No Rīgas atpakaļ uz Ķīnu dodas pirmais konteinervilciens

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Šonedēļ no Rīgas uz Ķīnu devies pirmais konteinervilciens, kas kravu caur Kazahstānu nogādās Ķīnas austrumdaļā - Kašgarā. Šis ir jauns "Latvijas dzelzceļa" (LDz) meitaskompānijas "LDz Loģistika", Krievijas uzņēmuma "TransContainer" un loģistikas uzņēmuma "Gefco Baltic" kopīgi izstrādāts maršruts kravu transportēšanai caur Latvijas ostām uz Ķīnu.

Plānots, ka nākamais konteinervilciena sastāvs šajā maršrutā dosies jau nākamnedēļ, informēja sabiedrisko attiecību pārstāve Ella Pētermane.

Satiksmes ministrs Uldis Augulis (Zaļo un Zemnieku savienība) norādīja, ka ir iespēja ne tikai iekļauties tranzīta koridoros kravu transportēšanā no Āzijas, bet arī atpakaļkravu komplektēšanā un nodrošināšanā uz Ķīnu, un tas paver jaunas perspektīvas tālākai pārvadājumu attīstībai.

Gan LDz, gan "TransContainer" jauno maršrutu šonedēļ prezentē starptautiskajiem nozares partneriem izstādes "Transport Logistic 2017" ietvaros Minhenē (Vācijā) notiekošajā konferencē.

Pirmā vilciena sastāvā ir 52 četrdesmit pēdu konteineri, un ar tiem Ķīnas austrumdaļai tiks piegādātas ražošanas iekārtas tekstila nozarei. Krava uz Rīgu atgādāta pa jūru no Duisburgas (Vācijā).  

Jau ziņots, ka Latvija mēģina piesaistīt tranzīta kravas no Ķīnas. "Latvijas dzelzceļš" piesardzīgi vērtē turpmāku sadarbību ar Krieviju. Tāpēc lielāka loma un vērība nekā iepriekš tiek dota sadarbībai ar Ķīnu, Kazahstānu un Baltkrieviju. Tiesa, eksperti jau iepriekš neslēpa, ka ekonomisti ir piesardzīgi par Latvijas izredzēm kļūt par daļu no Ķīnas jaunā Zīda ceļa.

Pirms pusgada Rīgā svinīgi tika sagaidīts pirmais konteinervilciens no Ķīnas. Reisu organizēja „LDz loģistika”, Krievijas uzņēmums «TransContainer» un Ķīnas dzelzceļš. Līdz šim neviens cits vilciens no Ķīnas Rīgā vairs nav ieradies. Nākamais vilciens tika solīts jau pirms Jaunā gada, tad janvārī, februārī un martā.  Vēlāk paziņots, ka otrais un trešais vilciens Rīgā ienākt varētu jau maijā. Tomēr, lai konteinervilcienu kustība būtu izdevīga, tai jānotiek divos virzienos – preces jāsūta arī uz Ķīnu, jo tukšie konteineri paredz papildu izmaksas.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti