir veci, netīri un piesmēķēti. Taksometra vadītāji nepārzinot svešvalodas, dažreiz pat latviešu valodu.

Gan augsto cenu, gan kvalitātes problēmas valsts domā risināt ar grozījumiem Autopārvadājumu likumā. Ar tādu rosinājumu klajā nāk Satiksmes ministrijas izveidotā darba grupa. Izmaiņas varētu pieņemt vēl līdz šīs Saeimas sasaukuma beigām oktobrī, un stingrāka kārtība būtu nosakāma lidostā, ostā, arī pie dzelzceļa stacijas.

Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieks Dins Merirands Latvijas Radio pastāstīja, ka Ministru kabinets var ierobežot licenču skaitu, maksas ierobežojumus, kā arī kvalitātes noteikumus, kuriem pakalpojumam jāatbilst. Ministrija cer, ka izmaiņas varētu pieņemt līdz šīs Saeimas sasaukuma beigām oktobrī.

Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija idejām piekrīt tikai daļā par kvalitātes nosacījumu noteikšanu. Taču vienlaikus uzsver, ka jaunas mašīnas un citas augstas prasības arī maksā, ja uzņēmējs nevēlas taksometra vadītājam maksāt minimālo algu.

Pasažieru un līdz ar to arī lidostas neapmierinātība parādījās pērnruden, kad tiesa lidostai lika atvērt jebkuram tā saukto zelta kilometru jeb joslu pie ielidošanas termināļiem. Lidosta pauda, ka tādējādi gan radušies drošības riski, gan kritusies kvalitāte. Bijuši pat krāpšanās gadījumi, kad par braucienu līdz centram prasīti 70 eiro. Savukārt no šā gada 1. jūnija pašvaldības vairs nedrīkst diktēt taksometru cenas, tādējādi katrs var prasīt, cik grib.

KONTEKSTS:

Pērn septembra sākumā spēkā stājās spriedums, kurš lidostas "Rīga" taksometru joslu pie ielidošanas termināļiem lika atvērt jebkuram šī pakalpojuma sniedzējam. Vairākus mēnešus pēc tam lidosta "Rīga" atzina, ka nav apmierināta ar jauno kārtību, norādot gan uz iespējamiem drošības riskiem, gan kvalitātes kritumu. 

Savukārt no 1.jūnija pašvaldības vairs nevar noteikt maksimālos taksometru tarifu griestus un katrs uzņēmums cenas var noteikt brīvi pēc pašu ieskatiem.

Ar jauno kārtību neapmierināti pasažieri - gan ārvalstnieki, kuriem pieprasa nesamērīgu maksu par braucienu, gan vietējie, kuri piefiksējuši taksometru šoferu negodprātīgu rīcību. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti