Sadaļas Sadaļas

No maija varētu atsākties «airBaltic» regulārie lidojumi starp Rīgu un Liepāju

No 2. maija varētu atsākties “airBaltic” regulārie lidojumi starp Rīgu un Liepāju, kas vasaras sezonā varētu notikt četras reizes nedēļā. Martā ir atsākušies “airBaltic” Pilotu akadēmijas mācību lidojumi, līdz ar to pilsētas apkārtnē jau pašlaik ir aktīva aviosatiksme. Lidosta turpina strādāt taupības režīmā, cerot, ka notiks arī lidojumi saistībā ar “FK Liepāja” futbola komandas mačiem. 

SIA “Aviasabiedrības “Liepāja”” vadītājs Agris Sprūde ir gandarīts, ka pašlaik vismaz ir atsākušies Pilotu akadēmijas lidojumi Liepājā, kas ziemas periodā nenotika saistībā ar Covid-19 pandēmijas ierobežojumiem.

No maija varētu atsākties «airBaltic» regulārie lidojumi starp Rīgu un LiepājuInga Ozola

“Arī Liepājas lidostā zināmā mērā bija klusums no aviācijas, tai skaitā Pilotu akadēmija nevarēja veikt mācību lidojumus, jo bija ierobežojums praktiskām mācībām. Līdz ar siltāku laiku atkusnis Covid frontē un praktiskie lidojumi marta mēnesī jau notiek. Virs Liepājas aviācijas satiksme ir ļoti aktīva, lidojumu skaits ir liels, var salīdzināt pat ar dažu labu lielu lidostu,” norādīja Sprūde.

Sākotnējās prognozes par regulāru lidojumu atsākšanu gan nav piepildījušās, un turpinās gaidīšanas režīms līdz maijam. Tajā pašā laikā lidostā darbinieki turpina strādāt un visos iespējamos veidos notiek līdzekļu taupīšana, stāstīja Sprūde. Šādā režīmā vēl ir iespējams strādāt, līdzīgi kā to mēģina darīt daudzās nozarēs, kurās ir nopietnas Covid-19 pandēmijas izraisītas problēmas, sprieda vadītājs.

“Reģionālās lidostas vienmēr ir atbalstāmas no publiskiem līdzekļiem. Ja pašvaldība to trūkstošo finansējumu mums nodrošina, mēs strādāt varam. Protams, mūsu mērķis nav eksistēt un strādāt tādā apjomā kā tagad, mūsu mērķis ir nodrošināt regulāros lidojumus un skatīties plašāk,” skaidroja Sprūde.

Lidostas asinsrite ir regulārie lidojumi, kas šobrīd nenotiek, uzsvēra lidostas vadītājs. Pēc Liepājas lidostas rekonstrukcijas lidojumus aviokompānija “airBaltic” atsāka 2017. gada maijā, veidojot savienojumus no Rīgas lidostas ar citām valstīm, kas nodrošināja regulārus lidojumu iespējamību. Gaisa satiksmes nozares apgrozījums Latvijā kopumā 2020. gadā, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, ir sarucis par 72%, kas ir visliktākais rādītājs no visām nozarēm.

“Ilgi bez šiem regulāriem lidojumiem lidostas jēga mazinās, protams, vietā nāk šie jaunie nozares paveidi un ļoti būtiskie – mācību lidojumi, arī lidmašīnu tehniskā apkopes veikšana “airBaltic Training” angārā, kas ir ļoti būtiski. Dzīve neapstājas, bet būtu nepieļaujami zaudēt regulāro satiksmi. Jā, protams, vīruss šobrīd nosaka to, kādu mūziku spēlē,” atklāja Sprūde.

Aviokompānijas “airBaltic” pārstāvis Didzis Rudmanis Latvijas Radio skaidroja, ka lidojumi starp Rīgu un Liepāju varētu atsākties 2. maijā.

“Pašlaik “airBaltic” turpina nodrošināt būtisku savienojamību no Rīgas, arī Tallinas un Viļņas uz Eiropas vadošajiem biznesa centriem un tranzīta mezgliem tiem pasažieriem, kam ir nepieciešams lidot. Mainīgo ceļošanas ierobežojumu dēļ tas būtiski ietekmē pieprasījumu pēc lidojumiem, pagaidām “airBaltic” plāno atjaunot lidojumus uz Liepāju maija sākumā un gaidāmajā vasaras sezonā plāno izpildīt četrus reisus nedēļā,” norādīja Rudmanis.

Aviokompānijas pārstāvis uzsver, ka šobrīd jāturpina pielāgoties esošai situācijai un plānoto lidojumu grafiks tiek pārskatīts regulāri.

Viņš atzīmēja: “Atcerēsimies arī pērn, ka tad, kad tas bija iespējams, “airBaltic” veica tiešos lidojumus starp Rīgu un Liepāju – jūlijā, augustā un septembra pirmajās nedēļās šie reisi tika piedāvāti pasažieriem.”

“airBaltic” pārstāvis pauda cerību, ka, tiklīdz atpūtas braucieni būs iespējami, pieprasījums pēc lidojumiem strauji pieaugs.

KONTEKSTS:

Latvijas lidsabiedrība “airBaltic” 2020. gadā pārvadājusi 1,34 miljonus pasažieru jeb par 73% mazāk nekā pirms gada. Lidsabiedrība 2020. gadā no visām trim Baltijas valstīm veikusi 22 300 lidojumu.

Pērn pavasarī Covid-19 pandēmija paralizēja aviosatiksmi, un starptautiskie lidojumi atsākās tikai 18. maijā. Krīzes laikā "airBaltic" ziņoja par 700 darbinieku kolektīvo atlaišanu, solot gada laikā darbiniekus atkal atjaunot amatā. Tāpēc valdība 14. jūlijā pēc atļaujas saņemšanas no EK atbalstīja 250 miljonu eiro ieguldīšanu "airBaltic" pamatkapitālā, līdzdalību uzņēmumā palielinot līdz 91%.

Par spīti pandēmijai, kas nacionālajai aviokompānijai “airBaltic” ik nedēļu nes zaudējumus vidēji 3,5 miljonu eiro apmērā, uzņēmums vismaz decembrī vēl vienu valsts finansiālu atbalstu nelūdza. Bet, ja Covid-19 saslimstība nemazināsies, tad “airBaltic” nauda varētu beigties 2021. gada septembrī.

''aiBaltic'' vadītājs Martins Gauss iepriekš izteicies, ka lūgs valdības atbalstu, ja pavasarī situācija neuzlabosies. Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (Jaunā konservatīvā partija) gan pauda, ka “airBaltic” arī pie pašreizējā minimālā pasažieru skaita varēs “pārziemot” 2021. gadu bez papildu valsts atbalsta, bet, ja  situācija aviācijas nozarē Covid-19 dēļ neuzlabosies, 2021. gada beigās valdībai varētu nākties atgriezties pie jautājuma par atbalstu “airBaltic”.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt