NEPLP piešķir 463 000 eiro «TV3», «RīgaTV 24», «Re:TV», «Radio Tev» un «Radio SWH»

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) ir noteikusi uzvarētājus konkursā par ziņu un informatīvi analītisko raidījumu veidošanu nacionālajos komerciālajos elektroniskajos medijos. Šis ir pirmais no četriem konkursiem, kas paredzēti komerciālo mediju atbalstam, lai pārvarētu Covid-19 krīzi.

NEPLP informēja, ka valsts atbalstu sabiedriskā pasūtījuma īstenošanai saņems trīs komerciālās televīzijas un divi komerciālie radio 463 000 eiro apmērā:

  • “All Media Latvia” (TV3) trīs raidījumu veidošanai: “TV3 ziņas” (99 700 eiro), “Nekā personīga (67 000 eiro) un “900 sekundes” (gandrīz 39 000eiro),
  • AS “TV Latvija” (“RīgaTV 24”) trīs raidījumu veidošanai: “Uz līnijas” (45 200 eiro), “Ziņu TOP 5” (45 000 eiro) un “Kur tas suns aprakts” (8 800 eiro),
  • SIA “Vidzemes televīzija” (“Re:TV”) divu raidījumu veidošanai: “Covid-19 aktivitātes Latvijas reģionos” (29 700 eiro) un “Ikdiena”(15 775 eiro);,
  • SIA “Radio Tev” raidījuma ““Radio TEV Ziņas TEV” , “Radio TEV intervija TEV” un “Radio TEV rīts TEV” veidošanai (33 00 eiro),
  • AS "Radio SWH" divu raidījumu veidošanai – “Galvenās stundas ziņas” (49 900 eiro) un “Ārpus kārtas ziņas par Covid-19” (29 000 eiro).

Finansējumu veido daļa no viena miljona eiro finansējuma, kas piešķirti NEPLP sabiedriskā pasūtījuma īstenošanai komerciālajos elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos. Nacionālā līmeņa TV un radio interese bija liela, kopumā tika pieteikti 16 projekti par kopējo summu vairāk nekā 740 tūkstoši eiro.

Konkursā nozīmīga loma esot piešķirta mediju spējai sasniegt iespējami plašu Latvijas sabiedrību, nodrošināt satura pieejamību un iedzīvotāju iesaisti satura veidošanā. Tāpat, nosakot rezultātus, esot vērtēta arī pretendentu finansiālā kapacitāte, apgrozījums un reklāmas ieņēmumu kritums, kā arī darbība saskaņā ar noteiktajiem žurnālistikas ētikas un profesionalitātes standartiem.

“Piešķirtais finansējums ir nozīmīgs atbalsts mediju Latvijas informatīvās telpas stiprināšanā un profesionālas un kvalitatīvas žurnālistikas sekmēšanā, pārvarot krīzi,” paziņojumā medijiem norādīja NEPLP padomes priekšsēdētāja vietniece Aurēlija Ieva Druviete.

“Stipri mediji ir viens no Latvijas informatīvās telpas drošības pašiem galvenajiem elementiem. Visi raidījumi, kurus atbalstījām šajā konkursā dod būtisku ieguldījumu mūsu informatīvās telpas drošības aizsardzībā. Šis saturs ir uzticams un sabiedrībai jau labi pazīstams,” norāda NEPLP priekšsēdētājs Ivars Āboliņš.

Šoreiz uz finansējumu varēja pretendēt ziņu un informatīvi analītiskais saturs.

Bet nākamajos konkursos plāno atbalstīt reģionālos, izklaides, kultūras un cita veida raidījumus.

Konkursa uzvarētāji tiks izraudzīti, vērtējot TV un radio raidījumu žurnālistikas kvalitāti, mērķauditorijas sasniedzamību un mediju uzņēmumu sociālo atbildību un reklāmas ieņēmumu krituma apmēru.  Konkursā var piedalīties arī mediji, kas sadarbojas ar diasporai paredzēta satura veidotājiem. 

Savukārt NEPLP loceklis Jānis Eglītis norādīja - komercmediju īpašnieki joprojām cenšas ietaupīt uz savu darbinieku sociālo garantiju rēķina, izvairoties no pilnas sociālā nodokļa nomaksas un nepieņemot darbā operatorus, montāžistu un citus, bez kuriem ziņu pārraides nebūtu iespējams. “Šāda rīcība ir īpaši ciniska pandēmijas laikā un turpmākajos konkursos tiks ļoti rūpīgi vērtēta,” paziņojumā medijiem solīja Eglītis.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti