”Saskaņas” deputāte Jūlija Stepaņenko, pamatojot dotācijas nepieciešamību, atgādināja, ka savulaik vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Einars Cilinskis ar Rīgas mēru Nilu Ušakovu (”Saskaņa”) vienojies, ka ”Rīgas satiksmei” tiks maksāta valsts budžeta dotācija par pakalpojumu sniegšanu ārpus Rīgas deklarētajiem iedzīvotājiem.
Kā zināms, pēc šīs vienošanās Rīgas dome atteicās no nodoma ieviest ”rīdzinieku” un ”nerīdzinieku” biļetes sabiedriskajā transportā. Patlaban termiņš, kurā arī ārpus Rīgas deklarētie iedzīvotāji, kuriem nav ”Rīdzinieku karšu” sabiedriskajā transportā var braukt, par biļeti maksājot 0,60 eiro, ir pagarināts līdz 2015. gada janvāra beigām.
Cilinskis (Nacionālā apvienība) nenoliedz, ka, ieņemot ministra amatu, patiešām pieļāvis iespēju, ka valsts varētu daļēji dotēt ”Rīgas satiksmi”. Tomēr, ņemot vērā to, ka Valsts kontrole savā revīzijā ir atzinusi, ka ”Rīgas satiksme” viena brauciena pašizmaksu ”ir nepamatoti sadārdzinājusi” līdz 1,20 eiro, patlaban piešķirt šim uzņēmumam valsts dotāciju, būtu ”bezatbildīgi” un ”nepamatoti”, sacīja Cilinskis.
Tam, ka ”Rīgas satiksme” nereti rīkojas nesaimnieciski, piekrīt arī Cilinska partijas biedrs Jānis Dombrava. Viņš debatēs norādīja, ka viens no iemesliem, kādēļ ”Rīgas satiksme” prasa papildu dotācijas, ir degvielas cenu pieaugums. Tomēr kopš gada sākuma degvielas cenas ir ievērojami kritušās, bet ”Rīgas satiksme” tā arī nav pārskatījusi no Rīgas pašvaldības un valsts budžeta pieprasīto dotāciju apmēru, norādīja Dombrava.