Aptuveni pēc mēneša atbildīgajām institūcijām būs jāspēj piedāvāt jau konkrēti aprēķini un risinājumi par apjomīgā dzelzceļa elektrifikācijas projekta tālāko virzību.
Vēl jo vairāk projekta nozīmi pastiprina tas, ka Latvija tieši šobrīd ir sākusi aktīvas sarunas ar vairākiem potenciālajiem sadarbības partneriem no Āzijas, kā arī gatavojas atbildīgām sarunām tā sauktajā 16+ valstu sanāksmē par tā sauktās Zīda ceļa iniciatīvas jeb transporta koridora no Ķīnas attīstīšanu.
Tomēr fakts, ka par šobrīd apjomīgāko dzelzceļa investīciju projektu - elektrifikācijas projektu - joprojām nav veikti visi nepieciešamie aprēķini, ļauj apšaubīt, cik precīzas ilgtermiņa perspektīvas saviem partneriem jau rudenī var piedāvāt Latvija.
Nozarē strādājošie pauž bažas, ka ar grūtībām izteikt konkrētus piedāvājumus dzelzceļa tarifu jomā Latvija saskaras jau šobrīd.
"Diemžēl trūkst konkrētu priekšlikumu, kas būtu nepieciešams konkurētspējas veicināšanai. Ir uzrakstīts par vizīšu pasākumiem, bet nav skaidrs, kāds būs Latvijas piedāvājums. (..) Ir bažas, ko Latvija var piedāvāt Baltkrievijai vai Ķīnai. (..) Īpaši skatoties uz 16+1 samitu, kas ir liela iespēja - reizi desmit gados - bet nav skaidrs mūsu tarifu piedāvājums," komentē Ekonomikas ministrijas pārstāvis Ventspils brīvostas valdē Gatis Eglītis.
To, ka elektrifikācijas projektā saglabājas daudz neatrisinātu un diskutējamu jautājumu, atzina arī premjers Māris Kučinskis. "Pēc Satiksmes ministrijas noteiktā termiņa, kas ir septembra beigas, izvērtējam gan ekonomiskos, gan citus aspektus, (..) es pieņemu, būs grūtas diskusijas, taču valdībai būs jāpieņem lēmums," sacīja Kučinskis.
Uzņēmuma "Latvijas dzelzceļš" informācija liecina, ka izpētes darbs par dzelzceļa elektrifikācijas iespējām Latvijā tika uzsākts jau pirms sešiem gadiem, un jau tolaik darbam tika piesaistīts ārvalstu konsultants, kura uzdevums bija novērtēt šāda projekta ekonomisko pamatojumu.