Rīta Panorāma

Rīta Panorāma

Rīta Panorāma

Seši gadi kopš Zolitūdes traģiskajiem notikumiem. Telefonsaruna ar Regīnu Ločmeli - Luņovu

No mājas virtuves līdz lielveikalu plauktiem

No mājas virtuves līdz lielveikalu plauktiem – draudzenes nejauši kļūst par uzņēmējām

Divas draudzenes Ilze un Ieva kopīgi darbojas mājas virtuvē, lai pagatavotu saviem bērniem kaut ko tādu, ko viņi būtu gatavi ēst. Tieši šādā veidā pavisam nejauši abas kļuvušas par uzņēmējām. Nebija biznesa stratēģiju un zināšanu par uzņēmējdarbību, bet tas viss rezultējās ar to, ka viņu saražotā produkcija jau pieejama lielveikalu plauktos.

Kā Ilzei Kalācei-Bērziņai un Ievai Biķei, pašām par to nemaz nedomājot, izdevās kļūt par uzņēmējām?   

Viņas kļuvušas par uzņēmējām nejaušu apstākļu sakritības dēļ. Biznesa ideja par samaltu auzu pārslu, augļu un sēklu musli ražošanu viņām radās, auklējot savus bērnus.

“Ceļojot pa Eiropu, kopā ar ģimeni atklājām līdzīgu produktu. Man ir bērns, kurš ļoti slikti ēd, un šo produktu viņš sāka ēst neticami daudz,” stāstīja zīmola “Smalkais muslis” radītāja Ilze Kalāce-Bērziņa.

Tā kā Latvijā neko tādu nevarēja iegādāties, kopā ar draudzeni nolēma kaut ko līdzīgu pagatavot mājas apstākļos pašas. Sanāca labi. Jauno produktu dāvinājušas savām draudzenēm, līdz vienā dienā aizbraukušas uz tirdziņu.

“Pirmo reizi mūžā aizgājām uz tirdziņu, un pilnīgi visu nopirka. Tas bija mājiens, ka ir jāturpina,” stāstīja zīmola “Smalkais muslis” radītāja Ilze Kalāce-Bērziņa.

Nodedzinājām vairākus blenderus - gan profesionālus, gan neprofesionālus, līdz nonācām līdz tam, ka ir nepieciešams finansējums, zināšanas, jo nevienai no mums iepriekš nebija saistības ar biznesu,” atzina zīmola “Smalkais muslis” radītāja Ieva Biķe.

“Atklāju, ka ir ļoti daudz iespēju, ko valsts, pašvaldība, Eiropa mums dod. Sākām piedalīties un pēc mēneša iesniedzām pieteikumu pirmajam konkursam, un dabūjām finansējumu pirmajiem blenderiem, kas spēja šo produktu sasmalcināt,” stāstīja Ieva Biķe.

Sasmalcinot augļus un ogas kopā ar pilngraudu auzu pārslām, tiek iegūta salda masa bez cukura pievienošanas. Ir veselīgi.

Var ēst gan kopā ar piena produktiem, gan apliet ar siltu ūdeni, aizvietot miltus, cepot kūkas un karbonādes, pat veidot kokteiļus. Tagad pašas nespēj izskaidrot, kā tas ir iespējams, ka divas meitenes, kuras maz ko saprot no uzņēmējdarbības, ar savu produktu nonākušas līdz lielveikalu plauktiem un pat lidmašīnās.

“Sākotnēji neuztvērām to kā biznesu, negaidījām peļņu. Ražojām arvien vairāk, jo pieprasījums bija lielāks. Nebija nekādas stratēģijas, kā nokļūt lielveikala plauktā vai “airBaltic” lidmašīnā. Mēs vienkārši darījām to, ko mīlam, darījām ar visu sirdi, dalījāmies ar receptēm,”  stāstīja Ieva Biķe.

Viss pamazām noticis pats no sevis. Atskatoties uz uzņēmuma pirmsākumu, abas atzīst - bija vērts sākt.  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti