«Netflix» pirmo reizi vēsturē fiksē abonentu skaita kritumu; krītas kompānijas akciju vērtība

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Pēdējo gadu laikā uzplaukumu un lielu popularitāti piedzīvojušas videostraumēšanas platformas. Iecienītākā no tām ir ASV videostraumēšanas platforma “Netflix”. Daudzu gadu laikā platforma augusi, sasniegusi labus rezultātus, kļūstot par līderi. Taču šonedēļ kompānijas publicētie 2022. gada pirmā ceturkšņa dati rāda, ka pirmo reizi kompānija piedzīvojusi lielu abonentu skaita kritumu. Šīs ziņas noveda arī pie “Netflix” akciju cenu krituma.

«Netflix» pirmo reizi vēsturē fiksē abonentu skaita kritumu; krītas kompānijas akciju vērtība
00:00 / 04:05
Lejuplādēt

ĪSUMĀ

Vairāk nekā 100 000 mājsaimniecību izvairās no maksāšanas, izmantojot citu lietotāju paroles

Šonedēļ publicētie kompānijas dati liecina, ka videostraumēšanas platforma pirmo ceturksni noslēdza ar 221,6 miljoniem abonentu, kas ir nedaudz mazāk nekā pagājušā gada pēdējā ceturksnī. Lai gan kompānija iepriekš cerēja, ka iegūs 2,5 miljonus jaunu klientu, tā vietā pirmajā ceturksnī tā zaudēja 200 000 klientu.

Šādas ziņas noveda pie tā, ka “Netflix” akciju cenas vērtība samazinājās par ceturto daļu. Silīcija ielejas tehnoloģiju uzņēmums ziņoja par 1,6 miljardu ASV dolāru tīrajiem ienākumiem pirmajā ceturksnī, kas ir par 100 000 dolāru mazāk nekā attiecīgajā periodā pērn.

“Netflix” arī atklāja, ka vairāk nekā 100 000 mājsaimniecību izvairās no maksāšanas, jo izmanto citu lietotāju paroles.

Šis esot viens no iemesliem, kas kavējot uzņēmuma izaugsmi. Kad kompānija strauji augusi, tā neesot bijusi problēma, tomēr tagad ar to jācīnās, sacījis Rīds Hestings, “Netflix” izpilddirektors.

 Uzņēmums meklē veidus, kā iegūt samaksu no šiem cilvēkiem. Piemēram, ļaujot koplietot kontu, tomēr pamata abonētājam maksa par pakalpojumu tad kļūst nedaudz augstāka.

“Šīs ir vairāk nekā 100 000 mājsaimniecības, kas jau izvēlas “Netflix”, un viņiem patīk serviss. Mums vienkārši ir jāpanāk, ka par to tiek maksāts. Otra lieta ir tā, ka mums ir lieliska konkurence, kas izlaiž ļoti labas filmas un seriālus, un tas, kas mums ir jādara, ir vienkārši jāsaņemas,” skaidroja Rīds Hestings.

Abonentu samazināšanās iemesls ir arī spēcīga konkurence

Uzņēmums arī izskata iespēju piedāvāt klientiem zemāku abonēšanas maksu, bet šajā pakalpojumā lietotājiem tiktu izrādītas reklāmas. Ir vēl citi iemesli abonentu kritumam. Viens no tiem – jau pieminētā konkurence.

Tāpat vairākās valstīs ir ievērojama inflācija, un cilvēki izvēlas naudu tērēt citām lietām, izvēloties vienu no vairākiem straumēšanas servisiem vai kopumā naudu tērēt mazāk. Šos kā iemeslus piesauca arī telekomunikāciju eksperts Dominiks Sunnebo.

“Kopējā bilde šobrīd ir ļoti ekstrēma, jo daudzi jauni spēlētāji ir iegājuši tirgū – “AppleTV+”, “Disney+”, “Discovery+”…

Par viesistabā pie ekrāna sēdošo cilvēku acīm šobrīd ir daudz lielāka konkurence, nekā tas bija kādreiz.

Otrs faktors ir inflācija, un mēs redzam, ka tas ietekmē tādu pakalpojumu kā “Netflix” abonētājus,” uzskata Sunnebo.

Savukārt filmu industrijas pārstāve Karolīna Kūpere Čārlza, uzņēmuma “Screen Yorkshire” izpilddirektore uzsvēra, ka galvenais jautājums nav bijis par to, vai šāds abonentu kritums notiks, bet kad tas notiks.

“Es domāju, ka tiem, kas strādā šajā industrijā, mums tas bija vairāk jautājums par to, KAD nevis VAI tas notiks. Tādēļ tas nav ļoti pārsteidzoši. “Netflix”, protams, bija tirgus līderis un saražoja ļoti daudz satura, redzējām daudz darbu mūsu ekrānos, bet tagad spēles lauks tiek izlīdzināts. Ir daudz jaunu pakalpojuma sniedzēju, daudz jauna satura, kuram varam piekļūt. Es domāju, ka šī diena bija nenovēršama, kad viņi vairs nevarēs noturēt visas mājsaimniecības kā abonētājus,” pastāstīja Karolīna Kūpere Čārlza.

Atsakoties no Krievijas tirgus, “Netflix” zaudējis aptuveni 700 000 abonentu

Tomēr inflācija un lielā konkurence nebūt nav vienīgie iemesli. Ietekmi atstājis arī karš Ukrainā. Marta sākumā “Netflix” paziņoja, ka nolēmis pārtraukt savu pakalpojumu sniegšanu Krievijā.

Klienti var turpināt izmantot pakalpojumus tik ilgi, cik par tiem ir samaksājuši, taču pēc tam tie tiek pārtraukti.

Jauniem lietotājiem Krievijā reģistrēties nebūs iespējams. Atteikšanās no Krievijas tirgus nozīmējusi to, ka kompānijai nāksies atvadīties no aptuveni 700 000 abonentu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti