Iekļūt pēc apkalpoto klientu skaita piecu lielāko banku vidū - šādu mērķi sev ir izvirzījusi „Norvik banka" līdz ar tās īpašnieka maiņu. Pirms mēneša bankas akciju kontrolpaketi iegādājies Krievijas baņķieris Grigorijs Guseļņikovs, tomēr, pēc bankas pārstāvju teiktā, tas nenozīmē, ka banka tāpēc pievērsīsies nerezidentu apkalpošanai. Gluži otrādi, banka plāno aktīvāk sniegt, piemēram, elektroniskos pakalpojumus un klientu vidū piesaistīt vairāk ģimeņu un pensionāru, stāsta bankas mārketinga daļas speciāliste Valda Ķipāne.
„Principā mēs plānojam saglabāt vietu starp 10 lielākajām Latvijas bankām, ja mēs vērtējam pēc aktīvu apjoma, un apņemamies kļūt par vienu no vadošajām Latvijas bankām. Mūsu galvenais mērķis šobrīd ir stabila un loģiska izaugsme, apkalposim gan privātos, gan juridiskos klientus, un visi tie pakalpojumi, ko „Norvik banka" piedāvā šobrīd, būs pieejami arī nākotnē, un ir plānots izstrādāt arī jaunus finanšu pakalpojumus. Noteikti plānojam saglabāt šo te visplašāko klientu tīklu, kas šobrīd jau ir 80 apkalpošanas centri, un noteikti, izvērtējot ekonomisko pamatotību, plānosim arī paplašināties," saka Ķipāne.
Bankas lēmums nesamazināt un pat palielināt filiāļu skaitu ir nozīmīgs reģionu iedzīvotājiem, kuriem banku pakalpojumi ir mazāk pieejami. Tomēr vienlaikus Latvijas Komercbanku asociācijas pārstāve Baiba Melnace pievērš uzmanību tam, ka jau šobrīd universālo banku vidū valda spēcīga konkurence:.
„Konkurence, protams, Latvijā universālo banku sektorā ir liela, mums ir vairākas lielas bankas, kas strādā šajā virzienā, bet arī „Norvik banka" šajā tirgū nav nekāds iesācējs, strādājot Latvijā šajā tirgū jau ilgākus gadus. Bet sīkāk – „Norvik banka" ir viens no mūsu asociācijas biedriem, un katram ir savi plāni, idejas, mērķi un virzība, un tāpēc sīkāk mēs neko nekomentēsim, mēs tikai varam novēlēt savam biedram veiksmīgu šo plānu piepildīšanu."
Savukārt tirgus līdera „Swedbank" pārstāvis Ivars Svilāns norāda, ka par vienu no lielākajiem izaicinājumiem universālo banku sektorā ir jāuzskata augošā elektronisko pakalpojumu popularitāte, vienlaikus saglabājoties pieprasījumam pēc tradicionālajām filiālēm.
„Ja mēs runājam par to, kāda šobrīd ir situācija lielo, universālo banku pakalpojumu jomā, tad tur ir vērojamas vairākas tendences. Notiek aizvien lielāka un straujāka migrācija uz elektronisko vidi, jo, piemēram, „Swedbank" 95,5% no visiem maksājumiem notiek elektroniskajā vidē. Nu, tur protams, ka ir daudz izaicinājumu priekšā konkrēti Latvijā, jo tas nav noslēpums, ka Latvijā ir tādu divu ātrumu finanšu pakalpojumu lietošanas kultūra un ieradumi - no vienas puses, ir daudzi cilvēki, kuri jau ir mācījušies, un lieto aktīvi ikdienā, un tad ir tāda nelielāka daļa, kuri joprojām lieto to, kā viņi ir pieraduši, kuriem ir ērti lietot šo te fizisko banku pieejamību," skaidro Svilāns.
„Norvik bankas" apkalpošanas tīklā Latvijā ietilpst 80 klientu apkalpošanas vietas 17 Latvijas pilsētās, un 2013.gada trešā ceturkšņa beigās "Norvik banka" pēc aktīviem bija devītā lielākā banka Latvijā.