No mazpilsētu banku filiāļu slēgšanas cieš seniori; banku piedāvātajā risinājumā jāiesaistās pašvaldībai

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Talsos ir viena no četrām filiālēm, ko šogad slēdza “Swedbank”. Daļai sabiedrības tas radīja satraukumu, ka vienas bankas piemēram varētu sekot arī citas un mazpilsēta paliks bez klātienes iespējām veikt darījumus bankā.

Lai gan pagājis gandrīz pusgads, seniori pie jaunajiem apstākļiem joprojām nav pieraduši.

No mazpilsētu banku filiāļu slēgšanas cieš seniori; banku piedāvātajā risinājumā jāiesaistās pašvaldībai
00:00 / 04:37
Lejuplādēt

ĪSUMĀ

Uz “Swedbank” filiāli pensionāri no Talsiem brauc pat 50 kilometru

Arī šis rīts Talsu pensionāru biedrības vadītājai Ritai Tomsonei sākās ar palīdzību kādai seniorei, kas nespēj tikt galā ar nesen iegādātu viedierīci, lai nu savu banku sasniegtu digitāli.

“Viņa ir nopirkusi to klēpjdatoru, ar ko īsti nemāk apieties. Samaksāt maksājumus nevar, tad viņa skraida ar to klēpjdatoru pie viena, pie otra, pie trešā… Nu, tā mums iet,” stāstīja Rita Tomsone, Talsu pensionāru biedrības vadītāja.

“Swedbank” klientiem no Talsiem šobrīd tuvākā filiāle ir Tukumā, kas ir 50 kilometru attālumā. Talsu pensionāru biedrības vadītāja atklāja, ka

pāriešana uz citu banku senioriem šķitusi vēl sarežģītāka, tāpēc viņi mēro ceļu uz citu reģionu.

“Mums bija tā, ka pie naudām netiek, bija ziemas apstākļi, un viņam, vecam cilvēkam, jābrauc uz Tukumu ar sabiedrisko transportu. Viņš tur tagad ir pieteicies, nokārto, bet pārējā laikā tu paliec uz ielas un gaidi autobusu atpakaļ. Divi gadījumi man tādi bija, kur es pati tik tiešām nevarēju palīdzēt,” pastāstīja Tomsone.

Grūtības vienaudžu vidū pēc vienas bankas filiāles aiziešanas no mazpilsētas novērojusi arī talsiniece Maija Švarca.

“Acīmredzot svarīgāk viņiem ir, cik klientu un kā tiek apkalpoti… Varbūt, ka nebija tik daudz klientu, kā vajadzīgs un tā. Nu, tie esam mēs, jā, kas cieš visvairāk. Seniori visvairāk cieš,” uzsvēra Maija Švarca.

“Swedbank”: arī pēc filiāles slēgšanas, vienojoties ar pašvaldību, komanda konkrētā dienā var ierasties pie interesentiem

Pirmā reakcija daļai sabiedrības patiešām ir satraukums, taču pajautājot, kad pēdējo reizi cilvēks bijis klātienē bankā, tad tas izrādās pat pirms desmit gadiem. Tā saka “Swedbank” pārstāvis Jānis Krops. Filiāle Talsos slēgta, jo samazinājusies klientu plūsma.

“Samazinoties klientu pieplūdumam uz filiāli, loģiski, tiek domāts, kā nodarbināt darbiniekus, kas šajā filiālē ir. Mēs esam cēluši dažādas funkcijas arī no centriem, devuši filiālēm. Un dažkārt ir arī tā, ka pat ar šo darbu nepietiek, lai filiāli nodarbinātu visu pilnu nedēļu,” skaidroja Krops.

Saprotot, ka ir daļa sabiedrības, kam klātiene ir svarīga,

pēc filiāļu slēgšanas banka cenšoties vienoties ar vietējām pašvaldībām par iedzīvotāju vēlmju apkopošanu, un tad konkrētā dienā komanda ierodas pie interesentiem.

“Es zinu, ka ir atsevišķas pašvaldības, kas to dara. Ir pašvaldības, kas dažkārt arī to ļoti emocionāli uztver un saka: “Mēs negribam!”. Bet es vienmēr aicinu uz to, ka, nu, primāri jau tas ir vajadzīgs pašas pašvaldības iedzīvotājiem. Un arī mūsu klientiem. Tāpēc mēs labprāt atbraucam, bet mēs arī lūdzam pašvaldībām – ja varat, palīdziet,” stāstīja Jānis Krops.

Pēc “Swedbank” aiziešanas no Talsiem pārējās bankās palielinās ne tikai klientu senioru, bet arī jauniešu skaits

Iespējams, mazliet līdzīgā nosaukuma dēļ, aizveroties “Swedbank” filiālei Talsos, neliela daļa satrauktu iedzīvotāju vērsās arī SEB bankā. Taču informācija par citu banku aiziešanu no mazpilsētas bija nepatiesa. Talsu un Kuldīgas filiāles vadītājs Sandris Ramkovičs stāsta, ka banka nevis pārņēmusi konkurentu klientus, bet drīzāk veikusi skaidrojošu funkciju.

“Ar filiāles slēgšanu jau, visticamāk, konts netiks slēgts, karte saglabājas. To ir iespējams saņemt pa pastu un arī citus pakalpojumus, ko piedāvā attālināti. Īpaši vecāka gada gājuma cilvēkiem tā izvēle bija neatvērt kontu un varbūt sev neradīt papildu izmaksas,” skaidroja Ramkovičs.

Taču šobrīd fiziski pilsētā palikušajām banku filiālēm tiek jaunie klienti – jaunieši, jaundibināti uzņēmumi un nu arī Ukrainas civiliedzīvotāji, kas patvērumu rod Talsos.

Lai arī seniori pārdzīvo par filiāļu slēgšanu, tomēr pēdējo gadu digitalizācija un pandēmija vairumam pārējo klientu mainījusi paradumus.

“Un šobrīd mēs novērojam, ka viņi jau pat pieprasa, ka viņi gribētu tādas un tādas lietas vienkārši darīt attālināti, ātri, elektroniski. Bet viss, kas attiecas uz tādām gudrākām lietām, kur ir vajadzīga tā konsultācija vai dziļāks skaidrojums, tā klātienes tikšanās, protams, ir svarīga,” uzskata Sandris Ramkovičs.

Vietējā “Citadeles” bankas filiāle novērojusi, ka pēc “Swedbank” aiziešanas no Talsiem viņiem palielinājusies ne tikai senioru, bet arī jauniešu interese.

“Jo bērnu kartes atvēršanai ir nepieciešama vecāku klātbūtne. Un tas, kas šobrīd diezgan ir pamainījies, ka jaunieši un bērni jau diezgan ātri ieiet tajā digitālajā procesā, un kartes mēs varam atvērt no septiņu gadu vecuma,” pastāstīja Rietumu reģiona filiāļu vadītāja Baiba Freināte.

Saprotot, ka klientiem tomēr ir svarīgas klātienes tikšanās, vietās, kur mazpilsētās filiāļu nav, “Citadeles” banka domā par tikšanās punktu jeb konsultāciju centru ieviešanu, kādi jau eksistējot Cēsīs un Bauskā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti